Hoi allemaal,
Ik heb pas een originele navigatie gekocht. Nu wil ik deze gaan inbouwen alleen kan ik nergens op internet een beschrijving of iets vinden. Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben? Zo ja zou je mij willen helpen met deze interessante,maar lastige klus? Wellicht heeft iemand een beschrijving of iets wat mij kan helpen.
Dank je alvast!!
Groeten
Navigatie inbouwen
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb destijds ook onderzoek gedaan en heb weleens een (soort van) handleiding gelezen. Ook op nam ben ik het weleens tegengekomen geloof ik. Wat me er van bijstaat is dat je zoveel kabels moet aanleggen dat het eigenlijk de moeite niet is. Zelf heb ik dan ook maar gekozen om een tomtom in de duoteller te bouwen.
Kijk anders even in mijn cruisecontrol retrofit topic, dat is al best een boel werk en ik geloof nog veeeeelen malen minder werk dan de hele navigatie inbouwen.
Niet om je direct te ontmoedigen, maar het is een hele (dure) klus
-je moet de complete set hebben, incl ALLE kabels en dat zijn er nogal wat, de cd of dvd speler, de dubbele teller, de antenne met gps ontvanger etc
-de moet een dealer vinden die het wil coderen
ik hou wel van dit soort klusjes maar dit ging mij ook te ver, zeker gezien de kosten.
PS, stel je ook even voor in het Who Are You topic, dan komen er vast meer antwoorden...
EDIT: vond deze link op mini2 KLIKKERDEKLIK
Kijk anders even in mijn cruisecontrol retrofit topic, dat is al best een boel werk en ik geloof nog veeeeelen malen minder werk dan de hele navigatie inbouwen.
Niet om je direct te ontmoedigen, maar het is een hele (dure) klus
-je moet de complete set hebben, incl ALLE kabels en dat zijn er nogal wat, de cd of dvd speler, de dubbele teller, de antenne met gps ontvanger etc
-de moet een dealer vinden die het wil coderen
ik hou wel van dit soort klusjes maar dit ging mij ook te ver, zeker gezien de kosten.
PS, stel je ook even voor in het Who Are You topic, dan komen er vast meer antwoorden...

EDIT: vond deze link op mini2 KLIKKERDEKLIK
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- Tukker1980
- Nieuw Lid
Bericht
welke kabels heb ik dan allemaal nodig? Ik denk dat ik eens bij een mini dealer langs moet gaan om eens te kijken wat ik allemaal nodig heb.
ik heb me net even voorgesteld, bedankt nog voor de tip!
ik heb me net even voorgesteld, bedankt nog voor de tip!
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Je moet je voorstellen dat de hele kabelboom in je mini niet is voorbereid op navigatie.
Er lopen allerlei kabels van de navigatie computer, naar het beeldscherm, de tellerklok, de ecu, canbus etc.
ZOals in het artikel op mini2 stond beschreven, heeft iemand de hele kabelboom van een met navigatie uitgerustte mini eruitgehaald en overgebouwd. Dat is zoals ze hier in brabant zeggen: Veul werk.
Zo'n kabelboom ziet er zo uit. ga er vanuit dat alles maar dan ook alles uit je auto moet om deze om te bouwen.

Er lopen allerlei kabels van de navigatie computer, naar het beeldscherm, de tellerklok, de ecu, canbus etc.
ZOals in het artikel op mini2 stond beschreven, heeft iemand de hele kabelboom van een met navigatie uitgerustte mini eruitgehaald en overgebouwd. Dat is zoals ze hier in brabant zeggen: Veul werk.
Zo'n kabelboom ziet er zo uit. ga er vanuit dat alles maar dan ook alles uit je auto moet om deze om te bouwen.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Zoals Rein hierboven al schrijft, linkt de geïntegreerde navigatie naar diverse punten in je mini, dus niet alleen naar beeldscherm en antenne. Ter illustratie hoe complex het systeem is: Bijvoorbeeld als ik in een tunnel rijd, verlies ik natuurlijk GPS signaal. Omdat de Mini niet alleen mijn actuele snelheid blijft meten, maar ook de stand van de voorwielen doorkrijgt vanuit de "computer", weet de navigatie toch precies waar in de tunnel ik rijd. (ook bij een bocht in de tunnel)
De kabelboom is specifiek voor elke mini. Afhankelijk van de bestelde af-fabriek opties is deze uitgebreider of niet.
Nu bestaan er natuurlijk minis met precies dezelfde opties, maar het zal echt een pittige klus worden om de juiste kabelboom te vinden. Dan nog het verhaal van het correct in- en uitbouwen en het correct aansluiten.
Volgens mij zul je haast geen dealer vinden die de auto voor je wil herprogrammeren.
De kabelboom is specifiek voor elke mini. Afhankelijk van de bestelde af-fabriek opties is deze uitgebreider of niet.
Nu bestaan er natuurlijk minis met precies dezelfde opties, maar het zal echt een pittige klus worden om de juiste kabelboom te vinden. Dan nog het verhaal van het correct in- en uitbouwen en het correct aansluiten.
Volgens mij zul je haast geen dealer vinden die de auto voor je wil herprogrammeren.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij een collega is ingebroken in zn VW transporter met navi en de hele mik mak. Bij het eruit slopten van die Navi unit hebben ze heel slim de kabels gewoon doorgesneden/ er half uit getrokken.
Met als resultaat: kabelboom dient vervangen te worden....
Kosten plaatje van 3000 Euro plus....dus tjah...
Is vast wel een toko die het wilt vervangen/inbouwen en meuk...maar reken niet op n paar tientjes...
Met als resultaat: kabelboom dient vervangen te worden....
Kosten plaatje van 3000 Euro plus....dus tjah...
Is vast wel een toko die het wilt vervangen/inbouwen en meuk...maar reken niet op n paar tientjes...
- Roald
- 4 op een rij!
Bericht
Waarom is deze weinig waard?Berthil schreef:Intussen weten we via Marktplaats (waar de advertentie weer is verwijderd) dat dit een CD-versie van de navigatie is.
Dat is jammer voor de koper/verkoper want de CD-versie is ten opzichte van de DVD versie niet veel waard.
MINI
Onze sponsors