MINI Countryman binnenkort in Nederland te bewonderen

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 sep 2010, 08:15

ulyss schreef:net van Mini België telefoon gekregen om te vragen wat ik van de voorstellingsdag vond, terwijl ik geen uitnodiging heb gekregen :s
om het goed te maken heb ik wel een proefrit in eentje kado gekregen :))
Ik kreeg mijn uitnodiging voor Belgie gisteren binnen :?
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2010, 10:04

je mag mee komen testrijden :wink:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2010, 15:09

Zo..

Net ff een klein rondje gereden in de Cooper D die Greg binnen heeft als demo.
Best groot gevoel binnenin en van de auto, zeker tov een verlaagde Hatch :)
De nieuwe BMW-diesel is wel lekker vlot en een pak minder luidruchtig dan de bekende PSA-diesel die in mijn hatch ligt.
Interieur was mooi uitgerust met MINI Connected en Piano Black-lijsten overal, bovenop de 'Cream White' (denk ik?) Interior World.
Echt een nette wagen en lekker comfortabel.

Vind het persoonlijk wel een groot verschil met mijn MINI, maar de vergelijking gaat niet goed op.

Benieuwd hoe een S met de 19" en de All4 rijdt!

Hier een fotootje..

Afbeelding
Helenk
Be Mini
Be Mini

17 sep 2010, 23:36

Vandaag wezen kijken, proeven, ruiken en voelen, nog niet rijden, bij de Countryman. Kleur wordt pure Red of True Blue metallic met zwart dak en dit keer een S maar wel met automaat, geen lounge Leather en geen Opendak.
Pakketten: Chili, Wired, City, Lighthouse, Visibility. Daarnaast nog verw zetels, sport button en zwarte 5 star Double spoke met rode rand, en vlakke laadvloer (> levering maart april 2011). Toch maar achterbank ivm hondjes.
Twijfelen alléén nog over HK geluid, heb dat ook in mijn LR fantastich gewoon. Echter het Boost geluid schijnt ook veel beter te zijn geworden dus maar eens luisteren. In herfst vakantie gaan we dagje rijden! :D Dan ook definitieve beslissing.
Tov de Cooper die we in 2007 kochten valt de meerprijs mee, maar het is geen goedkoop autootje.
(Iemand interesse in een Lancia Musa robomatic, duurste uitvoering?)

Zo zien de specificaties eruit volgens website:
kleur: Pure Red

Opties: Pure Red Selectie CO2 (Intern) Brake Energy Regeneration Automatische versnellingsbak Dynamische Stabiliteits Controle (DSC III) Banden met noodloopeigenschappen Slotbouten voor LM wielen Stuurschakeling Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) Buitenspiegels elektrisch inklapbaar Elektrisch verwarmde buitenspiegels Dakspoiler Visibility package Dak in carrosseriekleur Dakdraagsysteem Spiegelkappen in carrosseriekleur Buitenspiegel elek. inklapbaar, automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels Automatische dimmende binnenspiegel Rokers uitvoering Middenarmsteun voor Sportstoelen Elektrisch verwarmde voorzetels Interieurpanelen Piano Black Colour Line Pure Red Interieurkleur Carbon Black Interieurlijsten Piano Black Sport Button Vijf zitplaatsen Uitneembare vlakke laadvloer Park Distance Control (PDC), achter Regen- en lichtsensor Adaptieve bochtverlichting (ALC) Mistlamp achter Deactivering Passagiers Airbag Spraaksturing Bluetooth handsfree kit met USB audio interface MINI Connected AG Intern Extra sleutel met afstandsbediening Witte knipperlichten Alarmsignaal (Intern) Chili optiepakket Navigatiesysteem Business Velours matten Uitgebreid verlichtingspakket Multifunctioneel stuurwiel Boordcomputer (compact) Xenon lampen voor dim- en grootlicht Lichtmetalen wielen 5-Star Double spoke Composite Jet Black 18" Airconditioning, automatisch Mistlampen voor Opbergpakket Stof/Leder Parallel Lines Pure Red Zithoogteverstelling passagierzetel!
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 sep 2010, 23:46

Nice!! Ook een Cooper S automaat! Geen All4?
Wanneer levering, ook in het nieuwe jaar? Succes met wachten
Kees en Annet
Racende reporter

17 sep 2010, 23:51

Oh wat moet je nog lang wachten. :shock:

Hoe hou je het vol.

Annet
Afbeelding
Helenk
Be Mini
Be Mini

18 sep 2010, 00:04

Voor de 4 Wheel activiteiten hebben we de LR, de Mini voor de emotie :wink:
We willen per se de vlakke laadvloer, bovendien als we nu bestellen zonder vlakke laadvloer wordt het eind januari, dus die 2 maanden kunnen ook nog wel.
Annet klopt het zoals ik het nu uit de folder (vandaag binnengekomen bij Dealer) begrijp dat bij 2 stoelen achterin er automatisch de vlakke laadvloer inzit en deze kan je dan tegen rugleuning opklappen om ruimte tussen stoelen af te sluiten? Zag er wel mooi uit, hier in Zwolle hadden ze alléén uitvoering met achterbank waar dus de klapbare laadvloer wel in zat, maar pas leverbaar wordt met productie begin maart.
Helaas nog geen elektrisch stoelverstelling met geheugen leverbaar. :s
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Kees en Annet
Racende reporter

18 sep 2010, 00:09

Helenk schreef:Voor de 4 Wheel activiteiten hebben we de LR, de Mini voor de emotie :wink:
We willen per se de vlakke laadvloer, bovendien als we nu bestellen zonder vlakke laadvloer wordt het eind januari, dus die 2 maanden kunnen ook nog wel.
Annet klopt het zoals ik het nu uit de folder (vandaag binnengekomen bij Dealer) begrijp dat bij 2 stoelen achterin er automatisch de vlakke laadvloer inzit en deze kan je dan tegen rugleuning opklappen om ruimte tussen stoelen af te sluiten? Zag er wel mooi uit, hier in Zwolle hadden ze alléén uitvoering met achterbank waar dus de klapbare laadvloer wel in zat, maar pas leverbaar wordt met productie begin maart.
Helaas nog geen elektrisch stoelverstelling met geheugen leverbaar. :s
Klopt helemaal.
Bij de 2 stoelen optie heb je al een plaat die je omhoog zet zodat je niet in de achterbak kunt.

Maar als je die gebruikt heb je natuurlijk geen vlakke laadvloer meer.
dus wij hebben een vlakke laadvloer extra besteld. (komt dan ook later maar das niet zo erg)

Annet
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 sep 2010, 00:10

Dat gaat snel met het oplopen van de productiedata. Ze zitten nu dus al eind januari. We kregen van de week nog het aanbod de productie te verzetten naar midden oktober.(MINI Nederland had nog plaatsen over) Levering zou dan begin November zijn. Toch maar besloten te wachten tot januari....... :s
Kees en Annet
Racende reporter

18 sep 2010, 00:15

pimmy schreef:Dat gaat snel met het oplopen van de productiedata. Ze zitten nu dus al eind januari. We kregen van de week nog het aanbod de productie te verzetten naar midden oktober.(MINI Nederland had nog plaatsen over) Levering zou dan begin November zijn. Toch maar besloten te wachten tot januari....... :s
Zou ik zeker doen.
Helemaal als je de pakketten RedHot, wired, City en Lighthouse wilt hebben.

die kun je pas bestellen vanaf 1 november.
Leuk grapje van MiniNederland. :evil: :evil:

Annet
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 sep 2010, 00:27

Kees en Annet schreef:
pimmy schreef:Dat gaat snel met het oplopen van de productiedata. Ze zitten nu dus al eind januari. We kregen van de week nog het aanbod de productie te verzetten naar midden oktober.(MINI Nederland had nog plaatsen over) Levering zou dan begin November zijn. Toch maar besloten te wachten tot januari....... :s
Zou ik zeker doen.
Helemaal als je de pakketten RedHot, wired, City en Lighthouse wilt hebben.

die kun je pas bestellen vanaf 1 november.
Leuk grapje van MiniNederland. :evil: :evil:

Annet
De is dealer nog steeds aan het stoeien met de pakketten. Nog steeds niet gehoord of het nu uiteindelijk gelukt is of niet.
Waarschijnlijk was dat ook de reden dat we opeens een telefoontje kregen van MINI Nederland of we de productiedatum niet wilden verplaatsen......

@helenk: Lighthouse is ook in jullie geval de duurdere optie. Alle extra's behalve de adaptieve verlichting zitten al in alle
ander pakketten.

Lighthouse bevat:
Xenon- zit al standaard in Chilipakket op de Cooper S
Witte knipperlichten- standaard op Cooper S
Licht en regensensor- Zit al in Citypakket.
Adaptieve verlichting - zit in geen enkel pakket

Lighthouse kost 492 euro terwijl alleen de adaptieve verlichting 394 kost. Scheelt weer bijna 100 euro.
Zitten hier nog te denken over de adaptieve verlichting. Hebben het ook op de BMW en merk er weinig van. Alleen in de bergen zonder straatverlichting ideaal.
Helenk
Be Mini
Be Mini

18 sep 2010, 00:32

Ik vind het altijd wel geinig als ik de auto start dat de lampen even bij alle buren naar binnen schijnen, ik weet niet of de Mini ook daarnaast nog Corner verlichting heeft. De LR heeft dat naast de Adaptieve verlichting en dat is soms wel handig.
Zo wordt hij ongeveer:
Afbeelding
Afbeelding

We zullen het nog eens goed na rekenen!
groet Henk

niz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 sep 2010, 11:48

Gisteren bij Breeman Rotterdam geweest, staan 2 Countrymans waaronder 1 in het wit zoals wij deze besteld hebben.
Wij krijgen hem met 17" velgen waarop direct winterbanden komen. Als zomervelg wilden wij een 18" velg, maar nadat wij gisteren de 19" JCW-velg hebben gezien , ga ik toch wel erg twijfelen.
De prijs (2500 euro) is toch wel erg hoog....
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 sep 2010, 12:00

Het aftellen tot aan leveringdatum gaat nu toch wel beginnen :lol:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Kees en Annet
Racende reporter

18 sep 2010, 15:13

Het is nu te overzien. :lol:

Net even een klein stukje met een cooper Countryman gereden.
en natuurlijk hebben we ook wat foto's gemaakt.
Maar die komen er zo aan.
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”