Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 aug 2010, 09:31

Sicco schreef:Hoe zou je die camera's uit moeten proberen??
Ik heb een aantal berichtjes hierboven al een aanbod gedaan om een keer af te spreken... Dan zou Glenn kunnen proberen wat voor bereik hij nodig denkt te hebben, en kan hij kennis maken met een Nikon. :()

In Urk zit CameraNu, dit bedrijf heeft een uitgebreide afdeling in hun winkel om diverse camera's te proberen. Zo heb ik mijn camera ook uitgezocht: Eerst een hoop op het www gelezen, en andere mensen om advies gevraagd of even hun camera vastgehouden. En vervolgens ben ik naar Urk gereden om de camera te proberen, en uiteindelijk te kopen.
MaVaEe schreef:Maar zie je jezelf ook de functies van een DSLR gebruiken? Anders kan je beter voor een wat uitgebreidere Compact camera kiezen
:icon_top:
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

27 aug 2010, 10:04

Ok bedankt allemaal, zo langzamerhand kom ik steeds meer te weten over fotografie,.... kan het wel aan mijn oom vragen (die is professioneel fotograaf) maar die komt allemaal met zulk moeilijke termen en prijzen dat lijkt mij ook nit echt geschikt voor een beginner, zo langzamerhand als ik wat meer ervaring krijg in het fotograferen zal ik hem denk ik wat meer begrijpen :lol:

Maar wat is en betekend eigenlijk DSLR?????

@ Sicco zijn de 350d en 450D de voorlopers van de 1000D van Canon????

@ Sven Gisteren net even afgesproken dat ik met mijn zwager na mijn vakantie de week na volgende week even naar Konijnenberg in Denham ga, haad er wel veel van gehoord maar ik dacht dat die altijd ergens in Noord Holland stond.
Gisteren inderdaad even gezocht en het bleek idd dat die in Denham stond, ik ga mooi op een doordeweekse dag want had al gehoord als je op zaterdag komt je rustig een anderhalf uur kan wachten :mad:

Heb er zin in, neem de laptop mooi mee op vakantie kan ik mij gelukkig wat meer inlezen op de toestellen.

:D
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

27 aug 2010, 10:06

@ Berry

Ik hou je aanbod zeker in gedachten, super tof van je Berry :icon_top:
MaVaEe
Koeien-teller

27 aug 2010, 10:09

DSLR = Digitale Single Lens Reflex camera oftewel digitale spiegelreflex camera.

De 350D en de 450D zijn geen voorlopers van de 1000D. De 1000D is nog een stap lager. De lijn loopt van de instappers(xxxxD) naar de professionele lijn(xD).
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

27 aug 2010, 10:17

Ok weer wat bijgeleerd :D

Maar het lijkt mij wel mooi om in de toekomst als ik wat meer ervaring krijg toch specialere dingen er mee te gaan doen, dus zelf instellen enz.

Heb ook ergens gelezen dat een Nikon gebruiksvriendelijker is dan een Canon,.. klopt dit? of is dit geschreven door iemand met een Nikon :wink:
MaVaEe
Koeien-teller

27 aug 2010, 10:30

Nope Canon en Nikon zijn erg aan elkaar gewaagd. Als ik jou was zou ik het merk kiezen welke je veel in je omgeving ziet(bijv die van je oom) dan kan je namelijk makelijk lenzen lenen. ;)
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

27 aug 2010, 10:33

Kijk das natuurlijk ook weer handig :wink:

:D
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2010, 14:57

Die Koeien-teller ziet er niet alleen errug lekker uit (en heeft een heel leuke vriendin); hij weet ook nog eens verd.... veel... :D
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
MaVaEe
Koeien-teller

27 aug 2010, 15:05

Nou begint het een beetje eng te worden Sicco... :s
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2010, 15:12

@MaVaEe
Hahahahahaha......, je moet maar zo denken: Sicco blatf wel, maar bijt niet. >) :mrgreen:
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2010, 16:31

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wahaha :lol:
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2010, 16:45

Overigens heb ik bij mijn camera nog een 55-250 telelens gekocht (was niet heel erg duur) en een 10-20 groothoeklens... en die was dus wel heel erg duur, voor die prijs kan je zelfs een aardige body kopen. En ten slotte nog een externe flitser, heel fijn ding, ook van Canon. En je kunt bij die digitale camera's van Canon ook nog de lenzen van de analoge Canon-camera's gebruiken.

O ja, om dan nog een vraag te beantwoorden: al die dingen heb je met een paar seconden los en vast van/aan je camera geschroefd. En hoe je dat moet doen, wijst zich eigenlijk vanzelf.
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

28 aug 2010, 15:54

Ok super, dus dat is qua financiën ook een optie, dan maar af en toe even wisselen van lens.

Trouwens nou vond ik nog wat, het zijn filerlenzen verschillende kleuren om mooie effecten te creëren????? doe je deze filters tussen de body en lens????

Heb ooit zoiets gezien bij top gear, dat ze bv met grauw weer een blauwe filter tussen doen om helderder beeld te creëren.

Heb er zin in :D
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 aug 2010, 16:00

euh... ik weet van heeeeeel vroeger dat mijn vader wel eens een geelfilter gebruikte. Ik heb zelf totaal geen sjoege van die kleurenfilters en ik heb er, eerlijk gezegd, ook nooit iets van een advertentie of zo voor gezien.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2010, 17:09

Je hebt idd verschillende filters ;)

Het is naar mijn mening wel verstandig om een (Bijv UV-)filter erop te zetten.
Deze draai je voorop de lens, dus niet tussen de lens en de body. Het voordeel is dat mocht je een keer ergens tegenaan tikken met je lens, dat dan evt eerst het filter stuk gaat/beschadigd ipv je hele lens, das namelijke een duurder geintje ;)

Terug naar “Kletshoek”