iPod op de radio, Wave en Boost verschil

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

iPod op de radio, Wave en Boost verschil

21 nov 2010, 21:18

. . . . . . volgens mij is hierover al veel geschreven maar toch is het met mij niet helemaal duidelijk.
Ik wil namelijk niet van te voren mijn hele dashboord demonteren om er vervolgens een paar weken mee te rijden voordat ik alles voor elkaar heb.
In de auto (juni 2002) zit een radio casette boost . . . er zit zo'n "mode" knop op en volgens de gebruiksaanwijzing kan je bijv. een cd wisselaar er op aan sluiten.
Nu heb je al die verloopkabels om een Mp3 speler er op aan te sluiten in combi met het MSFW maar dan blijft altijd de vraag aan de kant van de radio of het een aansluiting met ronde pennen of vlakke pennen is.

Kan je nu van te voren bepalen of je vlakke of ronde pennen hebt zodat ik de juiste verloopkabel/interface kan kopen an alles perfect aan de praat krijg.

André
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 21:23

hallo andre, je kunt gewoon verloopstekkers kopen die je achter in je radio inplugt of op de originele stekker klikt. Dan kan je de muziek via je ipod afspelen via de mode knop zoals je bedoelt.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 nov 2010, 22:24

Wave radio heeft volgens mij ronde pennen en Boost platte pennen.

Op de foto hier is dus rechts een Wave aansluiting te zien en dit is meteen een verloop interface.

Volgens mij werkt een Aux kabel en iPod interface niet op een Wave radio en heb je sowieso een Boost nodig maar misschien weet iemand dat hier beter.

Je kan niet aan de voorkant zien welke radio je er in hebt, die moet er toch even uit wat niet veel werk is. In de DIY sectie staan wat handleiding wat je moet doen.
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

21 nov 2010, 23:00

Dus platte of ronde pennen heeft niet iets direct met het bouwjaar van de auto te maken maar meer van de uitvoering van de radio.
Ik heb zo'n uitdraai bij de dealer laten maken en daar stond in dat het een boost radio is, volgens mij heb ik ook een boost radio gebruiksaanwijzing . . . van daar.

André
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 dec 2010, 12:38

kan iemand mij vertellen of dit http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=

past op een radio boost uit eind september 2002?

gr sander
Hercules
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

fm transmitter

11 feb 2011, 13:51

Ik heb op deze site al heel veel gelezen over het afspelen van een iPod via de radio.

Voor ongeveer € 20,- koop je al een fm-transmitter die je op je iPod aansluit, vervolgens je radio afstemmen op de fm-transmitter ingestelde fm-frequentie, en klaar-is-Kees. Geen gedoe met kabels, uit- en inbouwen radio.
Werkt best goed en bij ieder type (fm)radio. :icon_top:
Er zijn ook fm-transmitters te koop speciaal voor iPod, compleet met oplader en houder op flexibele stengel......kosten iets meer, maar heb je ook alles! :D

groet uit Goes

Hercules
:yeah
Afbeelding

wees gewoon jezelf, er zijn al anderen genoeg...
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

11 feb 2011, 14:41

. . . . volgens mij kan op die manier alleen je msfw niet gebruiken maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb afgelopen weekend van Navinc zo'n mp3 converter gemonteerd. En ja . . . een beetje geklooi met kabels en solderen en zo maar ik moet zeggen dat het wel goed werkt.
Op mijn radio is de cd wisselaar uitgang gebruikt, het is dus als het ware een digitale cd wisselaar.
Ik kan de "cd-s" niet wisselen via het mfsw, het knopje reageert niet maar ik neem aan dat dit geprogrammeerd moet worden omdat er er van origine geen wisselaar in zat.

André
Sir. Vellinga
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Ipod/Aux in

01 mar 2011, 23:11

Ik ben opzoek naar een oplossing om mijn ipod te luisteren middels mijn radio, iemand een suggestie ?

Aux in kan alleen op een radio boost vanaf 2002/09 schijnt ? De mijne is net iets eerder helaas.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2011, 23:14

Nit vervelend bedoeld, maar zoek even, er staat nog een topic open over dit onderwerp :)

Terug naar “Interieur en audio”