Laten we doen bij Fasttech in Haaksbergen. Lekker dichtbij en goede referentie van een MINI-oot gekregen die zijn S-je daar ook onder handen heeft laten nemen. 250 PK is (voorlopig ?) nog even teveel van het goede, maar als ik m'n vriendin zover krijg doen we dat ooit nog wel een keer, Jelle
MarkH's Cooper S Cabrio
- MarkH
- Enthousiast

- Locatie: Enschede
Bericht
Binnenkort gaan we de MINI tunen.
Laten we doen bij Fasttech in Haaksbergen. Lekker dichtbij en goede referentie van een MINI-oot gekregen die zijn S-je daar ook onder handen heeft laten nemen. 250 PK is (voorlopig ?) nog even teveel van het goede, maar als ik m'n vriendin zover krijg doen we dat ooit nog wel een keer, Jelle
Met een andere chip en een 15% pulley hoop ik toch ruim boven de 200 PK uit te komen.
Laten we doen bij Fasttech in Haaksbergen. Lekker dichtbij en goede referentie van een MINI-oot gekregen die zijn S-je daar ook onder handen heeft laten nemen. 250 PK is (voorlopig ?) nog even teveel van het goede, maar als ik m'n vriendin zover krijg doen we dat ooit nog wel een keer, Jelle
Mini Coopers Cabrio S
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
commentaar?
ben benieuwd waar je op uitkomt Mark. Goed bezig!
ben benieuwd waar je op uitkomt Mark. Goed bezig!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- MarkH
- Enthousiast

- Locatie: Enschede
Bericht
Verschillende banken geven verschillende waarden.
Dat heb ik wel 'geleerd' in de periode dat ik op meetings van de Honda 1000rr Fireblade kwam (motorfiets).
En dan moet je ook nog eens opletten of het om DIN of SAE Pk's gaat
Ben zelf ook wel benieuwd hoe het verschil tussen de standaard S en een getunde S aan gaat voelen.
Bij m'n motor was het een wereld van verschil, terwijl er daar maar 6 pk (van 154 naar 160) bij kwam.
Grootste verschil zat 'm in de manier van afgifte van PK's. Veel soepeler. Ik hoop vooral dat ik dat ga merken
Klopt wel wat je zegt.peter schreef:Nee hoor, helemaal geen commentaar. Moet alleen een keer op dezelfde bank staan als alle andere mini's.
Ben benieuwd naar het resultaat mark.
Verschillende banken geven verschillende waarden.
Dat heb ik wel 'geleerd' in de periode dat ik op meetings van de Honda 1000rr Fireblade kwam (motorfiets).
En dan moet je ook nog eens opletten of het om DIN of SAE Pk's gaat
Ben zelf ook wel benieuwd hoe het verschil tussen de standaard S en een getunde S aan gaat voelen.
Bij m'n motor was het een wereld van verschil, terwijl er daar maar 6 pk (van 154 naar 160) bij kwam.
Grootste verschil zat 'm in de manier van afgifte van PK's. Veel soepeler. Ik hoop vooral dat ik dat ga merken
Mini Coopers Cabrio S
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht
Ben benieuwd!
laat je een meting voor en na doen?
Dan is dat al een hele referentie natuurlijk
laat je een meting voor en na doen?
Dan is dat al een hele referentie natuurlijk
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Fabian
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Spannend!!!

Succes vanmiddag...
Succes vanmiddag...
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
- MarkH
- Enthousiast

- Locatie: Enschede
Bericht
ff een kleine update:
Vrijdag de auto 's morgens naar Fasttech gebracht.
Tijdje over de MINI zitten kletsen en uitgelegd gekregen wat ze precies gaan doen. Ik wist wel dat er een 15% pulley en andere software in zouden komen. Maar ja, echt technisch onderlegd ben ik niet ...
's Middags samen met JunkyXL naar Haaksbergen gereden.
MINI was nog niet klaar.
Omdat het een automaat is, was het wat lastiger om de software geïnstalleerd te krijgen. Elke keer als de software erop stond, resette de auto zichzelf, of zoiets.
Uiteindelijk is het wel gelukt en moest er nog ff het laatste dipje uit de curve te halen. Dat bleek ook wat lastiger dan gedacht. Na 15 tot 20 runs op de bank, was het probleem boven: een dip in de kompressor, veroorzaakt door het slippen van de riem.
Oplossing zou dus waarschijnlijk een andere riem zijn, maar die was net ff niet op voorraad. En aangezien het al tegen vijven liep, hebben we afgesproken dat de auto daar het weekend zou blijven staan. We hadden 'm toch niet direct nodig.
Maandag halen we de auto op.
Jongens bij Fasttech nemen er wel echt de tijd voor. Waarschijnlijk hadden we het dipje nooit niet gemerkt met rijden, maar de curve zou en moest perfect worden. Geeft wel een goed gevoel dat ze daar pefectie nastreven. Ben wel heel erg benieuwd
wat er nou uit gaat komen en wat het verschil gaat zijn.
Via JXL nog even een tip van Shadow-Braker gekrgen om de PK's op de bank te kunnen meten.
Bij een automaat heb je altijd het probleem van de kick-down op de bank. Maar door 'm sequentieel te laten schakelen moet het wel goed gaan.
Ik hou jullie op de hoogte.
Vrijdag de auto 's morgens naar Fasttech gebracht.
Tijdje over de MINI zitten kletsen en uitgelegd gekregen wat ze precies gaan doen. Ik wist wel dat er een 15% pulley en andere software in zouden komen. Maar ja, echt technisch onderlegd ben ik niet ...
's Middags samen met JunkyXL naar Haaksbergen gereden.
MINI was nog niet klaar.
Omdat het een automaat is, was het wat lastiger om de software geïnstalleerd te krijgen. Elke keer als de software erop stond, resette de auto zichzelf, of zoiets.
Uiteindelijk is het wel gelukt en moest er nog ff het laatste dipje uit de curve te halen. Dat bleek ook wat lastiger dan gedacht. Na 15 tot 20 runs op de bank, was het probleem boven: een dip in de kompressor, veroorzaakt door het slippen van de riem.
Oplossing zou dus waarschijnlijk een andere riem zijn, maar die was net ff niet op voorraad. En aangezien het al tegen vijven liep, hebben we afgesproken dat de auto daar het weekend zou blijven staan. We hadden 'm toch niet direct nodig.
Maandag halen we de auto op.
Jongens bij Fasttech nemen er wel echt de tijd voor. Waarschijnlijk hadden we het dipje nooit niet gemerkt met rijden, maar de curve zou en moest perfect worden. Geeft wel een goed gevoel dat ze daar pefectie nastreven. Ben wel heel erg benieuwd
wat er nou uit gaat komen en wat het verschil gaat zijn.
Via JXL nog even een tip van Shadow-Braker gekrgen om de PK's op de bank te kunnen meten.
Bij een automaat heb je altijd het probleem van de kick-down op de bank. Maar door 'm sequentieel te laten schakelen moet het wel goed gaan.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mini Coopers Cabrio S
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Onze sponsors

















