speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2011, 17:39

speedy schreef:idd een no go!! zou het ook iedereen afraden die om advies vraagt.
voor de r56 neem ik aan :wink:

soortgelijke R53 tuning verhalen heb ik althans nog niet vernomen
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2011, 17:55

idd voor r56 ;)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2011, 17:56

mushrop schreef:een dure les vriend... :|

Voor mij iig geen motorische tuning meer, ook niet op de BMW. luchtfilterje oid kan nog wel, maar alleen softwarematige tuning is wat mij betreft een "no-go area"geworden.

Maar nu weer genieten van je dikke ride!
Die 130 i is oerdegelijk Rob... Die kan het wel hebben, maar ik snap het wel :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2011, 18:07

ja, dat zeiden ze van m'n R56 ook. Geen enkel probleem, is allemaal veilig. Maar nu wel een nieuwe motor, turbo en koppeling. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2011, 18:17

Waarom had je geen poot om op te staan Daiel?

Misschien dat dat meer verduidelijkt :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2011, 18:19

scan het stuk ff moment ;)
idd wat Rob zegt allemaal safe en no problemo ...
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2011, 18:29

hoe krijg ik hier tekst van een mail geplaatst ??
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2011, 18:30

Geachte heer Van Lente,

Hierbij kom ik terug op uw bovenstaande verzoek om rechtsbijstand.

Feiten
U heeft op 31 maart 2011 in uw auto (mini cooper) software door uw wederpartij laten aanpassen. Als gevolg daarvan stelt u voor een bedrag van € 2.750,- aan schade te hebben geleden. Inmiddels is de software van uw auto door uw wederpartij weer in de oorspronkelijke staat gebracht. U heeft voor dit herstel ‘onder protest’ een bedrag van € 2.040,55 voldaan; uw wederpartij heeft € 750,- voor haar rekening genomen. U wenst uw schade op uw wederpartij te verhalen, omdat u door uw wederpartij niet op de risico’s van de aanpassing bent gewezen.

Juridische beoordeling
Allereerst merk ik op dat u mocht verwachten dat uw auto na aanpassing van de software nog steeds deugdelijk zou functioneren. U stelt echter schade te hebben geleden als gevolg van de software aanpassing. De wet zegt: “wie stelt, moet bewijzen”. Om uw wederpartij met succes op grond van wanprestatie te kunnen aanspreken, dient u daarom met wettig en overtuigend bewijs aan te tonen dat de problemen met uw auto zijn ontstaan als gevolg van de aanpassing van de software. In het dossier tref ik daaromtrent helaas geen bewijsstukken aan.

Weliswaar staat vast dat u autopech heeft gehad, maar het staat niet vast dat dit is veroorzaakt door de aanpassing van de software. Dit is slechts een vermoeden. Bovendien wordt dit door uw wederpartij niet erkend, althans niet schriftelijk. Uw wederpartij erkent alleen dat er een cilinder lek is gegaan, maar er wordt niets gesteld over de oorzaak daarvan. Aangezien uw auto reeds in de oorspronkelijke staat is teruggebracht, kan nu niet meer worden onderzocht wat de oorzaak van het probleem was. Helaas heeft u daarom een bewijsprobleem.

Gezien het vorenstaande kunt u in juridisch opzicht geen schadevergoeding van uw wederpartij vorderen. Het voorstel van uw wederpartij om € 750,- aan het herstel bij te dragen is dan ook onverplicht gedaan. Uw wederpartij is daartoe immers niet gehouden zolang u niet kunt bewijzen wat de oorzaak van de problemen met uw auto was. Mocht u dit toch nog op enigerlei wijze kunnen bewijzen, ontvang ik van u graag de bewijsstukken. Mocht u daarover niet beschikken, is het door u gewenste resultaat helaas niet haalbaar.

Uw reactie zie ik graag binnen 14 dagen tegemoet. Indien ik binnen deze periode niet meer u verneem, ga ik ervan uit dat u niet over bewijsstukken beschikt en zal ik overgaan tot sluiting van dit dossier.
Met vriendelijke groet,
ARAG Rechtsbijstand
[/url]
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2011, 18:38

mushrop schreef:ja, dat zeiden ze van m'n R56 ook. Geen enkel probleem, is allemaal veilig. Maar nu wel een nieuwe motor, turbo en koppeling. :wink:
De 130i heeft geen turbo, dus kan er ook niet met de turbodruk gespeeld worden. Resultaat is veel minder spectaculaire vermogensstijgingen, maar ook veel minder (zeg maar gerust geen) risico's.

@ Speedy, eigenlijk zegt ARAG gewoon: je hebt nog geluk dat je de €750 tegemoetkoming hebt gekregen...... :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2011, 18:43

frankie schreef:
mushrop schreef:ja, dat zeiden ze van m'n R56 ook. Geen enkel probleem, is allemaal veilig. Maar nu wel een nieuwe motor, turbo en koppeling. :wink:
De 130i heeft geen turbo, dus kan er ook niet met de turbodruk gespeeld worden. Resultaat is veel minder spectaculaire vermogensstijgingen, maar ook veel minder (zeg maar gerust geen) risico's.
Denk dat je zelf ook geen risico meer zou nemen als je een rekening van 3000 euro onder je neus gedrukt krijgt en dan ook nog het verhaal erbij "ja ligt wel aan de software tuning en zonder de software tuning was het niet gebeurt"
Heeft Rob dit keer nog mazzel gehad met een goede dealer :O
Heb Klaas regelmatig een paar mails gestuurd in de hoop dat ik een mail kreeg met hetzelfde verhaal als dat hij mij mondeling had verteld maar helaas >:( Hij is niet gek :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2011, 18:46

frankie schreef:

@ Speedy, eigenlijk zegt ARAG gewoon: je hebt nog geluk dat je de €750 tegemoetkoming hebt gekregen...... :roll:
geluk ??? of je nou 2800 of 2140 moet betalen :s daar kan ik ook niet van wakker liggen :evil:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2011, 18:50

Met alle respect, het is nu bij jou heel vervelend afgelopen. Dat vind ik echt jammer voor je, maar we moeten nu ook niet doorslaan en stellen dat alle chiptuning op elke willekeurige auto slecht is, want dat is feitelijk onjuist. Maar dat je zelf een negatief sentiment bij heel het chippen verhaal hebt begrijp ik wel.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2011, 18:54

speedy schreef: geluk ??? of je nou 2800 of 2140 moet betalen :s daar kan ik ook niet van wakker liggen :evil:
Ik zeg niet dat je geluk hebt gehad of beter een geluk bij een ongeluk, dat maak ik op uit de brief van ARAG.......
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2011, 18:59

correctie het was 2040 :)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2011, 19:01

oh, dat scheelt! :roll: :wink:

Gewoon nu weer lekker zorgeloos sturen man en het plezier weer terugkrijgen. Da's het belangrijkste 8)

Terug naar “Show your ride”