@Mushrop
Inderdaad en zal ook nog wel gebeuren denk ik zo. Blijft kriebelen met een S, nu maar bedenken wat ik nu weer wil modden en dat terwijl ik dacht niet veel meer te doen!!
Nieuwe Cooper S motor 184pk
- cooperass
- One wheel wonder
Bericht
Ik zag dat beek de software voor de nieuwe motor ontwikkelt heeft, aan de grafiek te zien niet veel verbetering ten opzichte van de 175 pk versie
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 31&model=2
had eigenlijk gedacht dat ze er meer uit zouden halen, ziptuning adverteert met een verschil van 17pk (232 t.o.v. 215) tussen beide motoren.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Mini ... tml#header
ben alleen niet zo'n fan van Ziptuning, meer marketing dan kennis.
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 31&model=2
had eigenlijk gedacht dat ze er meer uit zouden halen, ziptuning adverteert met een verschil van 17pk (232 t.o.v. 215) tussen beide motoren.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Mini ... tml#header
ben alleen niet zo'n fan van Ziptuning, meer marketing dan kennis.
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Er is geen betere op de markt dan beek!
Niet blind staren op cijferscooperass schreef:Ik zag dat beek de software voor de nieuwe motor ontwikkelt heeft, aan de grafiek te zien niet veel verbetering ten opzichte van de 175 pk versie
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 31&model=2
had eigenlijk gedacht dat ze er meer uit zouden halen, ziptuning adverteert met een verschil van 17pk (232 t.o.v. 215) tussen beide motoren.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Mini ... tml#header
ben alleen niet zo'n fan van Ziptuning, meer marketing dan kennis.
Er is geen betere op de markt dan beek!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- cooperass
- One wheel wonder
Bericht
[quote="Mini Poeper"]tunnelvisie
[/quote
Tunnelvisie??
doel je daar op dat ik enkel naar de pieknummers kijk?
het gaat mij juist niet om de pieknummers, het gaat mij om de Delta en het bruikbare vermogen. Het bruikbare vermogen vind ik na het zien van de grafiek van de 184pk motor (ik weet niet of dat deze grafiek het gemiddelde toont) tegenvallen t.o.v. de 175pk motor, ik denk zelf dat deze sneller zou zijn aangezien deze bij maximale acceleratie, meer koppel (dus meer vermogen) heeft. wat ik aanhaal is dat bij Beek na tunen geen verschil te zien is tussen beide motoren en bij ziptuning wel. De delta van Ziptuning is niet te achterhalen want de grafiek is te onduidelijk en niet te vergroten, daarnaast kan dit bijna onmogelijk een grafiek zijn van een cooper S (turbo)en komt het al zeker niet overeen met het opgegeven vermogen. Ik ben benieuwd waarmee andere tuners komen (Evolve en P-torque, revolution mini, Alta met de accesport) mee komen om te zien of dat deze wel een hoger vermogen halen dan de 175pk motor.

Tunnelvisie??
doel je daar op dat ik enkel naar de pieknummers kijk?
het gaat mij juist niet om de pieknummers, het gaat mij om de Delta en het bruikbare vermogen. Het bruikbare vermogen vind ik na het zien van de grafiek van de 184pk motor (ik weet niet of dat deze grafiek het gemiddelde toont) tegenvallen t.o.v. de 175pk motor, ik denk zelf dat deze sneller zou zijn aangezien deze bij maximale acceleratie, meer koppel (dus meer vermogen) heeft. wat ik aanhaal is dat bij Beek na tunen geen verschil te zien is tussen beide motoren en bij ziptuning wel. De delta van Ziptuning is niet te achterhalen want de grafiek is te onduidelijk en niet te vergroten, daarnaast kan dit bijna onmogelijk een grafiek zijn van een cooper S (turbo)en komt het al zeker niet overeen met het opgegeven vermogen. Ik ben benieuwd waarmee andere tuners komen (Evolve en P-torque, revolution mini, Alta met de accesport) mee komen om te zien of dat deze wel een hoger vermogen halen dan de 175pk motor.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik doelde op Neovo:
Hoe groot is deze "markt"? Er zijn vast nog andere goede tuners op gebied van MINI's in Nederland, België en Duitsland.
Met een VAG auto ga ik naar JD Engineering, met een BMW naar PPE en met een MINI naar Beek. Terwijl PPE ook goed is met MINI's.
De tuning van Beek is goed, veel beter dan eerder genoemde ZIP Tuning, maar deze zin raakt kant noch wal.Neovo schreef:Er is geen betere op de markt dan beek!
Hoe groot is deze "markt"? Er zijn vast nog andere goede tuners op gebied van MINI's in Nederland, België en Duitsland.
Met een VAG auto ga ik naar JD Engineering, met een BMW naar PPE en met een MINI naar Beek. Terwijl PPE ook goed is met MINI's.
- sscooper
- 4 op een rij!
- Locatie: Mortsel
Bericht
heb er ziptuning uit belgie nu 4 maand opzitten en ben er heel tevreden van ( vooral heel veel koppel en toch aangenaam rijden) .. wagen rijdt super en mn dumpvalve die ik al jaartje ervoor had geeft geen foutmeldingen dus voor mij is zip top .. hebben knap werk geleverd .. weet niet dat ziptuning Belgie anders werkt dan ziptuning NL ... in Belgie .. in Belgie werken ze met de rollentestbank erbij !
nog een paar mensen die ik ken hebben zip en zijn er ook tevreden van ... elke tuner is anders eh maar allemaal hebben ze voor en nadelen denk ik
nog een paar mensen die ik ken hebben zip en zijn er ook tevreden van ... elke tuner is anders eh maar allemaal hebben ze voor en nadelen denk ik

Onze sponsors