speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2011, 22:12

mushrop schreef:@Sjaak: een Aston vergelijken met een MINI is een beetje appels met peren... :wink:
Uiteraard, maar ik wilde aangeven dat er vast wel ergens logica is voor zowel voor als achterstrut aangezien AM dit standaard levert.. ook op dikkere versies t.b.v. wegligging, vandaar :lol:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 13:33

AM is ook niet voorwiel aangedreven :wink:, veel bmw's hebben dit ook standaard :wink:.
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2011, 13:50

mushrop schreef:
ducks schreef:
JunkyXL schreef:hoezo, alleen maar negatief??
Als je hem voor stijver maakt dan krijg he alleen maar meer last van onderstuur. Zeker als je je mini verlaagd hebt zonder camber voor of het rechttrekken van je camber achter. Het is dus beter om achter een strut te plaatsen en een dikkere stabli. Het is niet voor niks dat veel track mini's met een one stabi of geen stabli voor rijden.
Daarom dus....
Uiteindelijk wil je je auto zo stijf mogelijk hebben (niet helemaal maar dat is een andere discussie) Dus voor achter .. overal struts = beter, maar aangezien aan de gemiddelde mini net de verkeerde dingen zijn gedaan als het gaat om onderstel. Werkt een front strut alleen maar versterkend van de negatieve eigenschappen die zijn ontstaan door het verlagen van de auto.

Als je je mini verlaagt krijg je achter negatieve camber terwijl voor gelijk blijft. Dit zorgt voor onderstuur. Ideaal gezien zou voor iets negatiever of iig gelijk moeten zijn met achter.

Dus als je wilt dat al die extra palen in je auto ook echt nut hebben, dan moet je eerst de basis goed op orden hebben, anders heeft het allemaal niet heel veel nut. Voor je gevoel zal de auto scherper sturen (minder overhellen etc) maar de balans in je auto is kompleet zoek.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 14:34

Dus als ie de auto hoger zou zetten en achter de camber wat aanpassen zouden de struts wel hun functie hebben?
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 14:37

geen optie voor D! lol, maar dat zou je wel denken als je t verhaal leest… best interessant
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 14:42

Ik had op de zwarte ook ooit een upper strut, maar aangezien de motorkap niet dicht kon is die er niet lang opgebleven. Verschil was wel merkbaar, stuurde wat stroever, helde minder over in bochten, maar wat ik ook voelde is dat ie minder voorspelbaar was. Je kan mss wat harder door de bocht, maar als je net over de grens ging dan was ie direct weg. Zonder strut voel je dat aankomen, mét krijg je geen waarschuwing.

Met die one had ik natuurlijk geen power genoeg om echt zwaar onderstuur te krijgen, dus dat heb ik niet echt gevoeld...

Het staat wel lekker onder de kap en als je niet telkens wil gaan hoeken met je mini, denk ik dat je de struts net als positief zal ervaren...
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 14:45

maar niet verlagen en achter alle mogelijke balken plaatsen die er zijn en voor niets zal toch ook weer overcompensatie zijn dan?
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 14:53

Geen idee, maar dat niet-verlagen staat me helemaal niet aan :mrgreen:.
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2011, 15:25

JunkyXL schreef:maar niet verlagen en achter alle mogelijke balken plaatsen die er zijn en voor niets zal toch ook weer overcompensatie zijn dan?
Uiteindelijk gaat het om de balans in je auto. Alles wat je er aan doet heeft effect op de andere onderdelen. Een strut achter help bij het tegengaan van de negatieve effecten van verlagen zonder camber aanpassing.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 15:29

Dus in mijn geval zou ik er goed aan doen om zo'n strut te monteren?

Afbeelding

Maar wat bedoel je met negatieve effecten? Vind de mini toch een stuk beter rijden dan zonder verlaging :)
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2011, 16:05

Hoewel de wegligging (minder bodyrol) er op vooruit gaat, gaat de balans in je auto er op achteruit .. klinkt misschien een beetje vreemd. Minder bodyrol betekent niet perse beter de bocht om.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 16:13

ik heb nog n under strut liggen voor voor onder de auto, ben zeer benieuwd wat dat gaat geven of niet dan ….
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2011, 16:21

Fred schreef:Dus in mijn geval zou ik er goed aan doen om zo'n strut te monteren?)
heee zo'n strut ken ik.. 8)
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 mar 2011, 09:01

zometeen de m7 front strut monteren :D :D :D :D
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2011, 09:39

Dat worden weer nieuwe pics :)