Het winterbanden topic R55, R56, R57
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Alleen de Countryman is natuurlijk een ander type auto, die heeft bijv. ook 5-gaats velgen.
Frank alle orginele MINI wielen van 16 inch passen onder alle versies van MINI. Geen verschillen tussen Gen1 en Gen2 en geen verschillen tussen One, C, D, S, Cabrio, Clubman of JCW.volumex schreef:Hellup: is er iemand die zeker weet of de 5 Star Blaster wielen (16 inch) onder een R56 Cooper S passen? Bij de BMW/MINI-organisatie krijg ik gevarieerde antwoorden waar ik niet zo veel mee kan......
Frank
Alleen de Countryman is natuurlijk een ander type auto, die heeft bijv. ook 5-gaats velgen.
hoi Robbie, sinds een week heb ik wintervelgen met een randje, en hoop van harte dat ze netjes blijven. Ik heb de gok erop gewaagd. Als ze niet netjes blijven , jammer dan. Voor de zomer heb ik weer andere velgen (met zomerbanden erop). Ik zal mijn bevindingen op termijn hier neerzetten.Robbie86 schreef:Zijn er ook mensen die in de winter blijven rijden met gepolijste velgen(rand) en zo ja hoe houden jullie deze vrij van oxidatie. Ik heb namelijk een 17 inch wintersetje op de kop getikt alleen deze hebben wel een gepolijste rand.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik verbaas me al een tijdje over hoe goed de winterbanden in winterse omstandigheden zijn t.o.v. zomerbanden. Dit is het eerste jaar dat ik ze eronder heb en deze week en vooral vandaag (had lekker gesneeuwd in het Westen
) lekker kunnen uitproberen. Maar de hoeveelheid meer grip die de winterband heeft op besneeuwd wegdek is ongelooflijk. Ik had zo'n groot effect niet verwacht. Natuurlijk krijg je winterbanden ook aan het doorslippen als je maar gek genoeg doet, maar je kunt toch flink hard optrekken, hard remmen voordat je echt in de problemen komt. En rechtdoor glijden ondanks je stuurbewegingen is verleden tijd. Hij blijft gewoon altijd bestuurbaar hoe gek je ook doet.
Vorig jaar echt heel veel problemen gehad bij met die heftige sneeuwval. Kreeg de MINI toen een week niet van z'n plaats. Hij kwam gewoon niet van z'n plek en de bodemvrijheid was er ook niet met zo'n pak sneeuw. Dat is dan nu nog steeds een nadeel bij veel sneeuw. Vandaag zelfs op de snelweg de hele route die strip van de voorbumper die lekker aan het sneeuwschuiven was
Nou ja ik ga er maar vanuit dat 't wel wat kan hebben

Vorig jaar echt heel veel problemen gehad bij met die heftige sneeuwval. Kreeg de MINI toen een week niet van z'n plaats. Hij kwam gewoon niet van z'n plek en de bodemvrijheid was er ook niet met zo'n pak sneeuw. Dat is dan nu nog steeds een nadeel bij veel sneeuw. Vandaag zelfs op de snelweg de hele route die strip van de voorbumper die lekker aan het sneeuwschuiven was

"We've got a thing that's called...MINI love"
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
same overhere! Ben er ontiegelijk blij mee. Het is echt ongelofelijk hoeveel grip je hebt met die dingen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Het winterbanden topic R55, R56, R57
Er zijn al heel wat topics over geschreven, maar ik ga toch maar nog eens expliciet raad vragen.
Ik heb een setje R99 double spokes met versleten winterbanden in 205/45R17 (wintrac extreme).
Voor de komende winter(sport) wil ik graag nieuwe runflat winterbanden op deze velgen.
Ik heb echter geen flauw idee welke banden te nemen.
Ik las hier ergens positieve commentaren over de pirelli sottozero S2 runflat winterbanden, maar die komen op 180 euro per stuk...
Ik heb een setje R99 double spokes met versleten winterbanden in 205/45R17 (wintrac extreme).
Voor de komende winter(sport) wil ik graag nieuwe runflat winterbanden op deze velgen.
Ik heb echter geen flauw idee welke banden te nemen.
Ik las hier ergens positieve commentaren over de pirelli sottozero S2 runflat winterbanden, maar die komen op 180 euro per stuk...
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
En daarmee verwant, passen smallere banden op die velgen? 't is namelijk wel de bedoeling ermee in de sneeuw te gaan rijden in Oostenrijk (de parking van ons hotel is nogal steil, glad en smal..., vorig jaar met de Chrysler 300C wel wat moeite gehad)
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Misschien niet direct een antwoord op je mini (we zijn zelf nog zoekende naar een mini) maar op onze "family car" (van ca 1500 kg) heb ik destijds de beslissing genomen om op mijn 18 inch 225 winterbanden te laten leggen. Dit bevalt slecht.
De reden hiervoor is in veel mindere mate het merk band (zowel Vredestein als Michelin's gehad) maar meer de breedte van de band. Door de grote breedte van de band neemt de druk af en daardoor je grip ook.
Kortom als je de mogelijkheid hebt om een smallere band dan de 205 te kiezen, zou ik je dat zeker adviseren.
Succes met je zoektocht
De reden hiervoor is in veel mindere mate het merk band (zowel Vredestein als Michelin's gehad) maar meer de breedte van de band. Door de grote breedte van de band neemt de druk af en daardoor je grip ook.
Kortom als je de mogelijkheid hebt om een smallere band dan de 205 te kiezen, zou ik je dat zeker adviseren.
Succes met je zoektocht
- CassieK
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb een keertje proberen te zoeken online om die tweede vraag te beantwoorden en deze uitleg http://www.tirendo.nl/bandenmaat-omrekenen/" onclick="window.open(this.href);return false; is de beste die ik vond... Ik denk persoonlijk dat bandenspanning en profiel belangrijkere zaken zijn voor een goede winterband, maar ik laat het meestal toch aan mijn man over om de band te kiezen... Over runflats weet ik echter echt niets 

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors