Volgens mij hoeft dit niet perse een Photoshop te zijn. Zet je auto in een donkere garage en dan zodanig dat alleen licht op de achterkant van de auto valt. Voordeel hier is dat de auto wit is, waardoor de donkere achtergrond nog donkerder wordt.
ik weet dat het in ieder geval bewerkt is.dit is niet alleen een foto.
is het een kwestie van de auto "uitknippen"en dan de achtergrond donkerder tinten?
Wel maus, ik heb de foto zelf es proberen te editen. Mss heb ik een heel andere methode gehanteerd dan jason, maar naar mijn aanvoelen heb ik toch een gelijkaardig resultaat bekomen...
Zie hier mijn werkwijze
Stap 1
Maak een selectie van de mini met de "polygonal lasso tool" en kopiër de selectie op een nieuwe laag
Stap 2
Maak een nieuwe layer aan en maak nu een selectie van de poortopening. Op die nieuwe layer maak je nu een gradiënt.
Let erop dat in de layertabel, de laag van de mini boven die van de gradiënt staat.
Stap 3
Met "rectangular selection tool" selecteer je een strook van de gradiënt, voor je selecteert, stel je een waarde in bij "feather". Hierdoor maak je een selectie waarbij de randen vervagen.
Stap 4
Ga op de laag van de mini gaan staan, en selecteer het raam. Delete dat raam uit de laag, zodanig dat het gradiënt doorloopt.
Stap 5
Nu is het een kwestie van de belichting wat aan te passen, zodat het lijkt alsof de lichtinval echt de mini treft. Nu lijkt de mini er wat in "geplakt".
Ga dus op de juiste laag staan en wijzig de shadows. Dit is wat afhankelijk van versie tot versie. Ik heb photoshop elements, dus bij mij ... Enhance - Adjust lighting - Shadows/highlights
Tot hiertoe is zowat het voornaamste, jason is echter wat verder gegaan met zijn bewerking...
Stap 6
Ik heb er geen idee van hoe jason verder de belichting heeft gewijzigd, maar de mini is nog te licht van kleur ... Je kan dus gewoon bij "adjust lighting" de helderheid aanpassen van de mini, maar dat heeft naar mijn mening niet het juiste effect.
Ik werk vaak met meerdere lagen bij mijn foto's, zo dient de eerste laag dus als onderlegger. Maak een duplicaat aan van de mini en maak er een zwart/wit van, Enhance - convert to black and white - selecteer infrared effect.
De omgeving is nu wat te licht ten opzichte van de mini, je kan deze aanpassen naar jouw aanvoelen. (contrast, shadow/highlight ...)
Stap 7
Bij de blending options van de layers kan je verschillende opties kiezen, al naar gelang het effect dat je wil bereiken. In dit geval heb ik de layer op multiply ingesteld en heb ik de intensiteit vermindert.
Stap 8
Om de foto wat dynamischer te maken kan je als laatste stap de dorpel selecteren en kopiëren naar een nieuwe laag. Op dezelfde manier als hierboven kan je de laag instellen op overlay en de intensiteit verminderen.
Resultaat
Nogmaals, dit is naar mijn aanvoelen. Dit zal heel waarschijnlijk niet de enige oplossing of methode zijn. Ik heb enkel geprobeerd om de foto na te maken. Dus als je aanvullingen of opmerkingen hebt ... shoot