
speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
wat me erg opvalt is dat ik al 1500 km heb gereden en dat mijn olie pijl nog steeds max staat en dat ik sinds hem terug heb ook geen enkele rookpluim meer uit de uitlaat heb gehad was met de tuning wel iets anders
Ik rijd ook gelijk 100 km meer uit 1 tank (600 km
) maar dat zal wel komen omdat ik nog aan het inrijden was 

Ik rijd ook gelijk 100 km meer uit 1 tank (600 km


- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou dit is helder ... Beek komt er erg goed vanaf.
Je mag verwachten dat je auto deugdelijk functioneert na tuning. Met andere woorden het verhaal van onvolkomen van de auto (die de R56 blijkt te hebben) en slijtage van onderdelen die zich eerder kunnen voordoen met tuning dan zonder kan regelrecht de prullenbak in.
Mocht je onverhoopt wel mankementen aan je auto hebben dan moet je kunnen bewijzen dat het een gevolg is van tuning (omgekeerde bewijslast). Een verklaring ondertekenen dat tuning volledig op eigen risico is is niet nodig want er is immers geen risico. De terugkomdag is niet nodig want er is niks aan de hand, wij hebben het goed gedaan.
Beek hoeft dus helemaal niks te doen, is nergens toe verplicht en waarvan ze eerder hebben gezegd dat het een inschattingsfout is geweest trekken ze in (jouw woord tegen die van hun). Want het valt namelijk niet te bewijzen. Slijtage en technische onvolkomenheden is een normaal verschijnsel bij een auto ... dus eerder ... wat is eerder? Heel subjectief. Het vraagt een TNO onderzoek om te bepalen of er significant verschil is tussen met en zonder tuning. En ach ja misschien komt het ook wel door jouw rijstijl ... vertel het maar.
Wat betreft de R53 ... tsja, ik lees problemen zat met de R53 links en rechts hier op het forum. Maar of het door de tuning komt ... Je kan ook niet met zekerheid zeggen dat het niet daardoor komt. Ik begin er iig niet aan.
Edit: Niet veel zin om de discussie weer nieuw leven in te blazen maar het bovenstaande is puur een reactie op je antwoord op mijn vraag Daiel.
Een ieder moet het gewoon voor zichzelf bepalen ja of nee. Voor- en tegenstanders blijf je houden. Al blijf ik erbij dat je met alleen softwaretuning risico loopt. Het maakt niet uit wat voor een auto je hebt.
Je mag verwachten dat je auto deugdelijk functioneert na tuning. Met andere woorden het verhaal van onvolkomen van de auto (die de R56 blijkt te hebben) en slijtage van onderdelen die zich eerder kunnen voordoen met tuning dan zonder kan regelrecht de prullenbak in.
Mocht je onverhoopt wel mankementen aan je auto hebben dan moet je kunnen bewijzen dat het een gevolg is van tuning (omgekeerde bewijslast). Een verklaring ondertekenen dat tuning volledig op eigen risico is is niet nodig want er is immers geen risico. De terugkomdag is niet nodig want er is niks aan de hand, wij hebben het goed gedaan.
Beek hoeft dus helemaal niks te doen, is nergens toe verplicht en waarvan ze eerder hebben gezegd dat het een inschattingsfout is geweest trekken ze in (jouw woord tegen die van hun). Want het valt namelijk niet te bewijzen. Slijtage en technische onvolkomenheden is een normaal verschijnsel bij een auto ... dus eerder ... wat is eerder? Heel subjectief. Het vraagt een TNO onderzoek om te bepalen of er significant verschil is tussen met en zonder tuning. En ach ja misschien komt het ook wel door jouw rijstijl ... vertel het maar.
Wat betreft de R53 ... tsja, ik lees problemen zat met de R53 links en rechts hier op het forum. Maar of het door de tuning komt ... Je kan ook niet met zekerheid zeggen dat het niet daardoor komt. Ik begin er iig niet aan.
Edit: Niet veel zin om de discussie weer nieuw leven in te blazen maar het bovenstaande is puur een reactie op je antwoord op mijn vraag Daiel.
Een ieder moet het gewoon voor zichzelf bepalen ja of nee. Voor- en tegenstanders blijf je houden. Al blijf ik erbij dat je met alleen softwaretuning risico loopt. Het maakt niet uit wat voor een auto je hebt.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Komen er zeker goed mee weg
Denk dat het wel een goede discussie is geweest om meer mensen die de s willen tunen (r56 ) toch wel ff te laten nadenken voor ze het gaan doen
Heb hiervoor de r53 ook laten tunen en heb daar eigenlijk geen problemen mee ondervonden maar lees inderdaad ook best wel wat dingen over pingelen enz.

Denk dat het wel een goede discussie is geweest om meer mensen die de s willen tunen (r56 ) toch wel ff te laten nadenken voor ze het gaan doen

Heb hiervoor de r53 ook laten tunen en heb daar eigenlijk geen problemen mee ondervonden maar lees inderdaad ook best wel wat dingen over pingelen enz.
- JeroenV
- Mod virus alert!
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Had al deze discussie over geld voorkomen kunnen worden door het afnemen van een verzekering bij Beek?
In mijn ogen:
Als je een product wat standaard is afgesteld boven de door de fabrikant vastgestelde limiet wil laten presteren neem je daarmee bewust een risico. Wanneer je een derde partij in de arm neemt om dit uit te voeren die een verzekering verkoopt voor dat risico lijkt het me verstandig om die aan te schaffen.
Wanneer je bewust besluit om deze verzekering niet af te nemen is het toch coulance van de derde partij dat ze je financieel tegemoetkomen bij problemen?
Maar goed, het is makkelijk praten vanaf de zijlijn. Fijn dat je weer kunt geniieten van je prachtige Mini, dat is het belangrijkste!
In mijn ogen:
Als je een product wat standaard is afgesteld boven de door de fabrikant vastgestelde limiet wil laten presteren neem je daarmee bewust een risico. Wanneer je een derde partij in de arm neemt om dit uit te voeren die een verzekering verkoopt voor dat risico lijkt het me verstandig om die aan te schaffen.
Wanneer je bewust besluit om deze verzekering niet af te nemen is het toch coulance van de derde partij dat ze je financieel tegemoetkomen bij problemen?
Maar goed, het is makkelijk praten vanaf de zijlijn. Fijn dat je weer kunt geniieten van je prachtige Mini, dat is het belangrijkste!
"Dance like the picture's not being tagged. Love like you've never been unfriended. Tweet like no one's following."
- Fabian
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Kerel, er is genoeg over gepraat, gelukkig kun je nu weer lekker genieten van je ride...
Enne doe dat ook!!!
Wat wel vreemd is is dat ik met mijn tuning op de R56 helemaal 0,0 problemen heb... Stottert niet, pingelt niet, geen pluimen uit de uitlaat, helemaal niets... Het kan dus wel! Maar als ik jou was nam ik ook geen risico meer en zou ik het ook lekker zo laten...


Enne doe dat ook!!!

Wat wel vreemd is is dat ik met mijn tuning op de R56 helemaal 0,0 problemen heb... Stottert niet, pingelt niet, geen pluimen uit de uitlaat, helemaal niets... Het kan dus wel! Maar als ik jou was nam ik ook geen risico meer en zou ik het ook lekker zo laten...

MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
Onze sponsors