Kwestie van software en een andere pijp als t goed is en je hebt een cooper
Vraag het Beek
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!

- Locatie: hoog en droog
Bericht
Gasklep gaat minder ver open volgens mij en de uitlaat is vanaf t midden iets smaller :S
Kwestie van software en een andere pijp als t goed is en je hebt een cooper
Kwestie van software en een andere pijp als t goed is en je hebt een cooper
- MartijnHM
- Nieuw Lid

- Locatie: Almere
Bericht
Als je echt grondig gaat tunen en ontstekingstijdstip en inspuiten e.d. gaat aanpassen snap ik dat de prijs hoog ligt, maar alleen het volledig open laten gaan van een klep niet.
Naar mijn mening is chiptunen en ontgrenzen (zo noem ik het liever dan) appels met peren vergelijken en vind ik het dus nog aardig veel geld.
Maar dat is slechts mijn mening.
Klinkt allemaal leuk maar het klopt niet (tenminste gedeeltelijk). Chiptuning en echt het motormanagement aanpassen is heel iets anders dan een klep helemaal open laten gaan (parameters voor het openen en sluiten van een klep veranderen).Ralph-cooper schreef:@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.
p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
Als je echt grondig gaat tunen en ontstekingstijdstip en inspuiten e.d. gaat aanpassen snap ik dat de prijs hoog ligt, maar alleen het volledig open laten gaan van een klep niet.
Naar mijn mening is chiptunen en ontgrenzen (zo noem ik het liever dan) appels met peren vergelijken en vind ik het dus nog aardig veel geld.
Maar dat is slechts mijn mening.
Deze week m'n Mini ophalen 
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht
Dan moet je misschien even met Ghisbert praten en hem vertellen dat hij een prutser is..
dan zal die je hard uitlachen
let op he.. voordeel van massa productie is dat alles hetzelfde is
je hoeft het dus voor het grootste deel maar 1x te ontwikkelen en slechts bij problemen aan te passen (wat ze dus ook gewoon doen bij Beek...)
Ze passen daar dus werkelijk je motormanagement aan.. zo konden ze bij mij zo de verschillen zien tussen de One D en Cooper D in de computer.
Een computer bevat immers software, en die is aan te passen
dan zal die je hard uitlachen
let op he.. voordeel van massa productie is dat alles hetzelfde is
je hoeft het dus voor het grootste deel maar 1x te ontwikkelen en slechts bij problemen aan te passen (wat ze dus ook gewoon doen bij Beek...)
Ze passen daar dus werkelijk je motormanagement aan.. zo konden ze bij mij zo de verschillen zien tussen de One D en Cooper D in de computer.
Een computer bevat immers software, en die is aan te passen
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!

Bericht
@martijnhm: ben bang dat dit een discussie is die hier niet thuis hoort, ik adviseer je om ook eens bij andere bedrijven te informeren naar prijzen en mogelijkheden.
@MaVaEe: het lijkt me ook niet logisch dat je blok dan nog soepel loopt inderdaad..
@MaVaEe: het lijkt me ook niet logisch dat je blok dan nog soepel loopt inderdaad..
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
mss kan Beek zelf een reactie geven over hoe het precies zit, daar is dit topic toch voor.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
je mening is gebaseerd op verkeerde feiten... ga eerst maar eens langs bij beekMartijnHM schreef:Klinkt allemaal leuk maar het klopt niet (tenminste gedeeltelijk). Chiptuning en echt het motormanagement aanpassen is heel iets anders dan een klep helemaal open laten gaan (parameters voor het openen en sluiten van een klep veranderen).Ralph-cooper schreef:@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.
p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
Als je echt grondig gaat tunen en ontstekingstijdstip en inspuiten e.d. gaat aanpassen snap ik dat de prijs hoog ligt, maar alleen het volledig open laten gaan van een klep niet.
Naar mijn mening is chiptunen en ontgrenzen (zo noem ik het liever dan) appels met peren vergelijken en vind ik het dus nog aardig veel geld.
Maar dat is slechts mijn mening.
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Bericht
Als het zo eenvoudig is, waarom doe je het dan niet zelf?MartijnHM schreef:Nu is het zo dat het veranderen van deze "instelling" softwarematig niet zoveel voorsteld.
Waarom kost deze eenvoudige ingreep toch nog €300,- ? Het is een ingreep die binnen 10min gedaan kan worden.
Dat is ook mijn idee, dus: x2MaVaEe schreef:Wie zegt dat het enkel het 100% laten open gaan van de klep is? Ik neem aan dat bij een One het hele motormanagement is aangepast op die 70% en dat het niet simpel een kwestie is van die parameter op 100% zetten......
- TomTom
- Bijna verslaafd

- Locatie: Rijswijk
Bericht
er worden hier wat vreemde vergelijkingen gemaakt...
Tuurlijk zal er vanuit de basis een standaard configuratie gebruikt worden bij Beek.... want deze is namelijk al eens door Ghisbert geconfigureerd, gewijzigd en verbeterd. Bij mijn S had ik problemen met het vloeiend laten schakelen tussen de 2e en 3e versnelling. Ghisbert is met laptop en al met mij meegereden en aan de hand de input uit het motormagenement heeft hij deze hinderlijke, hik, er helemaal uit gekregen.
Het bedrag dat Beek rekent is mijn mening echt niet te duur. Voor alle finetuning en wijzigingen vraagt Beek.. nada, nopes, niets..... echt een eerste klas bedrijf! ... en nee ik heb geen belangen bij Beek.
Tuurlijk zal er vanuit de basis een standaard configuratie gebruikt worden bij Beek.... want deze is namelijk al eens door Ghisbert geconfigureerd, gewijzigd en verbeterd. Bij mijn S had ik problemen met het vloeiend laten schakelen tussen de 2e en 3e versnelling. Ghisbert is met laptop en al met mij meegereden en aan de hand de input uit het motormagenement heeft hij deze hinderlijke, hik, er helemaal uit gekregen.
Het bedrag dat Beek rekent is mijn mening echt niet te duur. Voor alle finetuning en wijzigingen vraagt Beek.. nada, nopes, niets..... echt een eerste klas bedrijf! ... en nee ik heb geen belangen bij Beek.
The Member Formely Known As KSTJA0


- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Martijn,
Het beste is om eens een afspraak te maken (kan ook telefonisch) en je eens goed te laten voorlichten wat Beek doet. Je kunt dan specifieke vragen stellen en vervolgens bedenken of je het bedrag er voor over hebt.
Beek is zo'n beetje de huis tuner hier (en ja, ik werk wel eens voor Beek) dus veel mensen hier steunen Beek door dik en dun.
Dat komt voornamelijk omdat Beek en de mannen daar erg open en vooral eerlijk zijn in wat ze doen en kunnen (en in wat niet uiteraard).
IK ben zelf niet technisch genoeg om hier uitsluitsel over te geven helaas. Laat je informeren door de bron zelf en trek je eigen conclusie, dan bied je de hoogste mate van vertrouwen...
Het beste is om eens een afspraak te maken (kan ook telefonisch) en je eens goed te laten voorlichten wat Beek doet. Je kunt dan specifieke vragen stellen en vervolgens bedenken of je het bedrag er voor over hebt.
Beek is zo'n beetje de huis tuner hier (en ja, ik werk wel eens voor Beek) dus veel mensen hier steunen Beek door dik en dun.
Dat komt voornamelijk omdat Beek en de mannen daar erg open en vooral eerlijk zijn in wat ze doen en kunnen (en in wat niet uiteraard).
IK ben zelf niet technisch genoeg om hier uitsluitsel over te geven helaas. Laat je informeren door de bron zelf en trek je eigen conclusie, dan bied je de hoogste mate van vertrouwen...
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht
wat doet die trilling in de lijn??
Dat kan toch niet goed zijn?
wat doet die trilling in de lijn??
Dat kan toch niet goed zijn?
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Dit is een gevalletje "even langsrijden en uitlezen". Op basis van een grafiek alleen gaan ze niets vinden...
Onze sponsors


















