Hallo, nou ik kom net bij de RDW/BPM vandaan, auto is aangeboden voor kenteken + APK, en aangifte van BPM, dus de gebruiklijke dingen om een auto in te voeren.
Zou jullie op de hoogte houden van het hoe en wat, nadat ik verleden week via autotelex.nl een formulier ( 15,95 ) had ingevuld voor aangifte BPM. ( hieruit bleek dat ik 801,- euro BPM verschuldigd ben )
Vandaag dus heen gereden, gemeld bij RDW, vervolgens gekeurd, afgekeurd trouwens op de rechterkoplamp, die niet electrisch afgesteld kon worden ( beetje lullig, als de schakelaar van de bediening namelijk niet aanwezig is, hoeft het ook niet te werken) maar goed regels zijn regels. Hierna moet je opnieuw melden bij RDW, wachten op papieren en betalen (131,50 euro incl. APK keuring )
Daarna met de papieren naar Belastingdienst ( geen douane meer) hier kan je de papieren inleveren die je terug hebt gekregen van RDW, en de aangifte papieren die je via autotelex hebt, ook moet je hier een aankoopbon afgegeven ( hier wordt een kopie van gemaakt) hierna kan je vertrekken ( niets betalen dus) Er is verder niemand mee gelopen naar de auto, of dit gebruikelijk is weet ik natuurlijk niet.
De papieren van BPM, worden opgehaald door koerier, en worden naar Utrecht gebracht ( belastingdienst) nadat daar de papieren gecontroleerd zijn kriijg je een e-mailtje, met daarin verdere instructies, en een defintief BPM bedrag hoop ik. ( is mij daar verteld)
Sneller wordt het dus niet, zowiezo dus een week langer, koerier naar Utrecht, geld overmaken via verschillende banken.
Word Vervolgd
Het importeren van een Mini uit Duitsland
- Ries
- Volledig MINI minded!
Bericht
Let wel dat je de spoedbetaling doet zoals de optie onderaan in je mail wordt beschreven. Anders kan het zeker 14 dagen gaan duren eer je je kenteken hebt.
Ik ben dus vrijdag ook bij RDW en B'dienst geweest en had maandag al mijn mailtje (16:00). 's Avonds gelijk betaald en inderdaad nu wachten op het kenteken.
Ik ben dus vrijdag ook bij RDW en B'dienst geweest en had maandag al mijn mailtje (16:00). 's Avonds gelijk betaald en inderdaad nu wachten op het kenteken.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
moet je zelf aangeven bij autotelex aan de hand van een optie lijst
Ik had alles best netjes opgegeven maar voor de volgende keer zou ik de gok wel wagen om iets te vergeten
De kans dat ze wel gaan kijken lijkt mij heel klein maar dan kun je alsnog zeggen dat je niet wist dat er leren stoelen en navigatie in zat
Gewoon gokje wagen

Ik had alles best netjes opgegeven maar voor de volgende keer zou ik de gok wel wagen om iets te vergeten

De kans dat ze wel gaan kijken lijkt mij heel klein maar dan kun je alsnog zeggen dat je niet wist dat er leren stoelen en navigatie in zat

Gewoon gokje wagen

- Ries
- Volledig MINI minded!
Bericht
Men gebruikt nu (in tegenstelling tot voorheen) wel autotelex en een aanatl opties stonden er niet tussen dus hield men geen rekening mee. Mij best!!!
Ze zijn bij mij wel mee in de auto komen kijken.
Daarnaast heb je ook met afschrijving op die opties te maken wat blijkbaar voorheen niet werd gedaan.
Ze zijn bij mij wel mee in de auto komen kijken.
Daarnaast heb je ook met afschrijving op die opties te maken wat blijkbaar voorheen niet werd gedaan.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Afschrijving van opties deden ze bij mij ook 3 jaar geleden.
Toen had ik ook een aantal dingen niet vermeld zoals het sportstuur en begon die bimbo te zeuren over de airbags in de stijlen achter die ik niet aangegeven had....
Daar moest ik toen ook echt 10 euro voor betalen! 

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hadden wij ook....
Man zegt zo; Ja maar u heeft veel meer airbags....
Mij pa; ow, nou dat zal wel, ik heb d'r geen verstand van.....(wist het dondersgoed...
)
Douane-man; ja maar je hebt de papieren en alles netjes voor elkaar, ik ga het niet aanpassen, dan moet ik alles opnieuw berekenen
Gewoon aardig doen tegen die gasten, kom je verder mee!
Man zegt zo; Ja maar u heeft veel meer airbags....
Mij pa; ow, nou dat zal wel, ik heb d'r geen verstand van.....(wist het dondersgoed...

Douane-man; ja maar je hebt de papieren en alles netjes voor elkaar, ik ga het niet aanpassen, dan moet ik alles opnieuw berekenen

Gewoon aardig doen tegen die gasten, kom je verder mee!

- NaamRon
- One wheel wonder
Bericht
Vandaag E-mail ontvangen van de belastingdienst, 2 dagen geduurd dus.
In tegenstelling tot Ries en Speedy, heb ik gewoon geld overgemaakt ( geen spoed ), Waarom ?? weet ik eigenlijk niet,
was niet op de hoogte dat het veel langer zou duren ( had de reacties nog niet gezien op het forum ), daarbij was het niet duidelijk wat de kosten ervan waren.
Ik heb indedaad ook minder betaald als dat autotelex heeft aangegeven ( zou 801,- euro zijn ) ik heb betaald 787,- euro,
scheelt inderdaad niet veel, maar goed.
Nu inderdaad afwachten hoe lang het duurt voordat het kenteken op de mat ligt.
Ries en/of Speedy, wat waren de extra kosten van het geld overmaken met spoed ??
Is misschien wel handig om dit te vermelden voor medeforumleden, die dit ook van plan zijn, dat is ook de reden waarom ik alle kosten vermeld, zodat forumleden een beetje kunnen bekijken wat de kosen zijn.
In tegenstelling tot Ries en Speedy, heb ik gewoon geld overgemaakt ( geen spoed ), Waarom ?? weet ik eigenlijk niet,
was niet op de hoogte dat het veel langer zou duren ( had de reacties nog niet gezien op het forum ), daarbij was het niet duidelijk wat de kosten ervan waren.
Ik heb indedaad ook minder betaald als dat autotelex heeft aangegeven ( zou 801,- euro zijn ) ik heb betaald 787,- euro,
scheelt inderdaad niet veel, maar goed.
Nu inderdaad afwachten hoe lang het duurt voordat het kenteken op de mat ligt.
Ries en/of Speedy, wat waren de extra kosten van het geld overmaken met spoed ??
Is misschien wel handig om dit te vermelden voor medeforumleden, die dit ook van plan zijn, dat is ook de reden waarom ik alle kosten vermeld, zodat forumleden een beetje kunnen bekijken wat de kosen zijn.
- NaamRon
- One wheel wonder
Bericht
Hoera Kenteken is binnen !!!
Valt dus nog mee allemaal.
Even een opsomming:
9 janurari auto opgehaald.
11 januari afspraak RDW gemaakt.
26 januari keuren.
28 januari E-mail met BPM bedrag, dezelfde dag geld overgemaakt. ( geen spoed )
3 februari kenteken binnen.
4 februari kentekenplaten ophalen, heb ik net besteld, maar omdat we de platen nemen met die opgelegde letters,
moet ik er een dag op wachten.
Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Valt dus nog mee allemaal.
Even een opsomming:
9 janurari auto opgehaald.
11 januari afspraak RDW gemaakt.
26 januari keuren.
28 januari E-mail met BPM bedrag, dezelfde dag geld overgemaakt. ( geen spoed )
3 februari kenteken binnen.
4 februari kentekenplaten ophalen, heb ik net besteld, maar omdat we de platen nemen met die opgelegde letters,
moet ik er een dag op wachten.
Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Onze sponsors