gisteren naar garage geweest voor klein onderhoud. duurde maar liefst 2 uur voor de wagen weer uit de garage kwam. Ze wisten mij te vertellen dat ook de achterste remblokken waren vervangen wegens versleten. Zelf niks van gemerkt en hebben mij ook niet de vraag gesteld wat ik er zelf van vond. vonden het zelf abnormaal dat deze na 30000km reeds waren versleten.
vind het ook niet normaal dat de achterste remblokken na 30000km reeds versleten zijn.
Kostprijs klein onderhoud (olie en oliefilter) + remblokken en sensor =totaal 332euro.
Ik voelde mij even niet goed worden van de rekening.
Ligt dit bij jullie ook zo hoog????
Onkosten remblokken en onderhoud
- dix67
- Enthousiast
- Locatie: Enschede
Bericht
Je remblokjes achter kunnen normaal niet zo hard slijten of je gaat met de handrem door de bocht?
Volgende keer goed afspreken voor ze wat gaan vervangen laat ze het dan maar aantonen als ze slecht zijn.
De remblokjes zijn niet zo duur het inzetten durven ze nogal wat voor te vragen.
Maak een prijs afspraak kom je ook nooit voor verrassingen te staan.
De stealer weet wel wat hij moet vragen.
Volgende keer goed afspreken voor ze wat gaan vervangen laat ze het dan maar aantonen als ze slecht zijn.
De remblokjes zijn niet zo duur het inzetten durven ze nogal wat voor te vragen.
Maak een prijs afspraak kom je ook nooit voor verrassingen te staan.
De stealer weet wel wat hij moet vragen.
- Clubhouse
- Garlic Chef
- Locatie: Aalst
Bericht
Ik ben in oktober langs geweest voor onderhoud op 300000km.
Vervangen: olie, oliefiler, microfilter/actiekoolfilter, remvloeistof, remblokken vooraan, sensor remblokken = 421,85€ btw in.
Krijg nu op de bc melding voor vervanging achterste remblokken binnen 1600km.
Ga jij ook bij een erkende dealer? Scheelt toch bijna 100€ tov mijn onderhoud.
Re: Onkosten remblokken en onderhoud
Hoger!geertm1969 schreef:gisteren naar garage geweest voor klein onderhoud. duurde maar liefst 2 uur voor de wagen weer uit de garage kwam. Ze wisten mij te vertellen dat ook de achterste remblokken waren vervangen wegens versleten. Zelf niks van gemerkt en hebben mij ook niet de vraag gesteld wat ik er zelf van vond. vonden het zelf abnormaal dat deze na 30000km reeds waren versleten.
vind het ook niet normaal dat de achterste remblokken na 30000km reeds versleten zijn.
Kostprijs klein onderhoud (olie en oliefilter) + remblokken en sensor =totaal 332euro.
Ik voelde mij even niet goed worden van de rekening.
Ligt dit bij jullie ook zo hoog????

Ik ben in oktober langs geweest voor onderhoud op 300000km.
Vervangen: olie, oliefiler, microfilter/actiekoolfilter, remvloeistof, remblokken vooraan, sensor remblokken = 421,85€ btw in.
Krijg nu op de bc melding voor vervanging achterste remblokken binnen 1600km.
Ga jij ook bij een erkende dealer? Scheelt toch bijna 100€ tov mijn onderhoud.

- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hengelo
Bericht
mn zwager heeft al eens 3 x nieuwe achterblokken moeten betalen en 1 x schijven.... bleken ze die gewoon 2 x gevlakt oid te hebben ipv vernieuwd... voel je je ook wel genaait...
alleen de olie kost bij mij al n 13 a 14 euro ex btw, x 5 liter of zo... dus daar ben ik al snel bijna 100 voor kwijt (zeker als je t laat doen), dan oliefilter erbij
en remblokken en sensor... tjah, ik denk dat t bedrag bij de stealer wel aardig klopt... helaas...
alleen de olie kost bij mij al n 13 a 14 euro ex btw, x 5 liter of zo... dus daar ben ik al snel bijna 100 voor kwijt (zeker als je t laat doen), dan oliefilter erbij
en remblokken en sensor... tjah, ik denk dat t bedrag bij de stealer wel aardig klopt... helaas...
- Pascal R
- 4 op een rij!
- Locatie: Maldegem
Bericht
Ik heb momenteel 35000km.
Op 20000 km olieverversing (€150).
Op 30000 km remolie vervangen (€45)
Ik moet terug op 40000 km.
Onderhoud bij dealer te Brugge.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden als je rekent dat ik voor mijn Opel
elke 7500 km € 100 voor onderhoud betaalde en een 30000 km
onderhoud daar € 400 kostte.
En dan reed die auto nog niet zoals het diende te zijn.
Op 20000 km olieverversing (€150).
Op 30000 km remolie vervangen (€45)
Ik moet terug op 40000 km.
Onderhoud bij dealer te Brugge.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden als je rekent dat ik voor mijn Opel
elke 7500 km € 100 voor onderhoud betaalde en een 30000 km
onderhoud daar € 400 kostte.
En dan reed die auto nog niet zoals het diende te zijn.
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
Ik weet het toch allemaal niet hoor. De bc zegt nog X aantal km. Klopt dit wel? Zijn de blokken dan wel echt versleten.
De olie die ze bij mij gebruikten kost 18euro excl. 0W30 maal 4,2L is ook al redelijk wat geld.
Ik kan die normaal allemaal zelf maar heb momenteel geen plaats om dit te doen en weet ook niet of de bc zo makkelijk te resetten valt. Iemand die dit weet?
De olie die ze bij mij gebruikten kost 18euro excl. 0W30 maal 4,2L is ook al redelijk wat geld.
Ik kan die normaal allemaal zelf maar heb momenteel geen plaats om dit te doen en weet ook niet of de bc zo makkelijk te resetten valt. Iemand die dit weet?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Blokken zijn normaliter pas versleten als sensor zover doorslijt dat deze massa maakt; er gaat dan een lampje branden.
Blokken kunnen ook verglaasd zijn. Dit komt door te zachtjes remmen. Zogenaamd erg overdreven geanticipeerd rijden. Niet aaien, maar remmen!
Achter remblokjes kosten ongeveer € 90,- bij de dealer. Komt daar nog een sensor bij van € 20,- indien nodig. Ik maak uit jouw verhaal op dat er geen lampje is gaan branden, dus sensor is niet versleten -> oude is nog te gebruiken.
Ik heb nu net zelf A-merk (Ferodo) remblokken besteld voor € 50,- Gelijk ook van hetzelfde merk semi-race remblokken besteld voor ook een zeer aantrekkelijke prijs. Montage doe ik zelf!
Beurt laat ik altijd door dealer doen -> vanwege inruil en garantie.
Reparaties doe ik zelf, dealer of een derde, afhankelijk van het "probleem".
Afgelopen maand heb ik door omstandigheden de koelvloeistof van de classic Mini laten wisselen bij de BMW/MINI dealer. Nog nooit zoveel monteurs onder één auto zien staan.
Bij het zakken van de brug duurde het volgens de monteur, die normaliter ook de grote MINI doet, langer dan bij reguliere auto's.
Blokken kunnen ook verglaasd zijn. Dit komt door te zachtjes remmen. Zogenaamd erg overdreven geanticipeerd rijden. Niet aaien, maar remmen!
Achter remblokjes kosten ongeveer € 90,- bij de dealer. Komt daar nog een sensor bij van € 20,- indien nodig. Ik maak uit jouw verhaal op dat er geen lampje is gaan branden, dus sensor is niet versleten -> oude is nog te gebruiken.
Ik heb nu net zelf A-merk (Ferodo) remblokken besteld voor € 50,- Gelijk ook van hetzelfde merk semi-race remblokken besteld voor ook een zeer aantrekkelijke prijs. Montage doe ik zelf!
Blijf weg bij de Kwik-Fit! Stel prutsers zijn het...!dix67 schreef:kleine beurt Kwikfit €79 laat ze er wat betere olie in gooien ben je onder de €100 klaar checken ze gelijk je remmen.
Beurt laat ik altijd door dealer doen -> vanwege inruil en garantie.
Reparaties doe ik zelf, dealer of een derde, afhankelijk van het "probleem".
Afgelopen maand heb ik door omstandigheden de koelvloeistof van de classic Mini laten wisselen bij de BMW/MINI dealer. Nog nooit zoveel monteurs onder één auto zien staan.

Bij het zakken van de brug duurde het volgens de monteur, die normaliter ook de grote MINI doet, langer dan bij reguliere auto's.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
het resetten van de service interval staat op dit forum duidelijk beschreven (zoek op service interval reset).
de BC checkt niet alleen staat van de remmen maar ook het algemeen gebruik (korte afstanden vs lange afstanden, stadsverkeer of snelweg) etc . en bepaalt aan de hand daarvan hoe lang je nog moet tot de volgende beurt.
Theoretisch is het ook mogelijk dat je handremkabel iets te kort is afgesteld waardoor de achterrem erop gaat bij uitveren, wat dan weer extra remblokken slijtage tot gevolg heeft. Maar dat is niet waarschijnlijk.
de BC checkt niet alleen staat van de remmen maar ook het algemeen gebruik (korte afstanden vs lange afstanden, stadsverkeer of snelweg) etc . en bepaalt aan de hand daarvan hoe lang je nog moet tot de volgende beurt.
Theoretisch is het ook mogelijk dat je handremkabel iets te kort is afgesteld waardoor de achterrem erop gaat bij uitveren, wat dan weer extra remblokken slijtage tot gevolg heeft. Maar dat is niet waarschijnlijk.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht

of alle monteurs die er nog onder stonden
700 kg in plaats van 1100 kgMini Poeper schreef:Bij het zakken van de brug duurde het volgens de monteur, die normaliter ook de grote MINI doet, langer dan bij reguliere auto's.

of alle monteurs die er nog onder stonden

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
Ik weet dat wanneer de blokken versleten zijn er normaal een aanduiding komt. Er is geen lampje gaan branden ook geen melding op de bc. Vind het echt wel schandalig dat men dan nog tegen mij verteld van ja we hebben ze vervangen want de bc gaaf nog 3000km aan. Rij er amper 8000 mee per jaar dus was ik zeker nog een tijdje goed. Vind dit echt wel geldklopperij
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
Collega van mij had een X6 . Prachtige wagen maar denk niet dat hij 2 maal er mee is op onderhoud geweest. Zal waarschijnlijk ook een aangepast rekening geweest zijn.
In januari is hij terug zal even informeren wat zo een onderhoudje koste.Als hij er eentje heeft laten doen, want heeft hem dacht ik nog geen jaar gehad
In januari is hij terug zal even informeren wat zo een onderhoudje koste.Als hij er eentje heeft laten doen, want heeft hem dacht ik nog geen jaar gehad
Onze sponsors