Het Apple topic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
coné
4 op een rij!
4 op een rij!

10 dec 2009, 09:55

M-iNdO schreef:
coné schreef:Het idee van nat is dat meerdere pc's zich bevinden achter 1 ip, dan zou je zeggen dat doet een router ook!! nee een router routeert alleen pakketjes tussen vlans meer doet een router niet in de basis, de huidige cisco routers kan ook een softwarematige fire wall inzitten maar daar ga ik hier nu niet over beginnen.

Nog simpeler gezegd is wat een nat device doet het volgende:
Even simpel, je heb een 2 computers en een modem/nat device.

Ik ga het heel eenvoudig houden dus geen webpages, ik neem gewoon een frame die je vanaf je pc naar het Internet stuurt, in dit geval weet jij(de computer) helemaal niet van het bestaan van het Internet jij weet alleen wat van je tussenpersoon(de modem).

Wat er dus gebeurt, is dat jij de frame opstuurt naar de modem, deze deze uitpakt en het source / destination ip verandert en het door stuurt en nu komt het essentiële hij stuurt het door NAMENS HEMZELF, dit doet een router niet een router kijkt alleen waar iets heen moet en op welke interface deze in de router zit en stuurt het door eenvoudig gezegd, een router is dus een heel simpel apparaat.

btw het is laat(of vroeg) ik zal morgen mijn antwoord nog eens nalezen en nee ik ben geen ster in nederlands :mrgreen:

als je een echt beter antwoord wil trouwens voeg me dan maar toe op msn dan zal ik je een basis cursus netwerking geven.

edit!!!!:: ik kom er net achter dat er op wikipedia een hele mooie engelse uitleg staat over nat: LINKJE!!! WIKIPEDIA.ORG
Misschien dat jij me dan kunt helpen om de boel werkend te krijgen want het is me nog steeds niet gelukt :oops:

Ik ben volgens mij een complete noob :mrgreen:
ik zal straks/vanavond eens een tekening maken over hoe ik het gevoel heb dat jou netwerk op dit moment is dan moet je maar zeggen of dat klopt, dan ga ik je daarna wel helpen
coné
4 op een rij!
4 op een rij!

10 dec 2009, 10:06

crossbytje schreef:Sinds wanneer is wikipedia bron van informatie? iedereen kan daarop posten geen kwaliteitscontrole!

(sorry, wij moeten studenten daar genoeg op wijzen dat ze wikipedia niet in referentielijsten mogen zetten)

Nu, de meeste dingen kloppen wel...

het wil niet zeggen omdat NAT in je router geimplementeerd is, dat dit ook meteen het mechanisme is dat voor de routering zorgt. routeren is nl niet hetzelfde als internet delen.

Klopt maar ik kan mensen hier toch geen CCNA boek laten lezen om een bron te geven??

overigens de kwaliteitscontroles zijn er tegenwoordig wel, alleen door ervaren posters dus wie zegt dat dat betrouwbaar is, maar wie herinnert zich de controles op encarta enz. hoeveel fouten hier in stonden/staan??
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

10 dec 2009, 11:06

Nochtans meen ik enkele jaren geleden gelezen te hebben dat wikipedia ongeveer even juist was qua percentage dan een gemiddelde encyclopedie.

Iedereen kan posten, idd, maar fouten worden er heel snel weer uitgehaald. In tegenstelling tot een gedrukt encyclopedie.
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

10 dec 2009, 18:12

coné schreef:
M-iNdO schreef:
coné schreef:Het idee van nat is dat meerdere pc's zich bevinden achter 1 ip, dan zou je zeggen dat doet een router ook!! nee een router routeert alleen pakketjes tussen vlans meer doet een router niet in de basis, de huidige cisco routers kan ook een softwarematige fire wall inzitten maar daar ga ik hier nu niet over beginnen.

Nog simpeler gezegd is wat een nat device doet het volgende:
Even simpel, je heb een 2 computers en een modem/nat device.

Ik ga het heel eenvoudig houden dus geen webpages, ik neem gewoon een frame die je vanaf je pc naar het Internet stuurt, in dit geval weet jij(de computer) helemaal niet van het bestaan van het Internet jij weet alleen wat van je tussenpersoon(de modem).

Wat er dus gebeurt, is dat jij de frame opstuurt naar de modem, deze deze uitpakt en het source / destination ip verandert en het door stuurt en nu komt het essentiële hij stuurt het door NAMENS HEMZELF, dit doet een router niet een router kijkt alleen waar iets heen moet en op welke interface deze in de router zit en stuurt het door eenvoudig gezegd, een router is dus een heel simpel apparaat.

btw het is laat(of vroeg) ik zal morgen mijn antwoord nog eens nalezen en nee ik ben geen ster in nederlands :mrgreen:

als je een echt beter antwoord wil trouwens voeg me dan maar toe op msn dan zal ik je een basis cursus netwerking geven.

edit!!!!:: ik kom er net achter dat er op wikipedia een hele mooie engelse uitleg staat over nat: LINKJE!!! WIKIPEDIA.ORG
Misschien dat jij me dan kunt helpen om de boel werkend te krijgen want het is me nog steeds niet gelukt :oops:

Ik ben volgens mij een complete noob :mrgreen:
ik zal straks/vanavond eens een tekening maken over hoe ik het gevoel heb dat jou netwerk op dit moment is dan moet je maar zeggen of dat klopt, dan ga ik je daarna wel helpen
Dat zou ik zeer op prijs stellen :D
your non average MINI driver
MaVaEe
Koeien-teller

13 dec 2009, 01:41

Zo nou ik ben er geweest hoor! Apple Store op de 5th Avenue in New York. Druk druk en nog eens druk. Vet veel kassa's en een lange rij mensen die met een 27 inch iMac die tent uit lopen... ;)

Afbeelding
Afbeelding
Yvon
Wingman
Contacteer:

13 dec 2009, 03:28

Oh!!! :-PP :faint :surrender K W IJ L!!!

En wat heb jij aangeschaft Maarten?? :) 8)
Afbeelding

Volledig MINI minded!

13 dec 2009, 11:13

on my wish list!!

stoer hoor
coné
4 op een rij!
4 op een rij!

14 dec 2009, 11:55

Na een weekend geen gezeik aan me kop(vorige week 60 uur gewerkt.... :s ) en geen pc aangeraakt nu even snel een tekeningetje gemaakt voor M-iNdO.
M-iNdO schreef: Mijn setup:

Boven (computerkamer)
- hoofdcomputer Windows Vista Ultimate 64-bit, met daaraan 2 externe harddisks gekoppeld (voor opslag van mijn films, muziek, apps etc.).

Beneden in hal (meterkast)
- Tele2 Davolink modem/router
- Netgear 5 poort switch

Huiskamer (beneden)
- Netgear 5 poort switch
- Apple MacMini

Alles is verbonden via Ethernet kabels. Tevens is het de bedoeling dat later ook mijn PS3 en XBOX360 in het netwerk opgenomen worden (in ieder geval van internet voorzien).

Afbeelding

klopt aardig dacht ik zo, heb je eraan gedacht die externe schijfen de delen?? even voor de zekerheid, anders kom je er natuurlijk nooit bij op je mac mini.
coné
4 op een rij!
4 op een rij!

14 dec 2009, 16:06

JunkyXL schreef:on my wish list!!

stoer hoor
vooral nog even laten staan,

http://tweakers.net/nieuws/64312/apple- ... lemen.html >)
Jurgen

14 dec 2009, 16:12

OOOOOOOOOUD nieuws :D :P
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

15 dec 2009, 01:50

Toch benieuwd want hier op de 5th Avenue gaan ze nog gewoon over de toonbank... Misschien een voorkeurspositie ofzo. ;)

Ikzelf heb trouwens niks gekocht. Veel te druk en heb niet echt iets nodig... :P
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

15 dec 2009, 22:22

coné schreef:Na een weekend geen gezeik aan me kop(vorige week 60 uur gewerkt.... :s ) en geen pc aangeraakt nu even snel een tekeningetje gemaakt voor M-iNdO.
M-iNdO schreef: Mijn setup:

Boven (computerkamer)
- hoofdcomputer Windows Vista Ultimate 64-bit, met daaraan 2 externe harddisks gekoppeld (voor opslag van mijn films, muziek, apps etc.).

Beneden in hal (meterkast)
- Tele2 Davolink modem/router
- Netgear 5 poort switch

Huiskamer (beneden)
- Netgear 5 poort switch
- Apple MacMini

Alles is verbonden via Ethernet kabels. Tevens is het de bedoeling dat later ook mijn PS3 en XBOX360 in het netwerk opgenomen worden (in ieder geval van internet voorzien).

Afbeelding

klopt aardig dacht ik zo, heb je eraan gedacht die externe schijfen de delen?? even voor de zekerheid, anders kom je er natuurlijk nooit bij op je mac mini.
De externe schijven heb ik gedeeld. Nu is het me wel gelukt om met mijn pc in mijn mac mini te komen en om te testen heb ik een filmpie van mijn pc getransfereerd naar de mac mini en dit werkt.
Andersom lukt het niet, als ik bij netwerk kijk dan komt mijn pc maar niet tevoorschijn.

Tevens denk ik dat er een fout of iets dergelijks in de software van mac mini zit want als ik bij netwerkvoorkeuren de machtigingsinstellingen van lezen/schrijven t.b.v. van de gedeelde schijf/shares op de mac mini etc. wil laten toepassen krijg ik na een tijdje naar het voortgangsbalkje gekeken te hebben verschillende meldingen dat ie bepaalde/benodigde kext bestanden niet heeft of geupdate moet worden o.i.d.

Vervolgens krijg ik de schermpjes niet weggeklikt (er verschijnt steeds een nieuwe met weer een andere foutmelding) en als ik de Mac Mini uitzet en opnieuw opstart blijft ie hangen (het opstartscherm met dat apple logo en het cirkeltje).
De laatste updates zaten er al op en ik heb ook al een "clean install" gedaan maar toch nog hetzelfde probleem.

Wordt er helemaal gek van! :s Nu al meer gedoe gehad dan met mijn macbook die ik al een paar jaar heb. :mad:
Maar terug naar de winkel gaan?.......
your non average MINI driver
coné
4 op een rij!
4 op een rij!

23 dec 2009, 09:13

ik heb nog geen mac dus ik kan niet zeggen of dit aan mac ligt of niet, waarom knal je er niet gewoon bootcamp op(geen idee of dit kan op een mac mini) en windows xp + media center dat werkt altijd :mrgreen:
MaVaEe
Koeien-teller

23 dec 2009, 10:28

Ik zou terug gaan. Lijkt me een probleem met de hardware. :)
Afbeelding
Jurgen

23 dec 2009, 10:35

coné schreef:ik heb nog geen mac dus ik kan niet zeggen of dit aan mac ligt of niet, waarom knal je er niet gewoon bootcamp op(geen idee of dit kan op een mac mini) en windows xp + media center dat werkt altijd :mrgreen:
Dan koop je geen Mac mijn gedacht... :D
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”