Olie verbruik R56 S?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik denk dat het toch een beetje bij deze turbo-motor hoort. Helemaal met de tuning er op. Denk dat je hier niet teveel wakker van moet liggen, mits je olieverbruik niet abnormaal hoog is. Die van mij verbruikt nagenoeg niks, dus van mij mag 'ie zulke grote wolken maken als dat ie zelf wil....als het maar heel blijftspeedy schreef:hey rob dat is toch niet normaal ? als ik met mijn vinger door de uitlaat ga is die echt pik zwart ! mee naar dealer gaan of niet ?

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Nosce te Ipsum
- Nieuw Lid
Bericht
Olieverbruik R56 S
Als MCS berijder en olieverbruik ervaringsdeskundige (bij een nieuwe Alfa 156: 1L/2.000KM) wil ik ook even een duit in het zakje doen. Misschien heb je er wat aan.
Bij relatief nieuwe auto's wordt olieverbruik vaak veroorzaakt door verkeerd inrijden, dwz te zwaar belasten, te lang hoog in de toeren of langdurig stationair laten draaien.
In de cilinders van een nieuwe motor zijn vrij grove groeven gehoond. Door inslijten van de zuigerveren (vroeger zelfs met inloopolie die een milde slijpende werking had) op deze groeven wordt een vloeistofdichte verbinding verkregen.
Bij onjuist inrijden, worden cilinder en zuigers te heet waardoor de cilinderwand verglaasd. Gevolg is lekkage van verbrandingsgassen en olie naar de verbrandingsruimte en niet optimale smering omdat de oliefilm niet voldoende is.
Voor het volledige verhaal: http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm
Bij oudere motoren is het verhaal uiteraard anders.
Bij relatief nieuwe auto's wordt olieverbruik vaak veroorzaakt door verkeerd inrijden, dwz te zwaar belasten, te lang hoog in de toeren of langdurig stationair laten draaien.
In de cilinders van een nieuwe motor zijn vrij grove groeven gehoond. Door inslijten van de zuigerveren (vroeger zelfs met inloopolie die een milde slijpende werking had) op deze groeven wordt een vloeistofdichte verbinding verkregen.
Bij onjuist inrijden, worden cilinder en zuigers te heet waardoor de cilinderwand verglaasd. Gevolg is lekkage van verbrandingsgassen en olie naar de verbrandingsruimte en niet optimale smering omdat de oliefilm niet voldoende is.
Voor het volledige verhaal: http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm
Bij oudere motoren is het verhaal uiteraard anders.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Olieverbruik R56 S
Mag ik raden? een 2.0 JTS?Nosce te Ipsum schreef:Als MCS berijder en olieverbruik ervaringsdeskundige (bij een nieuwe Alfa 156: 1L/2.000KM)
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors