Het winterbanden topic R55, R56, R57

De 2e generatie vanaf 2006
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 nov 2009, 23:32

crossbytje schreef:Vat ik het goed samen wanneer ik zeg dat 175/60 R16 de beste keuze is voor winterbanden, met de bedoeling op skivakantie te gaan en dus ook sneeuwkettingen nodig te hebben?

Ik heb hier wel nog een setje 17" velgen liggen waar nu 215/45 R17 versleten zomerbanden op zitten met dezelfde steek als mini velgen (4x100) die dus eigenlijk wel zouden kunnen dienen als wintervelg, maar als ik het hier zo lees is dat niet erg goed, te breed en te groot en sneeuwkettingen zijn een nono?
Ik heb 17" winterbanden (205-45-R17), en tot ik de works tuning gedaan had op m'n Mini Cooper S reed ik overal zo naar boven toe zonder problemen. Zelfs door sneeuw en over ijs was geen enkel probleem. Pas toen na de Works tuning heb ik twee keer problemen gehad en toen volstonden de sneeuwsokken die ik bij de gamma gekocht had, kan ik iedereen aanraden makkelijk aan te brengen (kijk alleen uit voor de scherpe randen van de wielkast) en nog makkelijker te verwijderen. Ik zou de sneeuwkettingen lekker links laten liggen (ik had overigens wel een setje 13" kettingen meegenomen voor het geval de politie moeilijk zou gaan doen, dat ze niet passen schijnt niet uit te maken als je ze maar bij je hebt...).
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 nov 2009, 10:35

sneeuwsokken, wat zijn dat dan precies?
't is de eerste wintersportvakantie met de wagen en ik heb er geen flauw idee van hoe erg de sneeuw kan zijn. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik zonder problemen de bestemming bereik.
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2009, 21:18

crossbytje schreef:sneeuwsokken, wat zijn dat dan precies?
Voorbeeld:
Afbeelding

Maar dit soort textiele alternatieven voor sneeuwkettingen halen het nog steeds niet bij echte sneeuwkettingen qua grip.
Kijk de ANWB sneeuwkettingentest van begin 2009 er maar eens op na.

Ik zag laatst een demonstratie van de Pewag Snox. Dat is wel een ketting, maar is zeer gemakkelijk te monteren en spant zich zelf na. Niet de goedkoopste, maar wel superhandig als je bijna zeker weet dat je ze ook gaat / moet gebruiken.

Als die kans klein is kun je inderdaad ook doen wat Des gedaan heeft :mrgreen:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2009, 01:53

Wanneer gaan we wisselen?? Moet nog iets kouder worden eigenlijk he
MaVaEe
Koeien-teller

21 dec 2009, 11:57

MiniBeardie schreef:
Harmar schreef:Kreeg als oplossing wel mee dat deze sneeuwketting wel kan: Maggi TRAK . En dat is geen goedkope.
Maar goed dat je de goedkope Maggi niet meekreeg. Ook wel bekend als Maggi KRAK. :mrgreen:
Trak komt ook niet best uit de test (wat grip en remmen betreft), maar breekt in ieder geval niet en is zeer snel te monteren.

Groetjes, Ron
Ff een oud topic uit de slop trekken! :mrgreen:
Vanmorgen heeft mijn Maggi T(K)rak Sport setje me erg goed geholpen om uit de sneeuw te komen. Toch een mooi koopje geweest begin dit jaar voor 79 euri bij de ANWB! :wink:
Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

28 dec 2009, 15:40

Ik heb zelf Bridgestones gekregen van de Leasemij..
Vind ze alleen erg veel herrie maken t.o.v. m'n Conti's..
Nog iemand zulke ervaringen? Of ligt dat puur aan het feit dat het winterbanden zijn..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2009, 16:39

-knip-
Laatst gewijzigd door Sid op 16 nov 2010, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin
4 op een rij!
4 op een rij!

Nexen WinGuard Sport 215/40/17 winterbanden?

05 nov 2010, 09:40

Ik ben op zoek naar winterbanden voor onder de Clubman en ik zie dat de Nexen WinGuard Winterbanden vrij goedkoop zijn.

Heeft er iemand ervaring met deze banden of weet iemand een goed alternatief voor 17 inch winterbanden?

Ik hoor het graag.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 nov 2010, 10:04

Bespaar NOOIT op die paar cm rubber dat uiteindelijk het contact met de weg maakt. Wel grote maat velgen, maar slechte kwaliteit banden.
Is niet voor niks dat ik voor de winter een stapje terug doe in velgenmaat; zomer 18" en winter 16".

Banden zijn goedkoper en makkelijker te verkrijgen. Zult maar ergens in Oostenrijk een band kapot rijden. Toch wel fijn als er meteen een band in je maat ter beschikking is in de winterse omstandigheden.

Velgen die ik nu gekocht heb zijn originele MINI wintervelgen, kunnen ook makkelijk en snel worden voorzien sneeuwkettingen.

Zie net dat je andere remmerij hebt. Alleen 17" mogelijk?
Bij mijn zelfde situatie: Cooper S remmerij.
Martin
4 op een rij!
4 op een rij!

05 nov 2010, 10:14

Mini Poeper schreef:Bespaar NOOIT op die paar cm rubber dat uiteindelijk het contact met de weg maakt. Wel grote maat velgen, maar slechte kwaliteit banden.
Is niet voor niks dat ik voor de winter een stapje terug doe in velgenmaat; zomer 18" en winter 16".

Banden zijn goedkoper en makkelijker te verkrijgen. Zult maar ergens in Oostenrijk een band kapot rijden. Toch wel fijn als er meteen een band in je maat ter beschikking is in de winterse omstandigheden.

Velgen die ik nu gekocht heb zijn originele MINI wintervelgen, kunnen ook makkelijk en snel worden voorzien sneeuwkettingen.

Zie net dat je andere remmerij hebt. Alleen 17" mogelijk?
Bij mijn zelfde situatie: Cooper S remmerij.
Ik kan ook wel 16 inch onder de auto kwijt, maar vind 17 inch mooier met zwarte velgen.

Overigens zal de Mini niet in het buitenland terecht komen, maar wordt als tweede auto gebruikt en rijdt de komende winter hooguit 3 a 4 duizend km met de winterbanden.
pientje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 nov 2010, 22:21

Ook ik ben op zoek naar een winterset. Heb er nu 17"witte velgen met 205-45-17 zomerbanden onder. Eeg mooi, maar niet zo praktisch in de winter. Wat ik uit dit topic al begrijp is dat ik beter voor 16" kan gaan (was ik ook al van plan). Heb wat op internet gespeurd en de volgende velgen en banden gevonden.
Velg: Anzio Vision Specificaties:
- Breedte: 6.0 J
- Inch: 16
- Steek: 4x100
- ET: 43

Volgens de site zouden ze onder een mini Cooper D (2008) moeten passen, klopt dit?

Qua banden dacht ik aan 195-55-16. Ik heb een Nokian WR G2 winterband gevonden met goede internet reviews en nette prijs. Heeft er iemand ervaring met deze band?

Voordat ik iets ga bestellen zou ik graag zekerder zijn dat het ook een geschikte set en maat is. Hopelijk kunnen de mini-deskundigen van dit forum me hierbij helpen :wink: Alvast heel erg bedankt. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom :P
paddo
Be Mini
Be Mini

06 nov 2010, 08:50

Klopt helemaal, heb zelf ook 195/55/16 als winterband. ET hoort tussen de 35 en 45 te liggen dus ook dat klopt.

Met Nokian heb geen ervaring, heb wat test opgezocht en daar komen ze er redelijk van af ((bedingt) empfehlenswert), hoort (nog) niet tot de bekende top: Dunlop, Goodyear, Conti, etc. maar slecht zijn ze zeker niet. En natuurlijk sowieso véél beter dan doorrijden op je zomerbandjes :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2010, 10:56

Bandenmaat klopt idd, velgmaat ook volgens mij, alhoewel ik 6J wat smal vind.

Nokian heb ik ook geen ervaring mee.

Suc6
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 nov 2010, 23:07

Om maar even aan te sluiten bij de rest.. :wink:
Ik ben ook druk op zoek naar winterbanden. Ik heb nu 195/55 16'' zomerbanden, en heb nu 4 continentalbanden gezien, deze zijn dezelfde maat, alleen dan 15''. Is dit een probleem? :roll:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 nov 2010, 16:21

mushrop schreef:Bandenmaat klopt idd, velgmaat ook volgens mij, alhoewel ik 6J wat smal vind.
Wintervelg origineel van MINI 16" is 5,5 J breed. :wink:
Is smaller dan de andere 16" velgen om sneeuwkettingen te kunnen monteren.

Afbeelding
R87 Double Spoke
5,5Jx16
ET 45
Gewicht:7,5kg
Reifen: 175/60R16 M+S
Farben: silber
Winterfelge

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”