Inmiddels het derde bruidspaar wat in onze MINI is getrouwd.
Ware het niet dat dit bruidspaar woonachtig is in............. Paterswolde.
Normaalgesproken zou ik de MINI bij mij voor de deur op laten halen, met achterlating van de auto van het bruidspaar. (soort borg voor de leen van de MINI).
Vandaag hadden we omwille van de afstand (ruim 250 kilometer) een andere constructie bedacht: Wij komen naar Paterswolde en besteden de dag in Groningen omdat dat ook een mooie stad is en we dan ff lekker konden winkelen zonder de kids, die waren even ondergebracht bij de oppas. Vanmorgen vroeg op pad naar Paterswolde en daar dus de MINI overgeleverd aan de aanstaande bruidegom.
We hadden afgesproken bij een of andere bloemenzaak in Haren en daar kwam dus iets aan het licht wat Benno niet helemaal goed had afgesproken, er was geen auto aanwezig als ruilauto. Dus moesten we met de bus, je weet wel zo'n lang ding met veel ramen en veel te kleine stoeltjes vol mensen welke allemaal hun eigen geur verspreiden, naar Groningen reizen. Dit kon natuurlijk alleen als je eerst een "stippenkaart" koopt. Bussen in die regio rijden bijna standaard 1 keer in het uur en als je geluk hebt ieder half uur. In Groningen mijn oude schoenen weggegooit, nieuwe aangedaan en de andere nieuwe uit de door in een tasje gepropt. Wendy wilde natuurlijk ook weer schoenen dus ook die uit de doos in de tas. Affijn lekker geshopt, 's middags bioscoopje gepakt (Zwartboek; kan je best een keertje doen, leuke film)
Ff uit eten en dan hop weer naar het station om de bus te pakken naar de feestlokatie van het bruidspaar om de MINI weer op te halen.
De vriendelijke buschauffeur stopte op de gevraagde halte omdat wij natuurlijk heg noch steg weten in het Groningse land. Daar stonden we dan in het pikkedonker langs de weg, ik keek WW eens aan en ze zei: lopen maar, we zullen wel zien. Aan de hoeveelheid auto's die vlakbij een soort park inreden vermoedde we dat we daar moesten zijn. Als een stel landlopers bepakt met plastic tassen langs de autoweg gelopen naar de lokatie (pikdonker, ze kennen daar nog weinig over het fenomeen straatlantaarns)
Feestgangers waren er genoeg, de hele parking stond vol met auto's maarre.....geen MINI. Even de ceremoniemeester gebeld: met een kwartier zijn we er ook kreeg ik te horen.
Even gewacht en daar kwamen ze aan: kap dicht
Eind goed al goed zullen we maar zeggen. MINI weer in ontvangst genomen, kap open geschoven en lekker open een groot deel naar huis gereden. (later de kap gesloten ivm toch wel koud op de snelweg)
Wat hebben we geleerd: