Airbag lampje

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2009, 00:54

Berthil schreef:Er is mij door de dealer verteld dat de airbags wel werken maar ik heb ook weer andere verhalen gehoord.

Ik heb ook zo'n resetter maar Apeldoorn is wat ver weg.

Zelf zo'n ding kopen is dus bijna net zo duur als resetten bij de dealer. Als je vaker last hebt van het probleem moet je trouwens de draden doorsolderen, dan is het opgelost. Als het lampje brand moet die dan natuurlijk nog steeds gereset worden.
oke, thnx voor je antwoord.
zal toch naar de dealer moeten om te resetten, maar waarschijnlijk eerst doorsolderen. ff pa om hulp vragen :wink:
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 apr 2010, 21:50

Nou... mijn 2e dagje rijden met de Cooper, en ja hoor, ik heb ook zo'n geweldig lampje branden..

Ik had dit topic nog niet gezien en was er gelijk op de terugweg van de RDW mee naar de dealer gereden... eerst 35 euro om uit te lezen, om vervolgens nog niks verder te komen. Het moest 200 euro gaan kosten om het kabeltje te vervangen onder de bestuurdersstoel.

Nou ik ga mooi het soldeerverhaal eerst proberen. Helaas is dat resetten daarna dan zelf niet mogelijk en ben je toch weer afhankelijk van die ^&*dealer.
Brullie
4 op een rij!
4 op een rij!

28 apr 2010, 07:08

Zelf solderen is appeltje eitje...gewoon de beide stekkers, geel & blauw (had ik toenertijd gedaan) doorsolderen, krimpkous er omheen en klaar. Voor resetten moet je hier op het forum even naar zoeken. Er is altijd wel iemad die dit voor je kan doen. De behulpzaamheid op dit forum is enorm te noemen!! Naar de dealer is knaken weggooien... :( ...haal wel eerst je klemmen van je accu los voordat je gaat solderen!!...en laat je achterklep open staan! Als je klemmen los liggen en je gooit je achterklep dicht, krijg je hem niet meer open...gaat electrisch namelijk...of je moet via de achterbank lopen klooien... :s

Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 apr 2010, 08:30

Weet niet waar je vandaan komt. Ik woon tussen Venlo en Roermond en heb een resetter.
Overigens heb ik de kabels destijds niet doorgesoldeerd maar er andere stekkers aangemaakt anders krijg je problemen als de stoelen er us un keer uitmoeten.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2010, 13:46

Inderdaad.. die behulpzaamheid is hier echt opvallend :D

Ik kom zelf uit omgeving Nijmegen. Dus een klein ''vluchtje'' richting het zuiden is wel goed te doen.

Eerst even op mijn kenteken wachten... ik zal het in mijn achterhoofd houden. Thnx..
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 apr 2010, 14:31

ge kiekt mar !
Misterman
Be Mini
Be Mini

01 mei 2010, 17:34

Ik heb mn airbag lampje bij een vakgarage laten resetten en was 15 euro kwijt... stuk goedkoper dan bij de meeste stealers.
amigo
Nieuw Lid
Nieuw Lid

09 jun 2010, 13:10

Gister me mini one opgehaald(2dehands) brandde opeens het airbag lampje... ik weet nog wel dat ik me stoel heb verplaats omdat ik niet goed zat! wat kan ik he beste doen?
Heb me eerste mini!!
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 jun 2010, 13:16

Stekkertjes van je stoel nalopen en even aandrukken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 jun 2010, 17:28

amigo schreef:wat kan ik he beste doen?
je even voorstellen in het daarvoor bedoelde topic :p
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2010, 13:18

Zo, zojuist terug uit de garage waar ik heen moest om in navolging van de grote beurt een beugeltje te laten plaatsen welke niet op voorraad was. Toevallig ging gister m'n airbaglampje branden. Forum nageplozen, het zogenaamde stekkertje wat wellicht los geraakt kan zijn bleek het niet te zijn. Dealer heeft ernaar gekeken en nu is er waarschijnlijk het volgende (hoop dat ik het goed heb, snap het niet helemaal namelijk):

(iets aan?) de minpool van de accu van de klemmen van de airbag (?) is stuk (moet nog nader onderzocht worden maar dit is de voorlopige/waarschijnlijke diagnose) en dan zou er een bepaald onderdeel vervangen moeten worden wat zo'n 200 a 300 euro gaat kosten. Inbouw een klein uurtje...dit heb ik mij laten vertellen. De auto zal dan ook terug gaan voor verder onderzoek en eventueel dus de vervanging van het onderdeel, maar wellicht dat mensen hier dezelfde ervaring hebben gehad/krijgen. " helaas" ga ik vanavond naar sicilië en zal ik pas over een week weer terug zijn. Dan hopelijk een update hier.
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 jul 2010, 13:21

Bij mij was het airbaglampje ooit ook niet meer uit te krijgen. Er is toen een nieuwe (multifunctionele) ring geplaatst. Die is maar een tientje duurder dan een gewone.

Mocht je in de buurt zijn dan wil ik m ook nog wel proberen te resetten.

Anders nog ff een keer langs een andere dealer, kijken wat die zeggen

succes met denken op sicilie :D
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 sep 2010, 11:26

Ook mijn airbaglampje brandt. Helaas. Ben al naar de dealer geweest, maar het systeem herkende de airbag niet en zodoende konden ze hem niet uitlezen. Ze hadden het erover dat er dan ergens een kabelbreuk kan zijn, en als ze dat allemaal na zouden moeten lopen dat best duur zou kunnen zijn. Afijn, ik las gisteren dit topic over de stekker onder de stoel en ben eens gaan kijken. Kan iemand mij vertellen waar die stekker ongeveer zit? Heb eens onder de stoel gekeken maar zie niet echt iets wat erop duidt dat het de stekkers/snoeren van de airbag zijn.
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 sep 2010, 11:57

Er moeten stekkers onder de stoel zitten, van eventuele stoelairbags, stoelverwarming en de gordelspanners

als je met je hoofd op de bestuurders mat gaat liggen en je kijkt richting de stoel moet je iets kunnen zien/voelen

tip: zaklamp :D
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 sep 2010, 12:54

Ik heb eens onder de bestuurdersstoel gekeken, daar zag ik een gele en blauwe stekkeraansluiting. Die zaten naar mijn weten goed, die zaten niet onder de bijrijdersstoel.. :o

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”