Ben je ooit bekeurd?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).

Ben je ooit bekeurd (auto gerelateerd)?

Nee, nog nooit.
5
6%
Ja, een keertje maar
7
8%
Ja, een keer of drie maximaal
12
14%
Ja, rond de vijf ofzo
19
23%
Ja, te veel en te vaak
41
49%

Totaal aantal stemmen: 84
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

Ben je ooit bekeurd?

18 mei 2010, 00:20

Ben je ooit bekeurd? Alleen voor de auto telt, dus dronken op de fiets niet...
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

18 mei 2010, 00:28

Ik toch al weer 5 keer in de 11 jaar dat ik mun rijbewijs heb (en stem notabene drie keer lol).

2x snelheid (eerste bekeuring ooit was voor 3km te hard, andere 27km...)

2x parkeren (eerste keer was totaal belachelijk, had hem over een stoeprand gezet waar nog geen stoep was maar alleen modder zodat het werkverkeer erdoor kon en tweede keer rondweg dom (te lui om 20 cent in de automaat te gooien omdat ik in een diepe plas stond).

1x gevaarlijk uitvoegen (staande houding; grap was ik voegde niet gevaarlijk uit maar knalde hem met 150+ achter een vrachtauto (bewust) vol in de remmen om zo op 100 direct door verder uit te kunnen voegen met een achterligger die minstens 300 meter van me vandaan zat; bleek dat ze een meting op mun snelheid hadden gedaan maar dat die mislukt was dus pakte ze me hierop (letterlijk zo gezegd).
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 mei 2010, 00:32

Speeding tickets heeft iedereen denk ik.. ik vind het minder leuk als ze me langs de kant trekken.. of ze je snappen als je eventjes verkeerd een straat in rijdt om ergens makelijker te komen.. :wink:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2010, 00:51

DrAtomic schreef:Ik toch al weer 5 keer in de 11 jaar dat ik mun rijbewijs heb (en stem notabene drie keer lol).
WAT! MAAR 5 x in 11 jaar? Even mijn custom 'shocked smiley' erbij pakken:

Afbeelding
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2010, 01:06

Volgens mij ben ik extreem aso dan in het verkeer :lol:
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

18 mei 2010, 01:07

Hmmm ik vond 5 persoonlijk wel erg veel al.... Maar ben in de minderheid geloof ik. Vraag me af of er uberhaupt iemand is die nog nooit bekeurd is. Doet toch vermoeden dat het hele snelhieds bekeuren gewoon een verkapte belasting is.
iDarkDesign
Transformer

18 mei 2010, 01:09

Ik sluit me bij Denniz aan!

Voorheen had ik een abonnement bij het CJIB. Ik kreeg wekelijks een krantje, ledenpas, terugkomdagen the-works. Tegenwoordig valt het wel mee. Maar als ik ze dan krijg zijn het weer zware.

Ook heb ik tientallen parkeerboetes al ontvangen. Vroegah had ik geen parkeervergunning. Dus dan maar gokken. En dan krijg je er eentje in de drie weken. En soms 3 op één zondag. Alsnog goedkoper dan iedere dag betalen op de gracht.

Aan de kant gezet voor:
- Bumperkleven (onterecht! In een file, wel een boete)
- Voeren van blauw licht (tevens onterecht)
- Uitstekende delen (onterecht)
- Als een politie voordoen (onterecht)
- Veel te hard rijden (terecht, gelukkig geen meting, wel een boete)
- Bellen (terecht en doe ik ook nooit meer, wel een boete)
- alcohol controle (altijd terecht, maar mag altijd doorrijden)
- Asociaal rijgedrag (terecht)

Over het algemeen ga ik niet tegen bekeuringen in beroep en heb ik hele schappelijke agenten. Met uitzondering van motoragenten. Dat zijn altijd klootzakken met snorren.

En ik heb m'n rijbewijs.... 6 of 7 jaar nu ;)

iDD
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

18 mei 2010, 01:12

iDarkDesign schreef:- Asociaal rijgedrag (terecht)
Hahaha, de knetter wat een lijst Rein! Ben nu ook wel erg benieuwd naar die van Deniz... :mrgreen:
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 mei 2010, 01:32

Laatste tijd gaat het wel lekker eigenlijk, maar heb een tijd gehad dat het iedere maand raak was (snelheid) .. Ligt ook erg aan hoeveel en waar je rijdt.

Op m'n bekende traject zullen ze me niet zo snel pakken, hoe wel ik toch vaak 30 a 40+ rij op de snelweg. Ben vooral vaak de lul als ik naar klanten moet waar ik niet zo vaak kom. Je zal me trouwens zelden betrappen op 50+ want het papiertje is me redelijk heilig :D
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 mei 2010, 01:40

Ik heb er zat gehad (alleen snelheid) maar er is een remedie tegen te hard rijden.
Cabrio kopen en lekker open rijden als het droog is. Al een tijd niks gehad.
En met de andere naar de Ring en daar onbenullig knallen i.p.v. op de openbare weg.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

18 mei 2010, 06:11

ligt er zeker aan waar je woont en hoeveel je rijd :wink: ik rijd per jaar 30000/40000 en heb er gemiddeld 1 per 2 maanden (vaak ook 60 euro ofzo) dan gaat het weer een maand of vier goed en dan komen er weer twee ofzo binnen een maand :evil: meestal 1 keer per jaar goed aan de beurt :roll: Het is zo zonde van het geld en je weet dat je fout zit maar toch :mrgreen: Ze staan hier trouwens absurd veel te controleren :evil:
maus105
Bonkey

18 mei 2010, 07:17

vroeger toen ik in de randstad woonde kreeg ik er veel meer.Het is nu al echt 4maanden geleden dat ik er voor het laatst 1 gehad heb.en nog eentje voor rijden zonder kenteken dat was wel gelijk een hoge dus dat trekt het weer recht :lol: ik luister vaak naar flitsinformatie op de radio dat heeft me ook al meerdere boetes gescheeld
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

18 mei 2010, 07:24

De afgelopen 20 jaar nog op 2 handen te tellen:
- parkeerboete op een niet-koopavond; aangevochten en gewonnen
- rijden over de doorgetrokken streep; aangevochten en gewonnen
- 30+ te hard, aangehouden maar bleef bij een waarschuwing, geen goede meting
- paar keer iets te hard over de snelweg; boetes betaald
- parkeerboete, omdat ik snel heen-en-weer loop om een pakketje af te geven; toch maar betaald...
Iets van 7/8 keer bekeurd/aangehouden, nou valt toch mee... :)

Laat ik wel de talloze alcoholcontroles buiten beschouwing, maar daar heb ik niks van te vrezen. (Dan altijd wel opmerkingen over de "vreemde" verlichting bij de mistlampen.... 't wordt tijd dat de Politieacademie eens een bezoekje brengt aan de MINI-dealer voor de verlichting :mrgreen: )
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2010, 08:04

hout vasthouden

maar tot nu toe slechts 2
1x in NL reed 54 waar ik 50 mocht (in volle bocht recht voor me geflitst, levensgevaarlijk)
1x om de hoek hier waar je 50 mag, maar iedereen 70 rijdt

2x terecht dus, alleen vond ik die eerste keer wel heel gevaarlijk, want flitste recht in mijn gezicht in volle bocht toen we terugkwamen van huwelijksreis

meestal rijd ik niet (veel) te snel. althans, ... 120 betekend in België voor de meeste chauffeurs 130-135 :mrgreen:
wel betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik veel te ongeduldig ben in het verkeer, en daar ben ik niet zo trots op

Terug naar “Kletshoek”