Laat maar ff weten peter als je voor de alta gaat ligt aan de prijs maar anders doe ik ook meecoendek schreef:ja die van alta sluit je aan op je inlaat spruitstuk... zoals het EIGENLIJK hoort
Peter's Cooper S...laatste keer..:-(
- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Roosendaal
Bericht
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
Bericht
De BOV (Blowoff Valve) dient ook niet verwisseld te worden met de dump valve, deze is namelijk een stuk onefficienter.
BOV:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blow_off_valve
dump valve
http://en.wikipedia.org/wiki/Dump_valve
Bij hele hoge turbo boost is de BOV vaak zelfs een must, omdat wanneer je de gasklep(pen) los laat, de hoge druk van de doordraaiende turbo deze klep(pen) krom kan trekken.
x2Bsim67 schreef:Idd minder slijtage. Door het afvloeien van de overtollige druk bij de gesloten gasklep (gas loslaten, overschakelen) blijft de turbo op toeren. Anders krijgt de turbo (compressor gedeelte) ineens een hoop tegendruk en remt het schoepenwiel zeer sterk af (Blaas maar eens krachtig uit en stop dan maar ineens een tennisbal in je giechel...). Waar de druk naar toe gaat is niet zo belangrijk. Het efficientste is de druk in het inlaattraject van de turbo (waar de lucht wordt aangezogen) te laten terugvloeien... Blijft ie nog beter op toeren.... Maar het PSSST geluid is toch leuker IMO....
De BOV (Blowoff Valve) dient ook niet verwisseld te worden met de dump valve, deze is namelijk een stuk onefficienter.
BOV:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blow_off_valve
dump valve
http://en.wikipedia.org/wiki/Dump_valve
Bij hele hoge turbo boost is de BOV vaak zelfs een must, omdat wanneer je de gasklep(pen) los laat, de hoge druk van de doordraaiende turbo deze klep(pen) krom kan trekken.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Ik ga m morgen halen voordat ik weekend weg ga. Ghisbert heeft er nu een paar keer in geredebn zonder bov en geeft aan dat die weer normaal rijdt. Ik laat het jullie weten.
Zou zelf ook graag met de bov blijven rijden. Voor de bivengenoemde redenen en uiteraard het geluid. Ik wil echter geen rijplezier inleveren en ik ben bet stotteren en in de noodloop schieten wel een beetje zat nu :-)
Ik laat het jullie weten....
Zou zelf ook graag met de bov blijven rijden. Voor de bivengenoemde redenen en uiteraard het geluid. Ik wil echter geen rijplezier inleveren en ik ben bet stotteren en in de noodloop schieten wel een beetje zat nu :-)
Ik laat het jullie weten....
- ducks
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
Bericht
Heb dit wel vaker gehoord met de forge bov. Maar denk eerder dat het niet aan de bov ligt, maar aan de ecu die een beetje in paniek raakt. Zou me niks verbazen als dit vaker voorkomt bij mensen die een aftermarket tune hebben. Boost waardes liggen daar wat hoger.
Zelf met de works stage I heb ik er nog nooit last mee gehad.
Zelf met de works stage I heb ik er nog nooit last mee gehad.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Zou de ecu met de tuning van Beek wellicht in de war raken?
Je zou zeggen dat ze eventuele hogere boostwaardes hebben ingecalculeerd....
Zijn er naast Forge nog andere bov's aan te raden? ( merken )
Daarnaast blijft natuurlijk de vraag of het de bov is die stuk is of datde aansturing ( klep ) zelf. Als dat laatste het geval is heeft het niet zoveel zin om de bov te vervangen.
Ik zal morgen bij Klaas even goed navragen wat er aan de hand is
Je zou zeggen dat ze eventuele hogere boostwaardes hebben ingecalculeerd....
Zijn er naast Forge nog andere bov's aan te raden? ( merken )
Daarnaast blijft natuurlijk de vraag of het de bov is die stuk is of datde aansturing ( klep ) zelf. Als dat laatste het geval is heeft het niet zoveel zin om de bov te vervangen.
Ik zal morgen bij Klaas even goed navragen wat er aan de hand is
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
@ JP..hebben we het, wanneer we over de Alta intake praten, over deze?:

Prijs bij Alta 200,- US
Prijs bij Beek 310, incl montage
Alta zal met verzendkosten iets voordeliger zijn mss, maar duurt wel weer erg lang...
..ik kan Klaas vragen naar een leuke clubprijs als we er twee (of meer) kopen?

Prijs bij Alta 200,- US
Prijs bij Beek 310, incl montage
Alta zal met verzendkosten iets voordeliger zijn mss, maar duurt wel weer erg lang...
..ik kan Klaas vragen naar een leuke clubprijs als we er twee (of meer) kopen?
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Ziet er wel dik uit!
Wat is het verschil tussen die van Forge en deze 2?
Die het HKS staat igg wel cool
maar doen ze hetzelfde als de forge?
Wat is het verschil tussen die van Forge en deze 2?
Die het HKS staat igg wel cool
- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Roosendaal
Bericht
Kijk peter nee ik bedoel het idee van maaij! Openlucht filter brengt alleen maar vermogensverlies mee
Die zit op een ander plek de forge bov kan echt niet stuk zijn
Het is neit meer dan een verleng stuk met gaatjes
Er zit daar verder niks aan geen klepje niks.
Bij beek op site staat de alta bov niet op wat deze kost
zou ik graag willen weten. 
Ik denk dat het gewoon iets met de computer van de motor te maken heeft want het is niet als ik net niet vol de gas is trap
Maar overal is een oplossing voor
Bij beek op site staat de alta bov niet op wat deze kost
Ik denk dat het gewoon iets met de computer van de motor te maken heeft want het is niet als ik net niet vol de gas is trap
Maar overal is een oplossing voor
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre op 07 jan 2010, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Roosendaal
Bericht
Dank je maaij
Bij mij niet het begint met een aantal flinke klappen uit de uitlaat (en dan stop ik en rij stukje rustig of schakel ik over) en als ik zo 3-4 keer achter elkaar doorga valt hij 1 a 2 sec in motorstoring(Valt bij motorstoring dan de turbo af wist ik niet)Memphiss schreef:Met zo een ALTA valve heb je dan geen moterstoring meer?
Met die Forge valve en Beek Tuning als je een beetje gas geeft valt die helemaal weg die turbo
Dank je maaij
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Bij mij kwam de motorstoring bij het gas lossen...ik zal de opties van Maaij eens bekijken...
...iemand zo wat richtprijzen bij de hand?
...iemand zo wat richtprijzen bij de hand?
- coendek
- Stoepsleutelaar
Onze sponsors



















