Canbus Led stadslichten R56 probleem

De 2e generatie vanaf 2006
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2010, 15:58

Myjector schreef:Heb ik dus ook gehad met de Pilot led's. (zeker bij hevige regen en vocht)
Ik heb ze onder de loep gehouden en er kwam een lichte oxidatie op de koperbaandjes.
Alles netjes gereinigd en voorzien van een FLUX laag.
Nu geen storingen meer :D
Goeie tip! 8)

Daarstraks de led'jes eens uitgehaald en ik zag idd een lichte oxidatie op het koper. Wat bedoel je met flux?
Neovo
Be Mini
Be Mini

31 aug 2010, 16:12

Fred schreef:
Myjector schreef:Heb ik dus ook gehad met de Pilot led's. (zeker bij hevige regen en vocht)
Ik heb ze onder de loep gehouden en er kwam een lichte oxidatie op de koperbaandjes.
Goeie tip! 8)

Daarstraks de led'jes eens uitgehaald en ik zag idd een lichte oxidatie op het koper. Wat bedoel je met flux?
Your welcome!

FLUX is een soort compactuna laag maar speciaal voor electronica onderdelen.
Je kan het vergelijken met gel nagels, vloeistof aanbrengen en laten uitharden :P
MaVaEe
Koeien-teller

31 aug 2010, 16:27

Myjector schreef:
Fred schreef:
Goeie tip! 8)

Your welcome!

Je kan het vergelijken met gel nagels, vloeistof aanbrengen en laten uitharden :P
Dat is geen Flux maar Plastik 70.
Flux is enkel om schoon te maken. ;)
Neovo
Be Mini
Be Mini

31 aug 2010, 16:55

MaVaEe schreef:
Myjector schreef:
Fred schreef:
Goeie tip! 8)

Your welcome!

Dat is geen Flux maar Plastik 70.
Flux is enkel om schoon te maken. ;)
Sorry ik heb verkeerd, Kijk op het verkeerde flesje
Flux om oxidatie weg te doen Staykas om te coaten.
Clubhouse
Garlic Chef

31 aug 2010, 20:58

Ik heb ook die foutmelding. :shock:
Maar de stadslichten & nummerplaat verlichting branden mooi.
Welke lamp geeft dan de foutmelding?
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

08 sep 2010, 21:51

Voor mij ook allemaal bekende problemen hier boven. Eerst een canbus setje die meteen een foutmelding gaf. Toen een setje die het een paar maanden goed deed, dan knipperen, daarna overleden.

Als leek op canbus LED gebied heb ik mij een geheel onbekende configuratie van weerstandjes en led's aangeschaft. In de hoop dat het weer geen kloon ik van de voorgaande bagger.

Deze heb ik gevonden voor de stadslichten en fingers crossed ze doen het nog steeds.
http://www.jmf-gadget.com zie links mini gadget

Gr Rick
Laatst gewijzigd door Nurby op 09 sep 2010, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2010, 21:58

Ik heb afgelopen weekend mijn canbus leds er ook maar uitgehaald. Idd oxidatie te zien. Maar hoe krijg je dat et dan makkelijk af en hoe kan je het weer tegen vocht beschermen? Waar kan je die flux etc halen? Quanta costa?
Afbeelding
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

21 sep 2010, 13:53

@Nurby, Werken deze nog steeds goed? En enig idee welke ik moet bestellen als stadslicht? Ik zie nergens W5W staan. Thanks!
Ben een ongelofelijke newbee op mini gebied, maar help je graag met mijn photoshop skills. :)
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

21 sep 2010, 21:23

MichMich schreef:@Nurby, Werken deze nog steeds goed? En enig idee welke ik moet bestellen als stadslicht? Ik zie nergens W5W staan. Thanks!
Als je naar mini gadget/onderdelen gaat staat er links onder Canbus T10 €25,--
Die moet je hebben, en ja die van mij doen het nog steeds.

Gr Rick
Afbeelding
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

23 sep 2010, 10:58

Thanks! Ik heb ze besteld.
Ben een ongelofelijke newbee op mini gebied, maar help je graag met mijn photoshop skills. :)
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2010, 11:12

Khad een ander probleem..

Bij mij was er aan 1 kant (rechts) soms een stadslicht defect en kreeg ik dan de desbetreffende melding. Omwisselen van beide LEDs leverde hetzelfde probleem op. Enkel de rechtse werkte (vaak) niet.
Ik dacht dus dat het aan de fitting ofzo zelf lag, maar als ik dan mijn originele lampjes stak is het probleem volledig weg!

Best vreemd. En beetje gaar als je 25 euro voor een setje LEDs betaalt..
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

25 sep 2010, 19:56

Ze zitten er inmiddels in, en doen het prrrrima! Nu hopen dat ze het blijven doen! ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2010, 22:19

die van mij doen het ook al een tijdje...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

06 jan 2011, 20:22

Kunnen de led's direct geplaatst worden of moet er nog iets van een weerstandsetje in?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2011, 20:24

kunnen d'er zo in
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”