Het-Algemene-MINI-Killer-Roundup-Topic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Het-Algemene-MINI-Killer-Roundup-Topic

02 mar 2010, 02:42

Dus ik zat weer eens op YouTube en kwam wat filmpjes tegen van Autoweek meer weer de zoveelste "MINI-Killer" weer. Dus ik dacht ik ga ze maar eens even bijhouden in 1 topic. Ik begin alvast met het lijstje die ik zelf ken.

De auto's moeten dus echt in de markt gezet zijn als "antwoord" op de MINI,de "MINI-Killer" dus! Ik zal de regelmatig updaten met foto's en video's.

Roept u maar mocht ik een aantal merken/modellen ben vergeten of corrigeer me maar als ik fout zit! ;)

Citroen DS3

Afbeelding

Afbeelding

Citroën DS3 wordt de concurrent van de Mini

Er is ontzettend veel nieuws over de Mini Cooper de laatste weken. Dat komt natuurlijk door het vijftig jarig jubileum van de hippe Britse auto. Vele nieuwe modellen en varianten zien het daglicht, waarmee de Mini voorlopig de topper blijft in de premium-kleintjes klasse. Maar er komt concurrentie. Citroën gaat zich ook op die markt begeven. De DS3 moet de grote concurrent worden van de Mini Cooper volgend jaar.

Al tijdens de autoshow van Geneve liet Citroën een concept auto zien van de DS3. Het grootste gedeelte van dat studiemodel wordt overgenomen in de productieversie. Maar Citroën laat ons nu wel even de binnenkant zien van de DS3. En dat is zeker een cadeautje! Het leer zit tot op het dak en de bekleding is geinspireerd door de moderne horlogebandjes. Laat het maar aan Fransen over om iets modieus te ontwerpen.

Wie vurig hoopt deze zomer al te toeren in de Citroën DS3, komt bedrogen uit. Momenteel is Citroën hard bezig met het ontwikkelen van de DS3. Het eerste productiemodel wordt aan het eind van de zomer getoond. Verwacht wordt dat de eerste auto's in het voorjaar van 2010 over de toonbank gaan. Dus volgende zomer kan er over de boulevard gereden worden in de Citroën DS3, die menig hoofd zal doen draaien. En wellicht wat Mini-rijders jaloers zal maken...
Alfa MiTo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fiat 500:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Audi A1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skoda Fabia (hoort ie er tussen?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzuki Swift (hoort ie er tussen?)

Afbeelding

Afbeelding

Ford Fiesta (hoort ie er tussen?)

Afbeelding

Eervolle vermelding:

Daihatsu Trevis / Mira Gino :mrgreen:
Zo moet het ongeveer gegaan zijn in het designcentrum van Daihatsu: “MINI is selling a lot, yes, let’s make Japanese MINI competitol.” “But new MINI has not have a lot loom like oliginal.” “Why not make loof a lot highel?” –Applaus–
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat nog meer?

1. Golf?
2. Scirocco?
3. Focus?
4. Ibiza?
5. Punto?
6. Clio?

Worden ook vaak tegenover de Cooper S neergezet.

Dit was het even voor nu, zal het later nog bijvullen/bewerken met specs etc.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 mar 2010, 06:37

ach ja mini killers ik denk het niet :s Mini is een retro auto (denk ook de kracht van het merk) en de enige retro auto die in dit lijstje staat is die fiat 500 (hebben wij ook :mrgreen: ) en die is zeker geslaagd en ook goed verkocht volgens mij maar zeker geen mini killer :p
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 mar 2010, 07:38

MINI hoeft nog niet te vrezen, er zijn nog geen killers op de markt. Maar de Saab 9-1 zou aardig in de buurt kunnen komen qua uiterlijk en misschien prestaties. De rest komt niet eens in de buurt en staan op zich.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 mar 2010, 07:40

Saab is een lelijk ding en kan dit echt wel vergeten :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2010, 09:03

da's persoonlijk Daiel :roll:

maar ik denk dat de echte MINI-adept echt niet in een DS3 of een A1 gaat rijden....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2010, 09:19

mushrop schreef:maar ik denk dat de echte MINI-adept echt niet in een DS3 of een A1 gaat rijden....
Dan is dus de volgende vraag, wat is de precieze definitie van MINI-adept, en hoeveel mensen rijden MINI simpelweg omdat ze het een "geinig karretje" vinden. Dat iemand die nu MINI rijdt misschien niet zo snel in een Citroën stapt, daar kan ik me wat bij voorstellen (status, imago), maar de Audi A1 zou toch best een serieuze concurrent kunnen worden.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 mar 2010, 09:25

moet de vw new beetle er niet bij?
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2010, 11:26

kwa prestaties, prijs en betrouwbaarheid komt het aardig in de buurt
Afbeelding
Afbeelding
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 mar 2010, 12:41

Een niet te onderschatten karretje,
Renault Clio Cup,standaard 200 PK :roll:
Afbeelding

Volgens de Mannen van Top Gear best wel een concurrent :?
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2010, 14:26

Dennis, misschien kan je dit beter indelen obv wat subonderwerpjes:

- looks (oh wat schattig) (Fiat 500 etc)
- looks (oh wat bruut) (welke?)
- prestaties qua wegligging/snelheid (Clio RS)
- kwaliteit (polo?)
- imago (vat de bovenste wel samen denk ik)

dit zo opsommende, wat hebben wij toch allemaal te gekke wagentjes :mrgreen:
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2010, 21:45

Die Audi A1 vind ik echt een lelijk hok, de neus is mooi zoals bij de meeste Audi's maar van de zijkant en de achterkant vind ik echt foei-lelijk :?

Die 9-1 van Saab vind ik aan de hand van deze twee foto's wel veelbelovend 8)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2010, 22:21

Leuk topic!

Ik weet dat de mini rijder heel erg enthousiast is over het merk Mini en alles wat er bij hoort, ik zie dit voornamelijk als een heel knap staaltje marketing van Bmw en ontzettend veel geluk!!!! Want hoeveel mensen hier halen niet een groot deel van het plezier uit de club? Ik heb me al op heel wat sites aangemeld maar ken niet een merk dat zo betrokken is bij een bepaald merk en waar zoveel meetings georganiseerd worden.

Dit maakt denk ik dat in Nederland Bmw niet snel hoeft te vrezen bestaande klanten kwijt te raken omdat er zo'n actieve en grote club achter staat.

Neemt niet weg dat als ik zelf 25K op een auto stuk zou slaan de Mini zeker niet mijn eerste keus zou zijn. Ik vindt de Mini kwalitatief zwaar te kort schieten en voor een beetje opties betaal je bedragen die gewoon nergens meer over gaan. Ik denk dus ook dat er zeker alternatieven zijn kwa rijden en emotie, maar kwa beleving bij een merk en actieve club is de mini, in ieder geval in Nederland uniek!
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

02 mar 2010, 22:49

Ik denk dat de Mito zeker een goede concurrent is.
Maar dan vooral op styling gebied.
Ik heb ook gekeken naar de Mito omdat ik het een geinig wagentje vind en hij ziet er lekker sporty uit.
Uiteindelijk is die het natuurlijk niet geworden, want een MINI is gewoon de shit! :mrgreen:

Zal mij benieuwen welke auto een werkelijke MINI-Killer zal worden.. :p
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
ramona
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

02 mar 2010, 22:54

daar sluit ik me helemaal bij aan. De mini is een geweldige auto, maar je koopt hem ook vanwege de 'mini way of life' en niet alleen om de auto zelf. Ik rij graag in de mini van mijn vrouw en ik vind het leuk om hier op het forum te lezen, onderdelen te bestellen, modden, meeting misschien een keer etc.., maar de versnellingsbak van m'n 3 serie E36 is 10x fijner. Alles is plastic en er zijn genoeg minpunten. Het is alleen wel erg leuk om deel uit te maken van de mini cultuur en je een mini rijder kunnen noemen.

Mito is trouwens wel erg mooi.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2010, 10:22

biermagnaat schreef:Leuk topic!

Ik weet dat de mini rijder heel erg enthousiast is over het merk Mini en alles wat er bij hoort, ik zie dit voornamelijk als een heel knap staaltje marketing van Bmw en ontzettend veel geluk!!!! Want hoeveel mensen hier halen niet een groot deel van het plezier uit de club? Ik heb me al op heel wat sites aangemeld maar ken niet een merk dat zo betrokken is bij een bepaald merk en waar zoveel meetings georganiseerd worden.

Ik denk dus ook dat er zeker alternatieven zijn kwa rijden en emotie, maar kwa beleving bij een merk en actieve club is de mini, in ieder geval in Nederland uniek!
Hoeveel actieve leden (met meer dan 0 posts) zijn hier? 4000? Volgens mij zijn er zo'n beetje 20.000 Mini's in NL, dat houdt dus in dat 80% van de Mini rijders er niet zo actief mee bezig is als wij. Begrijp me niet verkeerd, 20% actieve Minirijders is echt veel, maar gewoon om even in perspectief te plaatsen dat het nog altijd veruit de minderheid is die Mini beleeft zoals wij.

Ik wil ook een lans breken voor het merk dat ik naast Mini een warm hart toedraag: Alfa Romeo! Mini verkoopt tegenwoordig meer auto's dan Alfa Romeo, echter Alfa Romeo heeft in NL tientallen actieve fora (voor elk model 1), 2 officiele clubs met elk duizenden leden (waar je contributie betaalt), een algemeen Alfaforum met meer dan 11.000 forummembers en als ik wil kan ik elk weekend op zowel zaterdag als zondag wel naar een andere meeting. Natuurlijk heeft dat ook te maken met de veel langere historie van Alfa Romeo, maar "Alfist" zijn is echt merkbeleving in het kwadraat en staat daarmee voorlopig nog op eenzame hoogte.

Dus heeft Mini in NL een prachtige actieve club met veel merkbeleving? Zeker weten! Uniek in NL? Nou, alleen als je Alfa Romeo niet meetelt.

Terug naar “Kletshoek”