Das idd niet de eerste Mini met een gat in de zuiger.
Er is ook een reden waarom Jcw andere zuigers monteerd in de R56 JCW
Ik heb een maandje of 2 terug ook meteen nieuwe bewerkte zuigers geplaatst in mn R56 S
Was een aardig klusje van 1.5 dagen.
Olie koeler is niet noodzakelijk en zeker als je bewerkte zuigers hebt
Koeling onder de zuiger is zoveel beter
ook kan ik nu zien met olie temp meter dat hij bij lang blazen op hoge snelheid te snel warm word
das ook al een indicatie
Maar het zou allemaal niet mogen gebeuren met een gewone software upgrade.
Ik raad ook al de getunde R56 S aan om met 0W40 te rijden ivm betere smering en koeling bij hoge temp
Speedy ik hoop echt voor je dat alles goed afloopt!
Das echt balen, en zeker voor zo een liefhebber als jij
speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Rob heeft idd ook een probleem nu, maar we weten geen van alle wat er defect is en waarom...
Als Beek per dag 1 mini tuned dan zijn heel conservatief geschat zeg , 200 per jaar. Dat zijn er dan sinds ik lid ben hier een stuk of 600... Dan nog de andere merken...
Ik heb nog nergens op het forum gelezen dat er zuigers stuk gaan, turbo's worden opgeblazen of andere calamiteiten die aan de lopende band worden gemeld. Het gebeurt nu bij Rob ( maar geen zuigers wss) en Daiel...en een ander forumlid die aan zn derde turbo bezig is, terwijl dat niets met Beek te maken heeft volgens mij...
En daarbij blijf ik erbij...iedereen die hier nu doet alsof ze volkomen verrast zijn,, dat door door je auto te tunen je risico loopt, is of verschrikkelijk naief of doet heel erg zn best om te doen alsof zn neus bloed. Google 1 keer op risico tunen En je krijg exact 125.000 hits...kom op mannen en dames, niet doen alsof Beek een schurk is, die ten koste van onze Mini's maar een beetje aan het experimenteren is...
Ik weet zeker dat Beek en Daiel er uit gaan komen. iedereen die nu een vervelend onderbuik gevoel heeft kan gratis bij Beek nieuwe, conservatievere software laten laden, of uiteraard laten verwijderen...
Zoals hierboven gezegt wordt, wil je 300 pk...geen mini nemen, maar een auto die af fabriek dit aantal heeft.
Anders accepteren dat er, zoals over het hele forum voorbeekden staan, zaken stuk kunnen gaan als je zaken veranderd aan je ride...software, maar ook ophanging, eigen gebouwde xenon, electronische aanpassingen etc...
Als je kijkt naar het aantal views in het topic van Berthil de blauwe, zie je hoe groot het spanningsveld is tussen tunen en resultaten behalen...en soms pakt het slecht uit en kost het je munten..
Zo..nu ga ik echt zwemmen
Ik denk dat we met zn allen toch echt de denkfout maken dat we er vanuit gaan dat Beek heeft gezegt, ow ja, onze fout in de software maar helaas pindakaas...de software die geladen was, heeft de zuigers van Daiel eerder kapot doen gaan, dan zonder software, en heeft ( net als roken ) het risico vergroot.Beek geeft aan dat ze de software zullen aanpassen naar een veiliger niveau. We doen nu net alsof straks alle r56 met tuning met defecte zuigers terugkomen.cooperke s schreef:Money money money,...
Hier draait het om jongens,zowel voor BAR als voor de consument die het product koopt.
Zo weinig mogelijk spenderen en zoveel mogelijk eruit halen,wederom dit geldt zowel voor BAR als voor de consument!
Het feit dat BAR toegegeven heeft dat het aan de software ligt zegt voor mij genoeg!In mijn ogen kiezen ze MINI gewijs voor het geld! Waar ze zich nog met bezighouden weet ik niet,maar in het MINI wereldje draait serieus wat geld rond!
Denk eerlijk gezegd dat er niks of zeer weinig is getest,hierbij kom ik weer terug op de derde alinea.
Ik zeg,kom tenminste je klant tegemoet dan zul je minder voor aap staan![]()
Tom.
!
Rob heeft idd ook een probleem nu, maar we weten geen van alle wat er defect is en waarom...
Als Beek per dag 1 mini tuned dan zijn heel conservatief geschat zeg , 200 per jaar. Dat zijn er dan sinds ik lid ben hier een stuk of 600... Dan nog de andere merken...
Ik heb nog nergens op het forum gelezen dat er zuigers stuk gaan, turbo's worden opgeblazen of andere calamiteiten die aan de lopende band worden gemeld. Het gebeurt nu bij Rob ( maar geen zuigers wss) en Daiel...en een ander forumlid die aan zn derde turbo bezig is, terwijl dat niets met Beek te maken heeft volgens mij...
En daarbij blijf ik erbij...iedereen die hier nu doet alsof ze volkomen verrast zijn,, dat door door je auto te tunen je risico loopt, is of verschrikkelijk naief of doet heel erg zn best om te doen alsof zn neus bloed. Google 1 keer op risico tunen En je krijg exact 125.000 hits...kom op mannen en dames, niet doen alsof Beek een schurk is, die ten koste van onze Mini's maar een beetje aan het experimenteren is...
Ik weet zeker dat Beek en Daiel er uit gaan komen. iedereen die nu een vervelend onderbuik gevoel heeft kan gratis bij Beek nieuwe, conservatievere software laten laden, of uiteraard laten verwijderen...
Zoals hierboven gezegt wordt, wil je 300 pk...geen mini nemen, maar een auto die af fabriek dit aantal heeft.
Anders accepteren dat er, zoals over het hele forum voorbeekden staan, zaken stuk kunnen gaan als je zaken veranderd aan je ride...software, maar ook ophanging, eigen gebouwde xenon, electronische aanpassingen etc...
Als je kijkt naar het aantal views in het topic van Berthil de blauwe, zie je hoe groot het spanningsveld is tussen tunen en resultaten behalen...en soms pakt het slecht uit en kost het je munten..
Zo..nu ga ik echt zwemmen

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
Zwemmen? je bedoeld dobberen denk ik.. 
en ik ben het met je eens. dat het voorval (zoals ik zelf ook al getyped heb.) in het blok zat. misschien zelfs al voordat je de wagen kocht. Het is wel echter vreemd wanner het weer warmer wordt er nu (zoals het eruit gaat zien voor rob) 4 mini's binnen dit forum al het ongeluk hebben..
Ik hoop gewoon dat daiël heel snel weer van je mini kan genieten. En ja het is zuur zijn harde knaken... mar ik verzeker je wanneer je weer in je mini zit gaan de mondhoejes vanzelf weer omhoog

en ik ben het met je eens. dat het voorval (zoals ik zelf ook al getyped heb.) in het blok zat. misschien zelfs al voordat je de wagen kocht. Het is wel echter vreemd wanner het weer warmer wordt er nu (zoals het eruit gaat zien voor rob) 4 mini's binnen dit forum al het ongeluk hebben..
Ik hoop gewoon dat daiël heel snel weer van je mini kan genieten. En ja het is zuur zijn harde knaken... mar ik verzeker je wanneer je weer in je mini zit gaan de mondhoejes vanzelf weer omhoog

- GreyCooperS
- Forum Junky
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Afgelopen woensdag was ik nog even bij Beek. Klaas gaf aan dat ze waarschijnlijk men zal "terug roepen" om het koppel wat naar beneden te schroeven omdat de OEM zuigers het niet aankonden....
gelukkig heeft niet iedereen er last van. Ik zou niet durven zeggen waar dat door komt maar warmte zal er zeker mee te maken hebben. Warmte en type olie.. DENK ik
good luck Daiel.
Coen
gelukkig heeft niet iedereen er last van. Ik zou niet durven zeggen waar dat door komt maar warmte zal er zeker mee te maken hebben. Warmte en type olie.. DENK ik
good luck Daiel.
Coen
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mooi zuur allemaal..
sterkte!
verder ga ik niet inhoudelijk op de discussie in
sterkte!
verder ga ik niet inhoudelijk op de discussie in

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
DONE!coendek schreef:Afgelopen woensdag was ik nog even bij Beek. Klaas gaf aan dat ze waarschijnlijk men zal "terug roepen" om het koppel wat naar beneden te schroeven omdat de OEM zuigers het niet aankonden....
good luck Daiel.
Coen

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Eerlijk gezegd heeft die mail weinig waarde in mijn ogen.
Zou me hééééééél erg verbazen als zij zouden bevestigen dat er problemen bekend zijn.... Zeker naar een eindgebruiker.speedy schreef:Heb trouwens net een bevestigings mail van BMW Nederland dat er geen problemen bekend zijn met de zuigers en hebben ze goed uitgezocht op de afdeling Garantie en onderhoud .
Lijkt mij nu dus echt duidelijk
Eerlijk gezegd heeft die mail weinig waarde in mijn ogen.
- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kijk .. goed nieuws!!
Het zijn geen schurken bij Beek. Ik durf best mijn Mini's bij ze te laten schroeven ... nee, die zak Lays hoef ik niet.
Zo nu iedereen z'n plasje heeft geloosd .... kunnen we dan overgaan op leukere onderwerpen
GreyCooperS schreef: Ik weet zeker dat Beek en Daiel er uit gaan komen. iedereen die nu een vervelend onderbuik gevoel heeft kan gratis bij Beek nieuwe, conservatievere software laten laden, of uiteraard laten verwijderen...

Het zijn geen schurken bij Beek. Ik durf best mijn Mini's bij ze te laten schroeven ... nee, die zak Lays hoef ik niet.
smartie schreef:De trend voor komende zomer: VVVRRRRROEM

Zo nu iedereen z'n plasje heeft geloosd .... kunnen we dan overgaan op leukere onderwerpen

- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is ook mijn ding, als ik die mini te traag ga vinden vliegt ie gewoon de deur uit en koop ik mij een 325d. Met een oerdegelijk blok, die ik wél kan tunenYorkPower schreef:Als je meer wil moet je naar een ander merk
Sorry hoor maar er zijn grenzen aan alles.. Koop dan een 135i of 1 M..
211pk in een MINI is denk ik toch echt wel al meer dan genoeg (via JCW) wie nog meer wil kan beter elders gaan..
OF hardcore tunen zoals andere hebben aangehaald..
Speedy, ik wens je heel veel succes met de verdere afhandeling en blijkbaar heb je het nu wel geleerd heSpijtig dat het op zo'n manier moest gaan..

Onze sponsors