vant weekend wat zitten uitproberen om te pannen met een lange sluitertijd, leuk effect alleen krijg ik mijn focuspunt niet scherp genoeg. Ik heb de foto genomen met 1/20, spotmeting en focus op 1 punt. Heeft iemand nog tips om zuiverder resultaat te krijgen?
Bedoel je daarmee de beeldstabilisator? In dat geval staat die altijd aan... Had men camera ook nog ingesteld voor bewegende beelden, ben alleen ff vergeten hoe het heet
Beeldstabilisatie + pannen is echt een nogo... Behalve als je de stabilistatie in bepaalde richtingen kan uitschakelen maar dat zal op jou lens niet gaan.
en wou het ook eens uitproberen, vindt het wel een leuk effect geven.
Thanks voor de tip maarten, zal het nog eens opnieuw proberen zonder IS. Mss moet ik ook mijn spiegel opgeklapt laten staan voor dit type foto's... scheelt mss ook weer wat?
Dus pak je camera en schieten maar ...... (of het een dikke dure is, of een compacte klik klak, het gaat om de compositie en het moment)
Het weekend al even aan stoeien geweest in het bos.
De foto's zijn alleen een beetje krachtiger gemaakt, geen truc's!
Inflitsen met de ingebouwde flitser van de camera geeft tegen de zon in een mooi effect bij het
blaadje aan de boom.
De paddestoeltjes groeiden op een grote omgevallen boom. Er viel een mooie straal zonlicht op.
Ook hier heb ik ingeflitst.
De zon is een mooie ster geworden. (toeval of mede door de UV filter?)
Leuk is ook de donkere omgeving.
Dit is ontstaan door de snellere belichtingstijd in combinatie met de flits. (de omgeving wordt onderbelicht)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "