Beek Turbo Upgrade

bullie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Melissant
Berichten: 226
Lid geworden op: 16 apr 2009, 12:13

Beek Turbo Upgrade

24 feb 2011, 14:29

Noop, nog altijd de Mini Cooper S!

Als je nu op mini.nl de mini configurator opent, zie je bij extra opties dat je kunt kiezen voor stuurschakeling. Er wordt dan automautomatisch een automatische versnellingsbak toegevoegd. Dit lijkt wel op wat ik heb, alleen heb ik er een uit 2008..

Blijkbaar is het dus niet nieuw! ;)
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade ;)
actieve subwoofer
betere remmen
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

24 feb 2011, 14:46

Je hebt dus een automaat. Dat is niet te vergelijken met een DSG. :roll:
bullie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Melissant
Berichten: 226
Lid geworden op: 16 apr 2009, 12:13

Beek Turbo Upgrade

28 feb 2011, 08:32

Nja okee een automaat waarbij ik zelf kan schakelen dan.. :)
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade ;)
actieve subwoofer
betere remmen
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 feb 2011, 14:23

Wat ik me afvraag, op de site van Minispeed staan de specs van de verschillende stages, en daar valt me op dat voor alleen chiptuning 340NM opgegeven wordt en voor de upgrade turbo "slechts" 325NM. Iemand een idee hoe dat zit?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

28 feb 2011, 15:27

340 nm is denk ik de jcw met alleen software want word niet gehaald met de gewone cooper s volgens mij ;) ik heb 318 nm met 220 pk op de beek bank .
bij fasttech had ik 228 pk en 258 nm :D
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 feb 2011, 15:41

Zou kunnen, maar dan staat het niet juist op de site:
Tuning om het vermogen naar 215 PK of meer te brengen

Voor de Cooper S zijn er 4 stages mogelijk:

Stage 1: 215/220 pk en 340Nm Prijs: € 325.-

Stage 2: 215/220 pk en 340Nm Prijs: € 1130.-

Stage 3: 245pk en 324Nm Prijs: 2795.-

Stage 4; 275pk en 363Nm Prijs: op aanvraag
bullie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Melissant
Berichten: 226
Lid geworden op: 16 apr 2009, 12:13

14 mar 2011, 14:53

Laatste update:

Ik durf het bijna niet toe te geven, maar mijn mini staat op het moment weer in de tempel van Beek... Er bleek na onderzoek een flink stuk van mijn zuiger af te zijn gekomen.

Ik kwam twee weken geleden uit mijn werk thuis, en na 200 km ging hij de laatste 2 km nogal moeilijk lopen.. (een beetje Harley-Davidson geluid) nu bleek na de bobines van elke cilinder om en om los te halen, dat hij nog maar op twee cilinders liep. Na de volgende dag na lang zoeken ergens een juiste bougie-sleutel te hebben gevonden, en meteen maar aangeschaft, zag ik dat twee bougies nogal onder de olie zaten, waarvan een nogal erg..
Ik had ook al nieuwe bougies gehaald, en die er ingedraaid. Na ca 2 km zat ook deze al onder de olie, en was het 2 cilindergeluid, met bijbehorende trilling weer terug. Klaas heeft hem de maandag erop met de Mini-ambulance opgehaald, voor onderzoek, en nu dus ook reparatie..
Er blijkt dus een dam van een van de zuigers te zijn afgebroken.. Ik had wel gerekend op een gebroken zuigerveer of zo, maar het is toch wat erger dan verwacht!
Gelukkig valt uiteindelijk de schade nog wel mee, mijn cilinder is niet beschadigd voor zover ik weet) Het is nu dus wachten op de onderdelen, en dan hoop ik hem deze week toch wel weer terug te hebben. Er moet dan ook nog wel een nieuwe oliepomp op, om zeker te weten dat alle troep eruit is.

Een voordeeltje is dan toch wel, dat Ghisbert mij wist te vertellen toen ik daar was die bewuste vrijdag, voor ik naar huis ging, dat het enge "krakje" waarvan ik dacht dat het de versnellingsbak was, het verstellen van de ontsteking was, oid.. Ik had een voorontsteking, wat betekende dat ik al ontsteking had voor de bougie een vonk gaf. Misschien dat daardoor mijn zuiger zo beschadigd is. Dit is alweer goed afgesteld.
Klaas wist mij te vertellen dat de zuiger heel veel koolaanslag had, en daardoor niet genoeg gekoeld is geweest.
Ik laat er nu iig JCW zuigers in plaatsen, die op de plaats waar mijn breuk zit, een extra verdikking hebben.
Ik weet nu in ieder geval dat mijn versnellingsbak er niet echt zoveel moeite mee heeft dan ik had gedacht.

(foto beschadigde zuiger vs JCW zuiger volgt vanavond, als het lukt)

cheers Romano
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade ;)
actieve subwoofer
betere remmen
bullie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Melissant
Berichten: 226
Lid geworden op: 16 apr 2009, 12:13

14 mar 2011, 15:34

Nee het zal niet direct door het tunen komen, maar het zal er allicht aan bijgedragen hebben.. ;)

en jupzz irritant!

Hoe zag het er verder uit? ik heb nog niet kunnen kijken omdat ik geen vervoer heb:P gek hea!
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade ;)
actieve subwoofer
betere remmen
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

14 mar 2011, 21:22

Ik heb hem ook gezien.
Je hebt geluk bij ongeluk kerel
Je cilinder wand heeft niks van beschadiging etc.
Dus 4 Jcw zuigers erin en je kan weer lekker verder bollen ;)
bullie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Melissant
Berichten: 226
Lid geworden op: 16 apr 2009, 12:13

Beek turbo upgrade

14 mar 2011, 21:35

Ok daar ben ik wel blij om!

Als er nog meer beschadigd was, had ik het ook vast wel van Klaas gehoord... Maar die JCW zuigers staan nou weer in backorder... Klaas richt de tijdschatting op twee weken, mits hij de zuigers eind van de week binnen zijn.. :)

Dus nog ff twee weekjes mensen bietsen om een ritje, en mezelf opvreten, maar dan komen er gelijk weer mooie ritjes aan! ;)

cheers,

btw, grappig dat zoveel mensen de binnenkant van me blok al hebben gezien, terwijl ik alleen een foto van de zuigers heb gezien! :P

deze dus: Afbeelding
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade ;)
actieve subwoofer
betere remmen
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

15 mar 2011, 08:13

Haha, hij zit er niet uit hoor zo :mrgreen:

Ik ga de Jcw's ook bestellen als ik de BB turbo plaats
De zuigers plaatsen valt best wel mee
Een dagje sleutelen moet lukken, dus ga ik ze ook maar es bestellen en wat bij werken
bullie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Melissant
Berichten: 226
Lid geworden op: 16 apr 2009, 12:13

15 mar 2011, 08:19

@neovo: hij zit er niet uit zo...? wat bedoel je?
en ja het is bij scheepsmotoren een beste klus, maar bij de mini iets minder denk ik ;)
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade ;)
actieve subwoofer
betere remmen
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

15 mar 2011, 09:20

bullie schreef:@neovo: hij zit er niet uit zo...? wat bedoel je?
en ja het is bij scheepsmotoren een beste klus, maar bij de mini iets minder denk ik ;)
Wel, laat ons zeggen dat er weinig in de motor ruimte zit
Kop is eraf, krukas eruit.
Maar als de zuigers binnen zijn is het kwestie van een dag eer die terug samen zit hoor

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”