Stoplichtsprintjes! Jij versus ......?!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 20:06

Vorige week op de randweg in haarlem. Stond naast een porsche 996 carrera 2. De beste man had zijn kinderen achterin.
Die zaten hem op te poken en te porren. Van aaah race mee. Dus groen en ik had een superstart met net geen wielspin. Hij zat te tukken en trok met te weinig toeren weg. Tot de 140 bleef ik m gewoon voor, daarna durfe ik niet harder, want je mag er maar 80 :oops: .

LOSER :D :D :D :D
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 20:25

@Benno:
Ik heb er toen eens zo'n VR6 uitgereden, omdat hij te vroeg moest schakelen en ik hem nog heerlijk ver door kon trekken. Dus in praktijk is het al eens gelukt. Maar ja, weet niet wat daar verder gebeurde.
Afbeelding
horn
Be Mini
Be Mini

10 jan 2007, 20:37

PPCS schreef:Vorige week op de randweg in haarlem. Stond naast een porsche 996 carrera 2. De beste man had zijn kinderen achterin.
Die zaten hem op te poken en te porren. Van aaah race mee. Dus groen en ik had een superstart met net geen wielspin. Hij zat te tukken en trok met te weinig toeren weg. Tot de 140 bleef ik m gewoon voor, daarna durfe ik niet harder, want je mag er maar 80 :oops: .

LOSER :D :D :D :D
wel een beetje een rukker als je met een 911C2 een willekeurige mini er niet uit jankt. 0 tot 100 in 5 seconde rond. Red jij nooit en te nimmer met een mini (tenzij wel heeeeel erg opgefokt, dan nog slechtere grip dan een 911).

Wel lullig van je voor die kinderen... Vader voorgoed door het ijs gezakt in de ogen van zijn kinderen :mrgreen:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 22:27

T'was een automaat en de man reageerde iets later dan ik en hij had 4 pers in de auto. Een automaat is een stuk trager natuurlijk zeker de eerste paar meters. Wel veel lol om gehad en gelachen. Volgende stoplicht.
Wij weer klaar. Groen............ Ik bleef alleen staan. Vond t leuk zo en had hem zo eigenlijk voor de 2e keer te pakken :wink: en wilde niet verliezen.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 22:34

over het algemeen kun je echt niet tegen een tiptronic of automaat in sportstand opschakelen, tenzij je je bak naar zn mallemoer wil helpen :wink:
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 22:34

Hoop dat het kleine kinderen waren, anders zaten die toch ook niet prettig en comfortabel.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 22:39

MINIJCW schreef:Hoop dat het kleine kinderen waren, anders zaten die toch ook niet prettig en comfortabel.
lees: dubbelgevouwen :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2007, 23:07

Sid schreef:over het algemeen kun je echt niet tegen een tiptronic of automaat in sportstand opschakelen, tenzij je je bak naar zn mallemoer wil helpen :wink:
Als je goed kunt schakelen, is handbak sneller dan automaat.
horn
Be Mini
Be Mini

10 jan 2007, 23:11

klopt, met een tip doe je er 5,5 sec over (als je fabriekstester bent...). Nog steeds een stuk sneller dan een mini.
ik denk dat je nog verbaasd zult staan hoe relatief comfortabel je achterin een 911 kan zitten als volwassene. Ik zit comfortabeler achterin een 911 dan in mijn mini cabrio... :? :roll: :wink:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 23:14

Mini Poeper schreef:Als je goed kunt schakelen, is handbak sneller dan automaat.
maar dat kunnen jij en ik echt niet, dus PPCS ook niet ga ik vanuit :roll:
0-100 tijden worden door fabriekstesters neergezet die amper ontkoppelen en hem gewoon door de eerste versnellingen heentrekken, boeiend of het na 1x kapot is, 1x een 0-100 tijd neerzetten is voldoende. heb het zelf gezien en het gaat er echt onbehoorlijk ruw aan toe.

DSG is al sneller, tiptronic van huidige porsches schakel je echt niet tegenop (been there done that) en automaat van een doorsnee bmw is in sportstand ook echt al heel snel... SMG? win je never...
Jammer dat een automaat ''saai'' is in de MINI, maar in een 997 turbo vind je het (denk ik) geweldig 8)
Laatst gewijzigd door Sid op 10 jan 2007, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 23:15

horn schreef: ik denk dat je nog verbaasd zult staan hoe relatief comfortabel je achterin een 911 kan zitten als volwassene. Ik zit comfortabeler achterin een 911 dan in mijn mini cabrio... :? :roll: :wink:
als je niet zo lang bent geloof ik dat inderdaad, maar mn hoofd zit gewoon in de weg achterin een porsche (valt in de MINI erg mee) :mrgreen:
Snelle Sjakie NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jan 2007, 23:20

Sid schreef:
horn schreef: ik denk dat je nog verbaasd zult staan hoe relatief comfortabel je achterin een 911 kan zitten als volwassene. Ik zit comfortabeler achterin een 911 dan in mijn mini cabrio... :? :roll: :wink:
als je niet zo lang bent geloof ik dat inderdaad, maar mn hoofd zit gewoon in de weg achterin een porsche (valt in de MINI erg mee) :mrgreen:
koop je toch een Porsche Cabrio en een pilotenbril?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 23:21

Snelle Sjakie NL schreef:koop je toch een Porsche Cabrio en een pilotenbril?
uhm nee, want als ik erin zit wil ik hem zelf betaald hebben dus rij ik zelf :p
en bij hele hoge uitzondering mn viendin, en dan vind ik er rechts wel een plaatsje naast 8)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2007, 23:23

Sid schreef:
Mini Poeper schreef:Als je goed kunt schakelen, is handbak sneller dan automaat.
maar dat kunnen jij en ik echt niet, dus PPCS ook niet ga ik vanuit :roll:
0-100 tijden worden door fabriekstesters neergezet die amper ontkoppelen en hem gewoon door de eerste versnellingen heentrekken, boeiend of het na 1x kapot is, 1x een 0-100 tijd neerzetten is voldoende. heb het zelf gezien en het gaat er echt onbehoorlijk ruw aan toe.

DSG is al sneller, tiptronic van huidige porsches schakel je echt niet tegenop (been there done that) en automaat van een doorsnee bmw is in sportstand ook echt al heel snel... SMG? win je never...
Jammer dat een automaat ''saai'' is in de MINI, maar in een 997 turbo vind je het (denk ik) geweldig 8)
Heb je gelijk in, maar we gingen uit van theorieën. :wink:
In onze Mercedes vind ik het heerlijk zo'n automaat en idd bij sportief wegrijden is het gewoon je voet instampen. Voor de rest is het veel meer cruisen in zo'n wagen.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 23:47

Nou heb een 911 cabrio gehad, en daar hebben eens 2 meiden 200km achterin gezeten. Die kwamen er toch behoorlijk opgevouwen uit, veel te rechte leunig, dus pijn in de rug, en toen moesten we ook nog terug :mrgreen:
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with

Terug naar “Kletshoek”