1.How many shots to get this comp from the original? Great stuff as always Will!
2. This one took about 15.
Een quote van de reacties, dit is zowat de enige info die hij gelost heeft... Maar heb geen idee wat ze hiermee bedoelen. Een gewone HDR had toch een wat ander effect gehad.
Aan de goede doortekende details te zien, zoals de brandblussers, ga ik ook uit van een HDR foto, als basis. (Hoewel er kunstenaars zijn die veel kunnen met de eerste foto. Denk maar aan het filmje van de Countryman Rally)
Maar er is meer mee gedaan, want o.a. de invallende lichtstralen door de ramen en de dakvensters
zitten niet in de foto zelf! (ik krijg ze niet tevoorschijn)
Deze zijn er lijkt mij later met Photoshop o.d. in aangebracht.
Het staat wel heel erg mooi, een kunstwerkje.
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "
Vind het werk aan die foto wel heel mooi gedaan. Maar de lichtval klopt niet , want de lichtval door de zijramen is niet in lijn met de lichtval van de dakramen. En dat vind ik echt zonde van een verder heel mooi kunstwerk.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Vergis je niet in dat HDR gebeuren. In veel gevallen zie je mensen heel erg doorschieten met deze techniek. Alhoewel, techniek?
HDR betekent niets meer of minder dan High Dynamic Range. Een hoog dynamisch bereik dus. Dit wil zeggen dat je van zwart tot aan wit alle 255 stapjes aan grijstinten benut in je beeld. Je zult dus ontzettend veel details zien in de donkere maar ook in de lichte partijen.
Is bovenstaand voorbeeld dus typisch HDR? Ik denk niet dat je dat zo kan noemen. Dit is waarschijnlijk 1 van de zoveel beelden die hij heeft gebruikt om zoveel mogelijk detail te krijgen in de hooglichten (vandaar zo donker)
Een veel lichter beeld heeft hij gebruikt om daar het detail uit te halen van de auto en bijvoorbeeld de brandblussers.
De kleurcorrectie is gedaan op alles behalve de auto zelf. Een kwestie van eerst alle kleur eruit halen en daarna er deze blauw/cyaan tint in zetten. Her en der de normale kleur er weer in gezet.
Verder heeft hij veel flares erin gezet (kan gewoon via een filter in photoshop) waardoor je de mooie overbelichting krijgt bij de ruiten en heeft hij op een bepaalde manier er een stoffig effect in weten te krijgen om zo de lichtbanen te tonen. Dit met een zeer net resultaat!