http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 962#509962
Mini Cooper S Clubman 2008
- NapO
- Enthousiast

- Locatie: Noord Holland
Bericht
update
Vandaag de clubman opgehaald, wat een verschil met me oude slee uit 2003 van 5,60meter,....
als je aan het stuurwiel draait ga je meteen een kant op, accelereren is meteen voorruit, heb wel 20 standen van mijn stoel geprobeerd om een lekkere zit te vinden.
100.000 knopjes uitdokteren waarvoor ze zijn,...oja en last but not least na 2 jr automaat te hebben gereden weer schakelen! hoe k*t is dat!
conclusie, de eerste 200 km zijn gemaakt vandaag door de regen
zonde van al het poetswerk van de dealer.
Morgen naar de Beek racing voor het tunen.
ik moet je heel eerlijk zeggen, van slee naar kart is een grote overgang en ik moet nog wel een paar honderd kilometer voordat ik er helemaal van kan genieten. maar de eerste indrukken zijn positief.
ik heb een paar vragen misschien kunnen jullie me helpen:
- mijn koppelingspedaal kraakt zit m in t voetstuk erop, hoe kan ik dit verhelpen
- ik heb een navigatie beugel van garmin erin zitten (reeds) alleen welke garmins kan ik buiten de (mini orgineel) er allemaal opzetten? (types?)
Vandaag de clubman opgehaald, wat een verschil met me oude slee uit 2003 van 5,60meter,....
als je aan het stuurwiel draait ga je meteen een kant op, accelereren is meteen voorruit, heb wel 20 standen van mijn stoel geprobeerd om een lekkere zit te vinden.
100.000 knopjes uitdokteren waarvoor ze zijn,...oja en last but not least na 2 jr automaat te hebben gereden weer schakelen! hoe k*t is dat!
conclusie, de eerste 200 km zijn gemaakt vandaag door de regen
Morgen naar de Beek racing voor het tunen.
ik moet je heel eerlijk zeggen, van slee naar kart is een grote overgang en ik moet nog wel een paar honderd kilometer voordat ik er helemaal van kan genieten. maar de eerste indrukken zijn positief.
ik heb een paar vragen misschien kunnen jullie me helpen:
- mijn koppelingspedaal kraakt zit m in t voetstuk erop, hoe kan ik dit verhelpen
- ik heb een navigatie beugel van garmin erin zitten (reeds) alleen welke garmins kan ik buiten de (mini orgineel) er allemaal opzetten? (types?)
Mini Cooper S Clubman
- Floor-is
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Kolhorn
Bericht
Wat die Garmin betreft: als je naar http://www.gpsshop.nl/ gaat en daar de juiste Garmin uitzoekt, kan je via 'accessoires' naar 'houders'. Daarbij staat welke houder voor welke specifieke Garmins geschikt is.
Beetje een omweg, maar ach, kost je hooguit een minuut of drie
Feli met de wagen en ben erg benieuwd naar je ervaringen met Beek! (Ik ga er morgen heen, niet voor tuning overigens)
Beetje een omweg, maar ach, kost je hooguit een minuut of drie
Feli met de wagen en ben erg benieuwd naar je ervaringen met Beek! (Ik ga er morgen heen, niet voor tuning overigens)
- NapO
- Enthousiast

- Locatie: Noord Holland
Bericht
Tuning deel 1:
Ok, Beek opgebeld, netjes te woord gestaan door Klaas de eigenaar van de club. (de meerderheid kent m natuurlijk)
vragen mijnerzijds:
- chippen, forge carbon luchtfilter en andere bussen op de acceleratie krachten beter te verdelen.
bij aankomst:
Kennis gemaakt met alle heren (ghisbert, (kom ik zo op terug), klaas en Pieter). Laptop direct aan de mini gekoppeld, basis software eruit, nieuwe software erin....15 min verder en klaar.
Toen de bussen plaatsen, met 2 man sterk even de draagarm losmaken (konische koppeling) rechts ging na 10 minuten beuken en hengsten los. de linker draagarm kregen ze met geen mogelijkheid los.
Na overleg (want anders moet je met de brander aan de gang om het los te krijgen) heb ik besloten om het te laten voor wat het is, want na een uur proberen met staven en hamers wilde ik me mini het niet meer aan doen.
dus geen bussen helaas,...
Forge Luchtfilter montage, oude eruit, nieuwe erin voor meer adem. 15 minuten verder, done...klaar.
MAAR,...een goede maat van me was mee, hij zegt je moet een DUMPValve van Forge erin zetten,....Ik vragen, koste 75 euro,...krijg je zo lekker woesh geluid als je je gas loslaat.
Dus ik vragen aan beek racing, joh, ik wil niet in zo n sjonnie auto rijden met bwwooaarppp en woeshshhhh geluiden, beschaafd als we rustig rijden en als het moet dan mag ut!
Ok voor het verlies van de bussen dan maar pecunia spenderen aan een dumpvalve, SJEESSUUSSS wat is dat DIK zeg!!! rij je rustig hoor je bijna niks,...maar zet je turbo op druk dan krijg je echt een geweldige turbodruk ontluchting, iedereen die al met uitlaten aan het hobbien is en geen dumpvalve heeft, morgen beek bellen en kopen die handel. in 15 minuten en drie schroeven zit het er op!!!!!!
ik weg met mijn maat,....
wij de snelweg op, ...warm gereden...door trekken in zijn 4...haperen als een malle, ik echt zo van,...k*t
wat is dit!!??
ik terug, Ghisbert uitgelegd, komt G met een antwoord;"oh wacht, pieter haal die bougies ff los, ik pak de voelermaatjes"
hop alles eruit, meten is weten, G met zijn antwoord:"ja dis niet goed he, de afstand van de electrode is te groot, moet 0,9 zijn en bij jou is het over de 1, dus geen goed vonk met als gevolg dat de computer denkt dat je een missfire hebt dus dumpt ie je turbodruk"
ik:"Ja logisch"
doosje bougiesvonkjes bijgekocht, in de cilinders gegooid, G fixte de juiste bougies afstand en teruggeschroefd.
Rijden,...en toen...
ALS EEN MALLE!!! wat een power, sound en als toetje een woeshhjje van je turbo...conclusie, ik ben dik tevreden, geen bwwroap sjonnie voertuig en netjes als het netjes moet en blaffen en beuken als je even los wil!
conclusie, factuur was netjes, werkzaamheden was netjes en resultaat is geweldig, wat een metamorfose!
Die jonges van beek die snappen t, een aanrader om je mini te laten pimpen! (motorisch)
Ok, Beek opgebeld, netjes te woord gestaan door Klaas de eigenaar van de club. (de meerderheid kent m natuurlijk)
vragen mijnerzijds:
- chippen, forge carbon luchtfilter en andere bussen op de acceleratie krachten beter te verdelen.
bij aankomst:
Kennis gemaakt met alle heren (ghisbert, (kom ik zo op terug), klaas en Pieter). Laptop direct aan de mini gekoppeld, basis software eruit, nieuwe software erin....15 min verder en klaar.
Toen de bussen plaatsen, met 2 man sterk even de draagarm losmaken (konische koppeling) rechts ging na 10 minuten beuken en hengsten los. de linker draagarm kregen ze met geen mogelijkheid los.
Na overleg (want anders moet je met de brander aan de gang om het los te krijgen) heb ik besloten om het te laten voor wat het is, want na een uur proberen met staven en hamers wilde ik me mini het niet meer aan doen.
dus geen bussen helaas,...
Forge Luchtfilter montage, oude eruit, nieuwe erin voor meer adem. 15 minuten verder, done...klaar.
MAAR,...een goede maat van me was mee, hij zegt je moet een DUMPValve van Forge erin zetten,....Ik vragen, koste 75 euro,...krijg je zo lekker woesh geluid als je je gas loslaat.
Dus ik vragen aan beek racing, joh, ik wil niet in zo n sjonnie auto rijden met bwwooaarppp en woeshshhhh geluiden, beschaafd als we rustig rijden en als het moet dan mag ut!
Ok voor het verlies van de bussen dan maar pecunia spenderen aan een dumpvalve, SJEESSUUSSS wat is dat DIK zeg!!! rij je rustig hoor je bijna niks,...maar zet je turbo op druk dan krijg je echt een geweldige turbodruk ontluchting, iedereen die al met uitlaten aan het hobbien is en geen dumpvalve heeft, morgen beek bellen en kopen die handel. in 15 minuten en drie schroeven zit het er op!!!!!!
ik weg met mijn maat,....
wij de snelweg op, ...warm gereden...door trekken in zijn 4...haperen als een malle, ik echt zo van,...k*t
ik terug, Ghisbert uitgelegd, komt G met een antwoord;"oh wacht, pieter haal die bougies ff los, ik pak de voelermaatjes"
hop alles eruit, meten is weten, G met zijn antwoord:"ja dis niet goed he, de afstand van de electrode is te groot, moet 0,9 zijn en bij jou is het over de 1, dus geen goed vonk met als gevolg dat de computer denkt dat je een missfire hebt dus dumpt ie je turbodruk"
ik:"Ja logisch"
doosje bougiesvonkjes bijgekocht, in de cilinders gegooid, G fixte de juiste bougies afstand en teruggeschroefd.
Rijden,...en toen...
ALS EEN MALLE!!! wat een power, sound en als toetje een woeshhjje van je turbo...conclusie, ik ben dik tevreden, geen bwwroap sjonnie voertuig en netjes als het netjes moet en blaffen en beuken als je even los wil!
conclusie, factuur was netjes, werkzaamheden was netjes en resultaat is geweldig, wat een metamorfose!
Die jonges van beek die snappen t, een aanrader om je mini te laten pimpen! (motorisch)
Laatst gewijzigd door NapO op 12 jan 2011, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mini Cooper S Clubman
- NapO
- Enthousiast

- Locatie: Noord Holland
Bericht
misschien dat de luchtfilter iets extra's doet maar het gaat me vooral om het rijplezier, hij is a zuiniger geworden en b een heeeeel stuk sneller en loopt veel mooier door het toerengebied.
als ik hier de berichten lees is het gemiddeld 215 pk, dus hou ik dat wel aan totdat ze een keer gaan meten op de bank.mso schreef:Jammer hoor! Weet je hoeveel vermogen hij nu op moet zitten? 215pk? En mis je de automaat nog of vind je het schakelen nu wel lekker met al dat vermogen?
misschien dat de luchtfilter iets extra's doet maar het gaat me vooral om het rijplezier, hij is a zuiniger geworden en b een heeeeel stuk sneller en loopt veel mooier door het toerengebied.
Mini Cooper S Clubman
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
die BOV is idd bekend, denk dat er hier weinig zijn die 'm nog niet hebben. Vind het wel een beetje raar dat ze je niet gelijk JCW bougies gegeven hebben, want het is inmiddels bekend dat het zonder die bougies en met de Beek software niet echt lekker gaat op een S.
Ben benieuwd naar je rollerbankgrafiek.
Enjoy!
Ben benieuwd naar je rollerbankgrafiek.
Enjoy!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- speedy
- NMC Legend

- Locatie: Deventer
Bericht
Ik vind het een hele mooie clubbie maar vind het zo raar waarom je achterste wielboog niet doorloopt in je achterbumper 
volgens mij is dat een achterbumper van het aerodynamica pakket
en een gewone s voorbumper .
Ik zou ook een gewone s achterbumper erop zetten
volgens mij is dat een achterbumper van het aerodynamica pakket
Ik zou ook een gewone s achterbumper erop zetten
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Nou fijn om te horen dat je tevreden bent met je clubbie.........Dat mis ik soms nog wel is dat fijne WOOSHJE ach ja,,,,,nou toppie man 
burn rubber not your soul


Onze sponsors















