Ik was het forum even aan het doorspitten, en kwam bij dit topic leuk om te lezen dat er hier ook genoeg detailers op het forum zitten.
En de behaalde resultaten mogen er ook zijn.
Ikzelf ben ook verslaafd aan het detailen en was eerder ook actief op www.autodetailing.nl
Zie hier een extreem gehavende Seat Ibiza die ik een volledige detail beurt heb gegeven.
http://autodetailing.nl/forum/showthrea ... biza+swirl
De hobby die 'detailen' heet...
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Hallo
Klopt het dat er echt een verschil is tussen wax voor blauwe auto's en wax voor rode auto's? Maakt dit echt wat uit of is het een fabeltje?
Ik heb moeten kiezen in de winkel en de blauwe gekozen. Was erg verbaasd dat er verschillende soorten bleken te bestaan.
Klopt het dat er echt een verschil is tussen wax voor blauwe auto's en wax voor rode auto's? Maakt dit echt wat uit of is het een fabeltje?
Ik heb moeten kiezen in de winkel en de blauwe gekozen. Was erg verbaasd dat er verschillende soorten bleken te bestaan.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- thavipah
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi Marcel,
Naar mijn mening een beetje lariekoek. Er zijn wel speciale waxen (de laatste laag die je er op smeert) voor donkere en lichte kleuren, daar kan ik een heel eind in meegaan.
Ik weet ook niet wat je gekocht hebt? Turtle Wax en Sonax zijn leuk als je een redelijk eindresultaat wilt hebben. Als je de auto echt "nieuw" wilt maken dan zijn er betere producten te krijgen.
Je woont bij mij in de buurt (en jstuyts ook), misschien eens een detailing meeting houden in de regio Delft/Delfgauw/Pijnacker. Bij mijn bedrijf hebben we in het weekend veel parkeerruimte (voor een stuk of 30 auto's) dus daar zou het perfect kunnen.
Naar mijn mening een beetje lariekoek. Er zijn wel speciale waxen (de laatste laag die je er op smeert) voor donkere en lichte kleuren, daar kan ik een heel eind in meegaan.
Ik weet ook niet wat je gekocht hebt? Turtle Wax en Sonax zijn leuk als je een redelijk eindresultaat wilt hebben. Als je de auto echt "nieuw" wilt maken dan zijn er betere producten te krijgen.
Je woont bij mij in de buurt (en jstuyts ook), misschien eens een detailing meeting houden in de regio Delft/Delfgauw/Pijnacker. Bij mijn bedrijf hebben we in het weekend veel parkeerruimte (voor een stuk of 30 auto's) dus daar zou het perfect kunnen.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
hey Viper, dat vind ik best wel een heel erg goed idee!
Poetsen is nooit leuk dus dan kan je het beter met een groepje doen !
(hier gaat commentaar op komen
)
Poetsen is nooit leuk dus dan kan je het beter met een groepje doen !

Gr, Marcel
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Ik denk dat een meeting 'swaffelen' een heel leuk idee is. Delft/Delfgauw omstreken lijkt mij prima. Zijn er nog meer geïnteresseerden?thavipah schreef:Ik zal even met jstuyts overleggen om een meeting te organiseren. Met een beetje mazzel kan ik ook nog een sponsor regelen
- PimNoordhof
- Mod virus alert!
Bericht
Ziet er goed uit BigD!! Mooi resultaat behaald. Wat waren je stappen en gebruikte spullen?
BigD schreef:onlangs mezelf weer uitgeleefd op de sterheb geen vooraf foto's helaas alleen een paar van achteraf. Jammer alleen dat er zoveel zand ligt op locatie
worden de banden lekker vies van
![]()
BigD
Ziet er goed uit BigD!! Mooi resultaat behaald. Wat waren je stappen en gebruikte spullen?
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
zit wat bloed, zweet en tranen in
1. wassen (meguiars gold class shampo)
2. drogen/naden met lucht
3. kleien (meguiars claybar/quick detailer)
4. reinigen van de lak (meguiars deep crystal paint cleaner)
5. verwijderen van krassen (meguiars scratchX)
6. verwijderen van swirls (meguiars swirlX)
7. herstellen van helderheid (meguiars ultimate compound)
8. aanbrengen van wax (meguiars gold class wax)
dan uiteraard nog
9. kunstof behandelen (meguiars trim detailer)
10. banden reinigen (meguiars hot shyne tyre spray)
11. ramen reinigen (meguiars window cleaner)
12. uitlaat polijsten (meguiars all metal polish)
dit was het zo ongeveer
BigD
thanksPimNoordhof schreef:Ziet er goed uit BigD!! Mooi resultaat behaald. Wat waren je stappen en gebruikte spullen?BigD schreef:onlangs mezelf weer uitgeleefd op de sterheb geen vooraf foto's helaas alleen een paar van achteraf. Jammer alleen dat er zoveel zand ligt op locatie
worden de banden lekker vies van
![]()
BigD

1. wassen (meguiars gold class shampo)
2. drogen/naden met lucht
3. kleien (meguiars claybar/quick detailer)
4. reinigen van de lak (meguiars deep crystal paint cleaner)
5. verwijderen van krassen (meguiars scratchX)
6. verwijderen van swirls (meguiars swirlX)
7. herstellen van helderheid (meguiars ultimate compound)
8. aanbrengen van wax (meguiars gold class wax)
dan uiteraard nog
9. kunstof behandelen (meguiars trim detailer)
10. banden reinigen (meguiars hot shyne tyre spray)
11. ramen reinigen (meguiars window cleaner)
12. uitlaat polijsten (meguiars all metal polish)
dit was het zo ongeveer
BigD
the F56 story of Brenda
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
- JeroenV
- Mod virus alert!
Bericht
Ja, ik ben zeker geïnteresseerd! Lekker in de buurt ook, dat is wel fijn.jstuyts schreef: Ik denk dat een meeting 'swaffelen' een heel leuk idee is. Delft/Delfgauw omstreken lijkt mij prima. Zijn er nog meer geïnteresseerden?
"Dance like the picture's not being tagged. Love like you've never been unfriended. Tweet like no one's following."
- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
net de auto gister opgehaald en vanmiddag even lekker gewassen weer

ook gelijk de nieuwe wash and wax ultimate van meguiars geprobeerd samen met de ultimate wax
ruiken allebei erg lekker en het resultaat mag er ook wel wezen
nou nog kijken of het ook lang blijft zitten die wax.

ook gelijk de nieuwe wash and wax ultimate van meguiars geprobeerd samen met de ultimate wax
ruiken allebei erg lekker en het resultaat mag er ook wel wezen

nou nog kijken of het ook lang blijft zitten die wax.
Onze sponsors