speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JeroenV
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 mei 2011, 07:41

Balen kerel, sterkte er mee! Hopelijk valt de secundaire schade mee...
We duimen!
"Dance like the picture's not being tagged. Love like you've never been unfriended. Tweet like no one's following."
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mei 2011, 07:56

Martiio schreef:Behalve als je het door de huis-tunner laat doen... tuurlijk zitter er "risico's" aan vast maar software is niet mega ingrijpend, de onderdelen horen al bij elkaar, niet alsof je een mega turbo op een klein blok zet en verder niets aanpakt...

correct me if i'm wrong...
Software kan heel ingrijpend zijn, zeker bij turbo motoren. Het is heel makkelijk om hem dan meer vermogen te geven als waar hij voor gebouwd is.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 09:46

X2 , Software is juist heel belangrijk voor de betrouwbaarheid van de motor. Bij bepaalde "programma's" kan een motor te arm lopen en dit kan dan weer zorgen voor te weinig koeling van de cilinders. Ik weet bv dat de R53 en zeker de works eigenlijk veel te rijk is afgesteld. Dit komt de cilinderkoeling dan weer ten goede. Daarnaast is het zoals ducks al zei erg makkelijk om de turbo softwarematig meer druk te laten geven, zonder dat de fabriek deze hiervoor heeft ontworpen.

Tuning is dus altijd wel een risico dat enigzins beperkt wordt door het inzetten van experts als beek. Echter vraag ik mij altijd af waarom de fabriek dan niet zelf zo gemakkelijk het vermogen verhoogd? Zo makkelijk kan het toch niet zijn??

Succes met de reparaties!!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 mei 2011, 09:49

eigenlijk zou beek de software moeten afraden zonder olie koeler ...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 10:06

Klaas adviseert ook een oliekoeler. Dat heeft hij mij tenminste wel gedaan.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 mei 2011, 10:09

mij niet hoor en ze zouden het moeten afraden zonder ....
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 10:20

Shag schreef:
Martiio schreef:
Shag schreef: Het kan gewoon niet anders dan dat je met chiptuning extra risico's loopt op problemen. het is niet voor niks dat alle autofabrikanten hun fabrieksgarantie beëindigen zodra er chiptuning wordt toegepast.
Behalve als je het door de huis-tunner laat doen... tuurlijk zitter er "risico's" aan vast maar software is niet mega ingrijpend, de onderdelen horen al bij elkaar, niet alsof je een mega turbo op een klein blok zet en verder niets aanpakt...

correct me if i'm wrong...
# Correct & bijdehand mode: ( :lol: ): Kijk uit met het huistuner verhaal...kleine lettertjes enzo. Toevallig vorige week een zaak binnengekregen over een Opel die gechipt blijkt te zijn. Best ingewikkelde zaak, nokkenas in de soep gelopen door tuning, verkopende partij heeft kopende partij nooit ingelicht over de tuning, verkopende partij doet rustig mededeling "tja meneer, wagen is getuned. helaas geen fabrieksgarantie". terwijl die verkopende partij (officieel dealer) deze chiptuning zelf heeft uigevoerd, achteraf aantoonbaar. Ik heb het wat de fabrieksgarantie betreft uitgezocht met GM Nederland en wat blijkt: Bij OEM-tuning behoudt je 'volledige' fabrieksgarantie, BEHALVE wanneer een defect (deels) samenhant mét die tuning. Dit is wat ik weet, weet niet precies hoe het bij bijvoorbeeld BMW zit, maar ik weet wel dat "OEM Tuning = intact blijven van garantie" in elk geval bij GM een wassen neus is (maarja, wie checkt de voorwaarden / kleine lettertjes?).

Zelfs met OEM tuning uitkijken dus, in elk geval alles raadplegen wat er te raadplegen valt. Aangezien de JCW tuning als kit ook af-fabriek is te leveren alsware een optie, zal het in dat geval ongetwijfeld geen reet uitmaken wat garantie betreft, maar dit geldt bij lange na niet voor alle andere OEM tuners zo is gebleken.

Moraal van het verhaal: lees altijd alle kleine lettertjes!

# Correct / bijdehand mode off :mrgreen: :lol:
Je moet wat chance hebben met je dealer... Mijn pa's vorige wagen (bmw x5 3.0d) was gechipt bij Heinz, de dealer was hiervan op de hoogte. Vorig jaar ben ik ermee op reis geweest en onderweg kreeg ik een storing (oliedruk). Eenmaal terug thuis bleek de diagnose dat de turbo naar de haaien was. Geen problemen van gemaakt en gewoon een deel van de kosten onder garantie vervangen, terwijl de wagen al niet meer in garantie was.

Hadden ze willen ambetant doen hadden we geen voet om op te staan, maar de dealer vond dat een turbo langer moest meegaan dan 80k km's.
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mei 2011, 10:23

mushrop schreef:Klaas adviseert ook een oliekoeler. Dat heeft hij mij tenminste wel gedaan.
Jij heb ook iets meer mods ;) .. maaru heb je hem er ook op zitten?? ;)
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mei 2011, 10:28

speedy schreef:mij niet hoor en ze zouden het moeten afraden zonder ....
Als je naar de aantallen kijkt dan gaat er met alleen tuning ook niet zo heel veel stuk. In de tijd dat Beek zich bezighoudt met R56 zijn het er pas 3 met dit probleem en er is geen directe link tussen tuning en deze problemen. Dus zie ook geen reden waarom Beek bij een standaard S met alleen software dit zou moeten aanraden. Dat het beter is, is een ander verhaal. Plus dat er maar weinig mensen tuning bij beek zullen doen omdat het dan opeens 1000 euro kost inc olie koeler. Alle andere tuners doen het voor veel minder ook zonder olie koeler. Simpele kwestie van concurentie. Klaas moet ook ze brood verdienen.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 mei 2011, 10:37

dat is waar ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 10:48

Ik heb idd geen oliekoeler. Ik heb sinds de nieuwe turbo m'n standaard software er weer op en in combinatie met de bar IC voldoet het eigenlijk prima qua vermogen. Qua koppel is het echt duidelijk merkbaar minder en dat mis ik wel om eerlijk te zijn. Maar puur voor de pk's is mijn factory JCW eigenlijk prima.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 10:48

Ik heb er een oliekoeler opzitten met olietemp meter. Echt een must! Ook op een R53.

Het is verbazingwekkend hoe de olie temperatuur oploopt met deze hoge buitentemperaturen en een beetje sportief rijden bij relatief lage snelheden (1e en 2e versnelling).

Kan me goed voorstellen dat N14 motor koelingsproblemen heeft in de R56. Hoe is het met de "problemen" in de Peugeots waar de motor in wordt gebruikt? Bij Peugeot zijn er misschien ook wel grotere modellen die met deze motor zijn uitgerust. Daar moet de motor dan harder in werken, zou je zeggen...?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 10:53

Ik heb trouwens dezelfde ervaring als Fred met mijn dealer. Ze doen eigenlijk nooit moeilijk, terwijl ik zeker weet dat ze weten dat m'n auto's getuned zijn (waren..). Alleen toen m'n turbo kapot ging heb ik voor d zekerheid m'n software naar standaard laten terugzetten. Uiteindelijk kunnen ze het dan nog zien heb ik inmiddels begrepen, maar nog deden ze niet moeilijk.

Het is dus belangrijk dat je een goede relatie hebt met je dealer als je gast tunen en nog in je garantieperiode zit.

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 11:40

peter schreef:Ik heb er een oliekoeler opzitten met olietemp meter. Echt een must! Ook op een R53.

Het is verbazingwekkend hoe de olie temperatuur oploopt met deze hoge buitentemperaturen en een beetje sportief rijden bij relatief lage snelheden (1e en 2e versnelling).
Ik heb ook zo'n olietemperatuurmeter, merk dat m'n olietemp nagenoeg stabiel is, altijd zo'n 100c als ik het goed heb. Bij langdurig snelweg of in de file zo'n 110.. mag ik vragen wat jij zoal voor temp hebt?

@ Speedy: wellicht verstandig om ook zo'n meter in te bouwen zodat je in elk geval de olietemp wat beter in de gaten kunt houden?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 11:50

Bij mij geeft ie bij behoorlijke/zware belasting 100c aan. Maar dat is niet de temperatuur van de olie aan de onderkant van de zuiger. Daar is de temperatuur veel hoger en daar "verbrand" de olie als het ware.

Als het goed heb is de gemeten temperatuur van de olie die al door de koeler is geweest maar dat weet ik niet zeker. Werner weet daar meer over te vertellen...

De oliekoeler scheelt zo'n 15c

Terug naar “Show your ride”