
Het kilometerkastje van Minister Eurlings!
- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Even in perspectief:
1. De GPS data wordt niet door de overheid opgevangen en bewaard, maar blijkbaar door een PARTICULIER BEDRIJF !! Geen idee aan wie die de data gaan verkopen. Of stel je voor dat daar het netwerk eens gekraakt wordt.
2. De 50% "minder" files wordt beargumenteerd met Het is 50% minder files dan wanneer je niets zou doen. Geen afname dus, maar een mindere toename. Sta je allemaal toch lekker in de file. Ik zie het al voor me, Ik ga voor de spits van huis en betaal een mindere prijs. Ik rij dan een file in en omdat ik dus vertraagd ben rij ik opeens in de spits en tegen een hoger tarief.
3. Als GPS data gelogd word, dan is niet alleen je snelheid gemeten, maar tot op een meter of 2 nauwkeurig de verplaatsing van je auto. Ook je vakanties in het buitenland. Een satelliet discrimineert niet en houd geen rekening met landsgrenzen.
4. Als je als berijder aansprakelijk wordt voor het functioneren van deze "criminele enkelband", moet je ook het kastje kunnen controleren. En ik heb zo het idee dat het ding verzegeld word.
Dan nog een paar denkertjes:
1. Als de angst dat bij de heffing in de brandstofprijs de mensen in het buitenland gaan tanken geeft al aan dat branstofprijs het met de brandstofprijze sowieso niet lekker zit in Nederland. (of op Europees niveau uiteindelijk).
2. Tolpoortjes werken ook niet omdat iedereen een andere route gaat zoeken wat tot een totaal verkeers-infarct leidt op de regionale en lokale wegen.
3. Low-emission motoren of z.g.n. Lean-Burn motoren bestaan al. Misschien als er minder macht is van de Olie Lobby zouden deze prijs en kostentechnisch versneld op de markt kunnen komen. Maar ja.. money talks. en de globale economie loopt op olie.
4. De kosten worden uiteindelijk betaald worden door de werkgever. Hierdoor zullen de producten en diensten in prijs stijgen, waardoor de salarissen meer groeien. Hierdoor prijs Nederland zich lekker uit de markt op globaal niveau. We zitten in een negatieve opwaartse kostenspiraal
Positief:
Als je auto gejat wordt kunnen ze hem binnen 24 uur weer bij je thuis bezorgen... door heel Europa
Ik krijg een beetje het idee dat onze overheid de grip aan het verliezen is en bang is voor de ontwikkeling en mobiliteit van de burgers. Ik krijg bij de meeste onzalige ideeën van de huidige overheid echt een "1984" idee.
Hou ze zo dom mogelijk en zo stationair mogelijk, dan kun je ze makkelijker controleren en voorkom je massale burgerlijke ongehoorzaamheid.
Just my 6,7ct
1. De GPS data wordt niet door de overheid opgevangen en bewaard, maar blijkbaar door een PARTICULIER BEDRIJF !! Geen idee aan wie die de data gaan verkopen. Of stel je voor dat daar het netwerk eens gekraakt wordt.
2. De 50% "minder" files wordt beargumenteerd met Het is 50% minder files dan wanneer je niets zou doen. Geen afname dus, maar een mindere toename. Sta je allemaal toch lekker in de file. Ik zie het al voor me, Ik ga voor de spits van huis en betaal een mindere prijs. Ik rij dan een file in en omdat ik dus vertraagd ben rij ik opeens in de spits en tegen een hoger tarief.
3. Als GPS data gelogd word, dan is niet alleen je snelheid gemeten, maar tot op een meter of 2 nauwkeurig de verplaatsing van je auto. Ook je vakanties in het buitenland. Een satelliet discrimineert niet en houd geen rekening met landsgrenzen.
4. Als je als berijder aansprakelijk wordt voor het functioneren van deze "criminele enkelband", moet je ook het kastje kunnen controleren. En ik heb zo het idee dat het ding verzegeld word.
Dan nog een paar denkertjes:
1. Als de angst dat bij de heffing in de brandstofprijs de mensen in het buitenland gaan tanken geeft al aan dat branstofprijs het met de brandstofprijze sowieso niet lekker zit in Nederland. (of op Europees niveau uiteindelijk).
2. Tolpoortjes werken ook niet omdat iedereen een andere route gaat zoeken wat tot een totaal verkeers-infarct leidt op de regionale en lokale wegen.
3. Low-emission motoren of z.g.n. Lean-Burn motoren bestaan al. Misschien als er minder macht is van de Olie Lobby zouden deze prijs en kostentechnisch versneld op de markt kunnen komen. Maar ja.. money talks. en de globale economie loopt op olie.
4. De kosten worden uiteindelijk betaald worden door de werkgever. Hierdoor zullen de producten en diensten in prijs stijgen, waardoor de salarissen meer groeien. Hierdoor prijs Nederland zich lekker uit de markt op globaal niveau. We zitten in een negatieve opwaartse kostenspiraal
Positief:
Als je auto gejat wordt kunnen ze hem binnen 24 uur weer bij je thuis bezorgen... door heel Europa

Ik krijg een beetje het idee dat onze overheid de grip aan het verliezen is en bang is voor de ontwikkeling en mobiliteit van de burgers. Ik krijg bij de meeste onzalige ideeën van de huidige overheid echt een "1984" idee.
Hou ze zo dom mogelijk en zo stationair mogelijk, dan kun je ze makkelijker controleren en voorkom je massale burgerlijke ongehoorzaamheid.
Just my 6,7ct

- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Ik denk dat ik voor mezelf een oplossing gevonden heb:
http://images.wheeler.nl/s1071777363/63342-1-2-2.jpg
Ik heb wel een motor, maar als ik uit het raam kijk naar het weer, en dan naar mijn buikschuiver denk ik,, toch zonde.

http://images.wheeler.nl/s1071777363/63342-1-2-2.jpg
Ik heb wel een motor, maar als ik uit het raam kijk naar het weer, en dan naar mijn buikschuiver denk ik,, toch zonde.

- 320d touring
- BBQ hulpkok
- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
@MR,
Dat de kosten voor rekening komen van werkgevers is echt onzin. De verschuiving van de kosten gaat van BPM naar gebruik naar CO2 uitstoot. Werkegevers worden er per saldo beter van, de particulier met zijn (relatief vervuilende) 2e handsje de dupe.
En nog wat kanttekeningen
Als dit een eerlijk systeem moet voorstellen waar de vervuiler betaald dan vindt ik het vreemd dat:
-Vervuilende klassiekers zijn vrijgesteld
-Er geen regels komen voor brommers/scooters die per kilometer een veelvoud uitstoten van een moderne auto
-Een tig-assige vrachtwagen van 40 ton een tarief krijgt van 2,5 ct per kilometer
-Een "schone" hybride overzijn totale gebruiksduur inclusief productieproces en sloop meer CO2 oplevert dan een gemiddelde normale auto over de hele levensduur maar toch bevoordeeld wordt
-de klapper ! De productie van 1 kilogram vlees evenveel CO2 opleverd als een rit van 250 kilometer met een gemiddelde auto, anders gezegd zou dus om eerlijk te zijn er een extra heffing per kilo vlees van 250x6,7 cent is 16,75 euro moeten komen. Zouden de voorstanders van de heffing dan nog steeds voorstander zijn ?
En hier nog een site waarop iemand met meer verstand dan ik een direct verband tussen de zonne-activiteit en de temperatuur op aarde vaststeld en in zijn conclusie zet dat hij/zij geen verband ziet tussen menselijke activiteiten op aarde en de temperatuur..
Dat de kosten voor rekening komen van werkgevers is echt onzin. De verschuiving van de kosten gaat van BPM naar gebruik naar CO2 uitstoot. Werkegevers worden er per saldo beter van, de particulier met zijn (relatief vervuilende) 2e handsje de dupe.
En nog wat kanttekeningen
Als dit een eerlijk systeem moet voorstellen waar de vervuiler betaald dan vindt ik het vreemd dat:
-Vervuilende klassiekers zijn vrijgesteld
-Er geen regels komen voor brommers/scooters die per kilometer een veelvoud uitstoten van een moderne auto
-Een tig-assige vrachtwagen van 40 ton een tarief krijgt van 2,5 ct per kilometer
-Een "schone" hybride overzijn totale gebruiksduur inclusief productieproces en sloop meer CO2 oplevert dan een gemiddelde normale auto over de hele levensduur maar toch bevoordeeld wordt
-de klapper ! De productie van 1 kilogram vlees evenveel CO2 opleverd als een rit van 250 kilometer met een gemiddelde auto, anders gezegd zou dus om eerlijk te zijn er een extra heffing per kilo vlees van 250x6,7 cent is 16,75 euro moeten komen. Zouden de voorstanders van de heffing dan nog steeds voorstander zijn ?
En hier nog een site waarop iemand met meer verstand dan ik een direct verband tussen de zonne-activiteit en de temperatuur op aarde vaststeld en in zijn conclusie zet dat hij/zij geen verband ziet tussen menselijke activiteiten op aarde en de temperatuur..
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Naast de werknemer is ook de werkgever de dupe, onzin dat zij er per saldo beter van worden. Uiteindelijk zijn zij thuis ook particulier. Niet alleen de kosten worden hoger voor de werkgever, maar ook het werk wordt ook minder aandoenlijk.
Hoe beweeg je je personeel om vóór de spits te gaan beginnen? Gevolg: verschuiving van spits.
Hoe kun je aan je klanten verkopen met bijvoorbeeld een bouwbedrijf dat jouw personeel bij je om al half 5 of pas om 11 uur voor je deur staat. Hebben ze niet echt veel aan de dag. Later doorgaan: papa ziet zijn kinderen helemaal niet meer.
Thuis werken? Hoe moet een tegelzetter bij jou digitaal de tegels plakken?
We zijn hier geen SBS6, dat we op die toer gaan dat de particulier of de man met de pet de dupe-zielig is...320d touring schreef:@MR,
Dat de kosten voor rekening komen van werkgevers is echt onzin. De verschuiving van de kosten gaat van BPM naar gebruik naar CO2 uitstoot. Werkegevers worden er per saldo beter van, de particulier met zijn (relatief vervuilende) 2e handsje de dupe.
Naast de werknemer is ook de werkgever de dupe, onzin dat zij er per saldo beter van worden. Uiteindelijk zijn zij thuis ook particulier. Niet alleen de kosten worden hoger voor de werkgever, maar ook het werk wordt ook minder aandoenlijk.
Hoe beweeg je je personeel om vóór de spits te gaan beginnen? Gevolg: verschuiving van spits.
Hoe kun je aan je klanten verkopen met bijvoorbeeld een bouwbedrijf dat jouw personeel bij je om al half 5 of pas om 11 uur voor je deur staat. Hebben ze niet echt veel aan de dag. Later doorgaan: papa ziet zijn kinderen helemaal niet meer.
Thuis werken? Hoe moet een tegelzetter bij jou digitaal de tegels plakken?
- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
niet juist. Ook zijn deze kilometers vaak wel in de piekuren en dus duurder. Ik leef niet in de veronderstelling dat enige veranderingen die doorgevoerd worden i.p.v. andere lucratieve belastingmaatregelen de staat minder opbrengen en de "burger" ontzien. Iedere euro per maand meer zal uiteindelijk in de kostprijs (of het nu product of per uur is) doorberekend.
Ook het transport van goederen en personen zal de kilometer heffing moeten gaan betalen. Vergeet niet dat niet alleen personenauto's worden voorzien van het kastje. Ook beroepsgoederen en personen vervoer moet er aan geloven.
Er is geen werkgever die dit uit eigen zak gaat betalen. Dat is gewoon doorbelasten van geschatte variabele kosten in de kostprijs.
Tevens zie ik niets over een overgangsregeling. Alle voertuigen die nog tegen het hoge BPM tarief zijn aangekocht worden mijns inziens niet gecompenseerd terwijl er wel de kilometer heffing ingaat (ongeacht welk jaar het ingevoerd gaat worden).
Ar.
Aangezien de meeste auto's met een hoge jaar kilometrage per saldo meer kwijt zijn volgens de berekeningen lijkt het me320d touring schreef:@MR,
Dat de kosten voor rekening komen van werkgevers is echt onzin. De verschuiving van de kosten gaat van BPM naar gebruik naar CO2 uitstoot. Werkegevers worden er per saldo beter van, de particulier met zijn (relatief vervuilende) 2e handsje de dupe.
niet juist. Ook zijn deze kilometers vaak wel in de piekuren en dus duurder. Ik leef niet in de veronderstelling dat enige veranderingen die doorgevoerd worden i.p.v. andere lucratieve belastingmaatregelen de staat minder opbrengen en de "burger" ontzien. Iedere euro per maand meer zal uiteindelijk in de kostprijs (of het nu product of per uur is) doorberekend.
Ook het transport van goederen en personen zal de kilometer heffing moeten gaan betalen. Vergeet niet dat niet alleen personenauto's worden voorzien van het kastje. Ook beroepsgoederen en personen vervoer moet er aan geloven.
Er is geen werkgever die dit uit eigen zak gaat betalen. Dat is gewoon doorbelasten van geschatte variabele kosten in de kostprijs.
Tevens zie ik niets over een overgangsregeling. Alle voertuigen die nog tegen het hoge BPM tarief zijn aangekocht worden mijns inziens niet gecompenseerd terwijl er wel de kilometer heffing ingaat (ongeacht welk jaar het ingevoerd gaat worden).
Ar.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- 320d touring
- BBQ hulpkok
- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
Wat het zwalkende overheidsbeleid met de consument doet merk ik dagelijks op m'n werk, omzetten blijven dalen en 2010 voorspelt ook niet veel goeds (verwachting -2,3% in mijn branche na een verlies van 4,7% van dit jaar)
De afschaffing van de BPM heeft per saldo toch echt een grotere positieve bijwerking bij de werkgever (jonger wagenpark) dan bij de particulier. Dat we (particulier en werkgever) er allemaal niet beter van worden dat de lastendruk stijgt door een overheid die zijn huishoudboekje alleen op orde krijgt door inkomsten te generen i.p.v. uitgaven te reduceren is duidelijk. Als werkgever ben je in de meeste gevallen toch afhankelijk van het besteedbaar inkomen van de consument.Mini Poeper schreef:We zijn hier geen SBS6, dat we op die toer gaan dat de particulier of de man met de pet de dupe-zielig is...320d touring schreef:@MR,
Dat de kosten voor rekening komen van werkgevers is echt onzin. De verschuiving van de kosten gaat van BPM naar gebruik naar CO2 uitstoot. Werkegevers worden er per saldo beter van, de particulier met zijn (relatief vervuilende) 2e handsje de dupe.
Naast de werknemer is ook de werkgever de dupe, onzin dat zij er per saldo beter van worden. Uiteindelijk zijn zij thuis ook particulier.
Wat het zwalkende overheidsbeleid met de consument doet merk ik dagelijks op m'n werk, omzetten blijven dalen en 2010 voorspelt ook niet veel goeds (verwachting -2,3% in mijn branche na een verlies van 4,7% van dit jaar)
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb je wel eens reclames gezien voor babyvoeding voor de allerkleinsten? Is dat spul wel eens in de aanbieding? Juist, nooit dus, want dat mag niet.
Jij hebt het over de juiste inzichten, ik vind het krampachtig en overdreven, zorg voor de juiste informatieverstrekking waarin de (minimale) verschillen uitgelegd worden en laat ouders (moeder) lekker zelf kiezen.
Maar het ging over de km heffing niet?
Sorry, ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar de borstvoedingsmaffia is bij de kraamzorg, ziekenhuizen, consternatiebureau (note: opzettelijke "verspreking) e.d. al jaren springlevend. Wanneer je om wat voor reden dan ook geen borstvoeding geeft of kunt geven, lijkt het wel alsof je iets maatschappelijks onverantwoords doet. Zelf zeg je ook al "en vele malen beter product (borstvoeding)", dat wekt bij mij de suggestie alsof je babyvoeding anders dan borstvoeding iets heel verkeerds vindt.smartie schreef:en vergeet de kracht van commercieel belang niet !
Heel eenvoudig voorbeeld nu je het toch over kinderen hebt.......is de invloed die nutrilon babyvoeding heeft t.o.v. natuurlijke borstvoeding. Veel geld, politieke lobby en een ander belang hebben gezorgd dat een commercieel product een natuurlijk en vele malen beter product (borstvoeding) helemaal ondergesneeuwd is geraakt. Nu pas komen langzaam aan de juiste inzichten weer naar boven........
Heb je wel eens reclames gezien voor babyvoeding voor de allerkleinsten? Is dat spul wel eens in de aanbieding? Juist, nooit dus, want dat mag niet.

Jij hebt het over de juiste inzichten, ik vind het krampachtig en overdreven, zorg voor de juiste informatieverstrekking waarin de (minimale) verschillen uitgelegd worden en laat ouders (moeder) lekker zelf kiezen.
Maar het ging over de km heffing niet?


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Dit topic is lekker weggezakt.
Ik volg de media niet heel erg, kijk wel altijd op nu.nl maar ik hoor de laatste tijd erg weinig over de kilometerheffing.
Nu heb ik is wat gezocht op google, en ben ik gekomen op de site van het ministerie van verkeer en waterstaat.
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... s/starten/
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... t_wanneer/

Ik volg de media niet heel erg, kijk wel altijd op nu.nl maar ik hoor de laatste tijd erg weinig over de kilometerheffing.
Nu heb ik is wat gezocht op google, en ben ik gekomen op de site van het ministerie van verkeer en waterstaat.
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... s/starten/
Volgens mij gaat het heel gauw komen...Starten
U kunt niet zelf bepalen wanneer u met de kilometerprijs begint. Via een willekeurige selectie op basis van de eerste twee cijfers van het kenteken start steeds een nieuwe groep van circa 100.000 automobilisten. Invoering in één keer is om technische en organisatorische redenen niet mogelijk, alleen al omdat er in zo’n 8 miljoen auto’s een kastje moeten worden ingebouwd.
Inbouw
Om de kilometers en het tarief waarin u rijdt bij te houden, krijgen alle automobilisten een kastje in de auto. U ontvangt vanzelf een brief waarin staat wanneer u met de kilometerprijs start en met het verzoek om een kastje aan te schaffen en te laten installeren. Dat kan bij een daartoe gecertificeerde APK-garage bij u in de buurt.
Provider
Bij de aanschaf van het kastje kunt u kiezen uit verschillende aanbieders (providers). Net als bij het kopen van een mobiele telefoon. Er zijn straks meerdere providers die kastjes aanbieden, met verschillende aanvullende diensten. Denkt u aan navigatie of, als u een leaseauto rijdt, aan een sluitende kilometerregistratie voor de Belastingdienst. Wilt u geen extra diensten, dan kan dat ook. U kiest dan voor een standaard variant. Voor de eerste inbouw ontvangt u een vergoeding van de overheid. Bedrijven mogen niet zomaar kastjes aanbieden. Daarvoor moeten zij voldoen aan strenge eisen; alleen gecertificeerde bedrijven mogen kastjes aanbieden.
Inningsbureau
Zodra u de motor start en gaat rijden, betaalt u het basistarief per kilometer. Het kastje registreert hoeveel u in Nederland rijdt en tegen welk tarief (basis- of spitstarief). Dat gebeurt met behulp van satelliet technologie en GSM-techniek. De gegevens uit het apparaatje gaan via de provider naar het inningsbureau dat maandelijks de facturen opmaakt en verstuurt (het Centraal Justitieel Incasso Bureau).
Factuur
Het is natuurlijk belangrijk dat uw factuur juist is. Daarom worden aan het kastje hoge technische eisen gesteld. Daarnaast wordt bij de berekening van het factuurbedrag ook nog eens een vast aantal kilometers afgetrokken én een correctiefactor toegepast. Zo betaalt u zeker niet te veel. Mocht er volgens u toch een keer iets niet kloppen, dan kunt u bezwaar maken tegen de rekening.
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... t_wanneer/
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
an sich vind ik het een eerlijke systeem dan het laten betalen door ELKE autobezitter dus ook zij die amper rijden.
Wat nog beter zou zijn imo is het gratis maken van openbaar vervoor en hierin veel meer geld pompen. Tenminste, als het over milieu gaat zou dit een oplossing zijn. Maar net zoals die hele vliegtaks (eerst wel, nu weer van tafel) wordt het milieu gebruikt om burgers te melken. En zo gaat het met de autobezitters ook. Alles belasten in het kader van groen (ben zelf niet zo groen ingesteld) en maar geld binnenharken. Echte oplossingen voor de file komen er niet. Ja, hier en daar een snelweg verbreden wat dan gelijk JAREN moet duren. Hoop woorden, alles zal sneller gaan zei Camiel toen... Oh, nu duurt het verbreden van een snelweg pak m beet 5 jaar ipv de gebruikelijke 7.
Nah, tijd voor andere politiek. Gewoon wegstemmen deze lutsers ! werkelijk geen één project hebben ze succeslvol kunnen afronden. Alles wordt maar goed gelult en wij burgers slikken dat, vooralsnog.
Wat nog beter zou zijn imo is het gratis maken van openbaar vervoor en hierin veel meer geld pompen. Tenminste, als het over milieu gaat zou dit een oplossing zijn. Maar net zoals die hele vliegtaks (eerst wel, nu weer van tafel) wordt het milieu gebruikt om burgers te melken. En zo gaat het met de autobezitters ook. Alles belasten in het kader van groen (ben zelf niet zo groen ingesteld) en maar geld binnenharken. Echte oplossingen voor de file komen er niet. Ja, hier en daar een snelweg verbreden wat dan gelijk JAREN moet duren. Hoop woorden, alles zal sneller gaan zei Camiel toen... Oh, nu duurt het verbreden van een snelweg pak m beet 5 jaar ipv de gebruikelijke 7.
Nah, tijd voor andere politiek. Gewoon wegstemmen deze lutsers ! werkelijk geen één project hebben ze succeslvol kunnen afronden. Alles wordt maar goed gelult en wij burgers slikken dat, vooralsnog.
Onze sponsors