He Tom,
Het zit weer niet mee he? Hoop dat ze dit ook nog meenemen en dan nog maar even genieten van de MINI?
Mini van je ma nog probleem vrij?
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- GreyCooperS
- Forum Junky
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@GreyCooperS
ach ben er al een tijdje helemaal klaar mee.
Verklaart ook een beetje waarom ik hier niet zo vaak meer te vinden ben. Ja die mini van mij ma is helemaal top. Moet nog steeds wat foto's plaatsen want dat lukt haar niet zo.
ach ben er al een tijdje helemaal klaar mee.

The Member Formely Known As KSTJA0

- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het probleem van hierboven komt bij mij gelukkig niet voor. (nog niet)
Ik zit op het ogenblik in de Ardennen met sóchtends temperaturen rond het vriespunt, en hij heeft gelukkig geen last van de ratel.
Maar ja de nieuwe spanner zit er ook nog maar net in, vorig jaar (januari 2009) had ik na montage van een gehele nieuwe distributie ook geen last meer van de ratel met het koude weer, maar afgelopen winter was het ook weer raak.
In elk geval succes met de reparatie en maar hopen dat het nu een keer opgelost wordt.
grtz
Adriaan
Jezus Tom, het zit je ook niet mee met je MINI.TomTom schreef:met de koude dagen had ik de ratel ook weer terug. Zelfs na de laatste fix.... nu de temperatuur wat hoger is, heb ik de ratel niet meer. Althans... hij klinkt niet fris... en heb het idee dat er een reutel... ratel bij is gekomen.... maar dan constant. Wel niet zo hard... maar ik hoor hem.
Meer mensen met dit probleem?
Het probleem van hierboven komt bij mij gelukkig niet voor. (nog niet)
Ik zit op het ogenblik in de Ardennen met sóchtends temperaturen rond het vriespunt, en hij heeft gelukkig geen last van de ratel.
Maar ja de nieuwe spanner zit er ook nog maar net in, vorig jaar (januari 2009) had ik na montage van een gehele nieuwe distributie ook geen last meer van de ratel met het koude weer, maar afgelopen winter was het ook weer raak.
In elk geval succes met de reparatie en maar hopen dat het nu een keer opgelost wordt.
grtz
Adriaan
- 320d touring
- BBQ hulpkok
Bericht
Gelukkig is het geratel bij de onze nu al een jaartje afwezig. Het enige wat me nog dteeds stoort is het stotterig oppakken als je flink gas geeft bij lage toerentallen, ik heb wel het idee dat dat sinds de beek-kuur erger is geworden, Zijn er andere R56S rijders daar last van hebben ? Zou het hiervoor beter zijn 98 te tanken ipv 95 ?
- thewongandonly
- Enthousiast
Bericht
Los van het vreselijk irritante geluid, is het schadelijk voor de motor om met dit probleem te rijden?
- smetje
- Volledig MINI minded!
Bericht
lijkt wel alsof ik niet kan rijden dan.
wat ik wel merk na de beek kuur is dat bij volgas geven in derde of vierde versnelling de mini even inhoud en dan weer voluit gaat. Olaf zei mij toen dat ie daar ook last van heeft na de tuning van beek
hier heb ik ook last van, zeker als de motor koud staat en ik geef wat gas dan kan hij ineens heel erg inhouden320d touring schreef:Gelukkig is het geratel bij de onze nu al een jaartje afwezig. Het enige wat me nog dteeds stoort is het stotterig oppakken als je flink gas geeft bij lage toerentallen, ik heb wel het idee dat dat sinds de beek-kuur erger is geworden, Zijn er andere R56S rijders daar last van hebben ? Zou het hiervoor beter zijn 98 te tanken ipv 95 ?

wat ik wel merk na de beek kuur is dat bij volgas geven in derde of vierde versnelling de mini even inhoud en dan weer voluit gaat. Olaf zei mij toen dat ie daar ook last van heeft na de tuning van beek
- 320d touring
- BBQ hulpkok
Bericht
Gelukkig, ik dacht al dat ik een zeikerd was, of dat wij de enige auto hadden met dat probleem. Het lijkt inderdaad net of je niet kunt rijden.... of mischien is dat wel zo 

- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
320d touring schreef:Gelukkig, ik dacht al dat ik een zeikerd was, of dat wij de enige auto hadden met dat probleem. Het lijkt inderdaad net of je niet kunt rijden.... of mischien is dat wel zo

- 320d touring
- BBQ hulpkok
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Ik ben ook blij dat we er weer zijn.
Trouwens, ik durf het bijna niet te zeggen hier.
Maar onze ratel is ook al een tijd weg.
En van dat schakelen hebben wij geen last
Hoe zou dat komen?
Maar mocht het terug komen, ga ik toch echt niet zelf de rekening betalen.
Want het is echt een produktie probleem van Mini.

Trouwens, ik durf het bijna niet te zeggen hier.
Maar onze ratel is ook al een tijd weg.
En van dat schakelen hebben wij geen last

Hoe zou dat komen?
Maar mocht het terug komen, ga ik toch echt niet zelf de rekening betalen.

Want het is echt een produktie probleem van Mini.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb hier ook "last" van. Hij is bij mij niet onrijdbaar ofzo, maar bij hogere snelheden gas los en dan weer gas , dan verloopt het allemaal wat stotterig. Denk toch dat het met de Beektuning te maken heeft.smetje schreef:hier heb ik ook last van, zeker als de motor koud staat en ik geef wat gas dan kan hij ineens heel erg inhouden320d touring schreef:Gelukkig is het geratel bij de onze nu al een jaartje afwezig. Het enige wat me nog dteeds stoort is het stotterig oppakken als je flink gas geeft bij lage toerentallen, ik heb wel het idee dat dat sinds de beek-kuur erger is geworden, Zijn er andere R56S rijders daar last van hebben ? Zou het hiervoor beter zijn 98 te tanken ipv 95 ?lijkt wel alsof ik niet kan rijden dan.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@Cooperdriver
ik rij nu tijdelijk in een diesel.... klinkt dan meteen net zo vertrouwd
Hoop vandaag meer te horen. Heb verder het idee dat hij sowieso niet lekker loopt. Die one van mijn moeder rijdt een heel stuk fijner.
ik rij nu tijdelijk in een diesel.... klinkt dan meteen net zo vertrouwd

Hoop vandaag meer te horen. Heb verder het idee dat hij sowieso niet lekker loopt. Die one van mijn moeder rijdt een heel stuk fijner.
The Member Formely Known As KSTJA0

- dvrinsum
- Enthousiast
Bericht
Gisteren mijn clubman S weer bij Breeman rotterdam opgehaald.
Ze hebben een nieuwe kettingspanner gemonteerd ivm dieselgeratel en het vliegwiel
vervangen ivm het geluid bij het terugschakelen van 3 naar 2.
Laten we hopen dat het hiermee is opgelost! Geluiden zijn nu in iedergeval niet meer
te horen.
Ze hebben een nieuwe kettingspanner gemonteerd ivm dieselgeratel en het vliegwiel
vervangen ivm het geluid bij het terugschakelen van 3 naar 2.
Laten we hopen dat het hiermee is opgelost! Geluiden zijn nu in iedergeval niet meer
te horen.
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
Nou ik rijd nog steeds in die cooper D rond. Rijdt niet eens zo heel verkeerd. Ze hebben er 1,5 liter olie bij gegooid, na 5000 km. Persoonlijk vind ik dat wat veel maar volgens mini blijft dit binnen de toleranties. De motor schijnt nu rustiger te lopen en niet meer zo rauw. De ratel is er echter niet mee weggegaan. Ze willen de mini pas teruggeven als de ratel volledig verdwenen is. Dat kan betekenen dat ik nog lang in de diesel rijd : ) Wellicht als ze er een nieuwe motor inzetten dat het dan pas echt verdwenen is. Wordt vervolgd!
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors