Gisteren weg geweest met de mini. Deze netjes voor de deur geparkeerd. Alle ramen dicht (zijn zelfs niet open geweest) en wagen op slot.
Toen ik deze morgen buiten kwam merkte ik op dat er precies een raam op stond.
En idd de beide ramen waren 15 cm naar beneden en de wagen was niet meer op slot.
Geen tekenen van inbraak ook niets van gemerkt in de wagen of alleen boorddocumenten verdwenen. Echt niks aan de wagen gebeurd.
Heeft hier nog al iemand van dit fenomeen gehoord?
Neen ik was niet dronken.
Auto niet op slot, ramen vanzelf open
- geertm1969
- Mod virus alert!
- thavipah
- Mod virus alert!
Bericht
Heb ik al heel vaak bij BMW gehad. Dan zit de sleutel in je broekzak en als je gaat zitten dan druk je daarmee per ongeluk de "open' knop in waardoor je deuren opengaan. Als je dan langer in dezelfde houding zit gaan de ramen ook vanzelf naar beneden.
- geertm1969
- Mod virus alert!
Bericht
Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn maar in ons geval niet. Sleutels hebben niet eens in mijn broekzak gezeten en zijn bij het binnen komen onmiddelijk op de kast gelegd.
- thavipah
- Mod virus alert!
Bericht
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb een keer forse waterschade gehad in een BMW doordat dit op een regenachtig avond was gebeurd. Dealer gaf mij dit toen aan, daarna nog 2 keer gehad en ik dacht ook dat ik gek aan het worden was.
Toch wel een bijzonder verhaal.. In oktober is er in mijn X5 ingebroken. Auto stond 's-avonds op slot toen ik naar binnen ging. De volgende ochtend was de auto open en was mijn volledige navigatiesysteem gedemonteerd. Geen braakschade en de schroefjes lagen keurig netjes op een rijtje op het dashboard. De dealer die de reparatie heeft uitgevoerd vertelde mij dat ze dit verhaal 1 keer eerder hadden gehoord. Het schijnt dat er oost europeesche bendes actief zijn die een mogelijkheid hebben gevonden om je sleutelcode op te vangen.
Daarmee kan je de auto nog niet openen tenzij je met een krachtige laptop met speciale antenne naast de auto gaat staan. Ze lopen dan alle algoritmes af in een minuut of 5 en als ze mazzel hebben springt de auto open.
Bij mij bleek ook dat het echt professionals geweest zijn, ze wisten precies hoe de volgorde van demonteren was en hebben niets kapot gemaakt. Althans 1 kabel was doorgeknipt die ze nodig hebben voor de montage in een andere auto. Ik had 10k schade aan mijn auto door dit grapje.
Misschien dat ze bij jou in de wijk zijn bezig geweest en dat jouw auto een van de algoritmes heeft opgepakt en open is gesprongen?? Misschien hebben ze niet in de gaten gehad dat jouw auto het oppakte?
Toch wel een bijzonder verhaal.. In oktober is er in mijn X5 ingebroken. Auto stond 's-avonds op slot toen ik naar binnen ging. De volgende ochtend was de auto open en was mijn volledige navigatiesysteem gedemonteerd. Geen braakschade en de schroefjes lagen keurig netjes op een rijtje op het dashboard. De dealer die de reparatie heeft uitgevoerd vertelde mij dat ze dit verhaal 1 keer eerder hadden gehoord. Het schijnt dat er oost europeesche bendes actief zijn die een mogelijkheid hebben gevonden om je sleutelcode op te vangen.
Daarmee kan je de auto nog niet openen tenzij je met een krachtige laptop met speciale antenne naast de auto gaat staan. Ze lopen dan alle algoritmes af in een minuut of 5 en als ze mazzel hebben springt de auto open.
Bij mij bleek ook dat het echt professionals geweest zijn, ze wisten precies hoe de volgorde van demonteren was en hebben niets kapot gemaakt. Althans 1 kabel was doorgeknipt die ze nodig hebben voor de montage in een andere auto. Ik had 10k schade aan mijn auto door dit grapje.
Misschien dat ze bij jou in de wijk zijn bezig geweest en dat jouw auto een van de algoritmes heeft opgepakt en open is gesprongen?? Misschien hebben ze niet in de gaten gehad dat jouw auto het oppakte?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat Ida zegt; gebruik de zoekfunctie even. Dit is niet een onbekend probleem. 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
wel onbekend op een tweede generatie MINI toch?
In mijn herinnering is de ellende van zelfdenkende ramen, panoramadaken en cabriodaken vooral een Gen1 probleem.
In mijn herinnering is de ellende van zelfdenkende ramen, panoramadaken en cabriodaken vooral een Gen1 probleem.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- geertm1969
- Mod virus alert!
Bericht
Heb de zoekfunctie gebruikt maar niet direct iets kunnen vinden. Weet eigenlijk niet wat ik kan in typen om dit makkelijk te vinden.
Iemand een tip?
Iemand een tip?
- Ester
- Mod virus alert!
Bericht
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Deze gaat over onze vorige auto maar dat was dan wel een R53.
Deze gaat over onze vorige auto maar dat was dan wel een R53.

- geertm1969
- Mod virus alert!
- geertm1969
- Mod virus alert!
Bericht
Ik ben dus blijkbaar geen zeldzaam geval. Het is toch nogal iets hoor met deze wagentjes. Ik weet niet waar mini haar onderdelen koopt maar blijkt dat er toch daar op centen is bespaart.
Naar stevigheid toe zijn ze wel ok maar voor de rest heb ik er toch mijn twijfels over.
Naar stevigheid toe zijn ze wel ok maar voor de rest heb ik er toch mijn twijfels over.
- geertm1969
- Mod virus alert!
Bericht
Ja een leuke auto vind ik het zeker, maar de beste!!!!.
Heb toch al een wagen of 12 gehad en hoort zeker bij de minste. De smart roadster Brabus die ik had trekt de kop. Deze was echt vaste klant bij de garage. Gelukkig was toen nog alles in garantie maar heb bij nieuwkoop wel de beste zaak er mee gedaan en dan neem je dat er wel bij.
Heb toch al een wagen of 12 gehad en hoort zeker bij de minste. De smart roadster Brabus die ik had trekt de kop. Deze was echt vaste klant bij de garage. Gelukkig was toen nog alles in garantie maar heb bij nieuwkoop wel de beste zaak er mee gedaan en dan neem je dat er wel bij.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb momenteel hetzelfde voor met mijn R55, alleen zakken mijn ramen compleet en gaat het dak ook op de kantelstand. Door de tip hierboven over de sleutel, heb ik de (splinternieuwe) reserve gepakt. Maar net toch weer de raampjes open, dak gekanteld en deuren van slot
Geert, wat was nu uiteindelijk bij jou het probleem"?

Geert, wat was nu uiteindelijk bij jou het probleem"?
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors