speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
vin10
Be Mini
Be Mini

09 mei 2011, 20:52

Mushrop jij spaart toch nog mee, hopelijk :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 mei 2011, 20:55

ben ook super gek met de mini en zou hem niet snel verkopen ook al had ik ff een pis humeur toen ik het slechte nieuws hoorde.
hoop dat Beek morgen met de diagnose komt en dat het snel gefixed word.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2011, 21:51

Klote Daeil :cry:
Ik heb ook geen idee wat een lekkende cilinder allemaal doet, maar dat het zuur is lijkt me duidelijk als ik de reacties lees..

Ik vind het wel verstandig je tuning eraf te slingeren als die weer gefixt is.

Het kan gewoon niet anders dan dat je met chiptuning extra risico's loopt op problemen. het is niet voor niks dat alle autofabrikanten hun fabrieksgarantie beëindigen zodra er chiptuning wordt toegepast.
Martiio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2011, 21:59

Shag schreef: Het kan gewoon niet anders dan dat je met chiptuning extra risico's loopt op problemen. het is niet voor niks dat alle autofabrikanten hun fabrieksgarantie beëindigen zodra er chiptuning wordt toegepast.
Behalve als je het door de huis-tunner laat doen... tuurlijk zitter er "risico's" aan vast maar software is niet mega ingrijpend, de onderdelen horen al bij elkaar, niet alsof je een mega turbo op een klein blok zet en verder niets aanpakt...

correct me if i'm wrong...
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 mei 2011, 22:05

Flink balen, zeg! Hopelijk vallen de kosten mee!

Mocht je toch nog willen tunen, zou je aan de aan de JCW tuningkit van MINI kunnen denken, is niet goedkoop, maar wel OEM. Ik had het op mijn vorige MINI en was daar erg blij mee (vooral het extra koppel)!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2011, 22:05

Ik snap je teleurstelling Daiel!

Ik denk dat de problemen die zich nu voordoen zich ook zouden voordoen indien ze niet getuned zouden zijn. Alleen door de tuning dient het zich sneller aan. Koeling is gewoon een probleem bij de R56S.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 mei 2011, 22:07

mushrop schreef:Ik snap je teleurstelling Daiel!

Ik denk dat de problemen die zich nu voordoen zich ook zouden voordoen indien ze niet getuned zouden zijn. Alleen door de tuning dient het zich sneller aan. Koeling is gewoon een probleem bij de R56S.
thanks rob voor een dit weder bevestigend antwoord.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 mei 2011, 22:09

Shit daiel, echt klote voor je man. Ik hoop dat het meevalt voor je.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2011, 22:20

Martiio schreef:
Shag schreef: Het kan gewoon niet anders dan dat je met chiptuning extra risico's loopt op problemen. het is niet voor niks dat alle autofabrikanten hun fabrieksgarantie beëindigen zodra er chiptuning wordt toegepast.
Behalve als je het door de huis-tunner laat doen... tuurlijk zitter er "risico's" aan vast maar software is niet mega ingrijpend, de onderdelen horen al bij elkaar, niet alsof je een mega turbo op een klein blok zet en verder niets aanpakt...

correct me if i'm wrong...
# Correct & bijdehand mode: ( :lol: ): Kijk uit met het huistuner verhaal...kleine lettertjes enzo. Toevallig vorige week een zaak binnengekregen over een Opel die gechipt blijkt te zijn. Best ingewikkelde zaak, nokkenas in de soep gelopen door tuning, verkopende partij heeft kopende partij nooit ingelicht over de tuning, verkopende partij doet rustig mededeling "tja meneer, wagen is getuned. helaas geen fabrieksgarantie". terwijl die verkopende partij (officieel dealer) deze chiptuning zelf heeft uigevoerd, achteraf aantoonbaar. Ik heb het wat de fabrieksgarantie betreft uitgezocht met GM Nederland en wat blijkt: Bij OEM-tuning behoudt je 'volledige' fabrieksgarantie, BEHALVE wanneer een defect (deels) samenhant mét die tuning. Dit is wat ik weet, weet niet precies hoe het bij bijvoorbeeld BMW zit, maar ik weet wel dat "OEM Tuning = intact blijven van garantie" in elk geval bij GM een wassen neus is (maarja, wie checkt de voorwaarden / kleine lettertjes?).

Zelfs met OEM tuning uitkijken dus, in elk geval alles raadplegen wat er te raadplegen valt. Aangezien de JCW tuning als kit ook af-fabriek is te leveren alsware een optie, zal het in dat geval ongetwijfeld geen reet uitmaken wat garantie betreft, maar dit geldt bij lange na niet voor alle andere OEM tuners zo is gebleken.

Moraal van het verhaal: lees altijd alle kleine lettertjes!

# Correct / bijdehand mode off :mrgreen: :lol:
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2011, 22:27

Je reactie is goed te begrijpen, zelf zou ik ook zwaar chagie worden van zulke dingen! (Kijk maar naar m'n vorige Mini, had daar meer ellende van als plezier)
Hopelijk gaat het nog mee vallen voor je en kan je weer snel van je Mini gaan genieten!!
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

09 mei 2011, 23:15

Verdorie Daiel wat een ellende. :(

Hoop dat het weer goed komt en de kosten meevallen.
Kom gerust s'avonds ff een borrel halen en bijkletsen. :icon_top:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
maiky maik
Be Mini
Be Mini

09 mei 2011, 23:23

Ik las alles van een afstandje mee. Maar dit is wel heel erg.
flut* maatje dit.

Mijn mening? Oem, tenzij het kwa financieen weinig uitmaakt.
Maar 3k, kis wel erg veel geld ff zo.
Gewoon oem, en dan extra koelertje erop? Ding is snel genoeg, voor wat je der mee doet.
Koop je later maar een ferrari erbij, en ram je daar maar 300kph mee.

Mike. Koffie?
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 00:29

Zou gewoon teruggaan naar een R53 ;)

Nee, zonder gekheid... behoorlijk knudde dit.
Eerst blij dat het ''slechts'' de turbo was en had je meteen een hoop nieuwe powermods in je hoofd.. en dan dit.. :(

Hoop dat het alsnog een beetje meevalt!!
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2011, 07:38

DAMNNNNN gozer dit is echt SUCKS...... :( niet weg doen krijg je spijt van
burn rubber not your soul

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”