Dashboard panelen bekleden met leer

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Marcel Always Open
Cabrio-King

10 okt 2009, 09:12

ik haak af... Had op een stuk lagere prijzen gehoopt. Vind persoonlijk het verschil met orgineel niet groot genoeg. (dat is niet iets dat aan deze verkoper ligt).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

10 okt 2009, 20:01

ik wacht ff het resultaat af....moet zowiezo gebeuren.....de 5-delige dash zijn origineel van Mini helaas niet te vinden :(
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2009, 20:38

padechjo schreef:ik wacht ff het resultaat af....moet zowiezo gebeuren.....de 5-delige dash zijn origineel van Mini helaas niet te vinden :(
heb laatst de dash van Thomasdb aangeschaft en zoek nog een leuk idee, dit behoort zeker tot de opties. Om van het 3 of 5 delig verschil af te zijn, waarom niet het leer over bijvoorbeeld het airbag en rechter ventilator gedeelte heen"trekken" dito aan de andere kant, wordt 5 delig dan niet gemakkelijk 3 delig?

AfbeeldingAfbeelding

wie heeft er eigenlijk zo'n leren dash waar ik van kan afkijken?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2009, 20:42

Euh je airbag komt bij een 5 delig dash uit dat deel en bij een 3 delig dash uit die bovenkant dacht ik :wink:

Als je die dus overtrekt met leer, dan kan de airbag er niet zo goed uit, mocht je die oooit nodig hebben....

Toch??? :wink:
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2009, 21:17

Ik haak af.... vind het toch te PRIJzig
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2009, 23:31

Sven schreef:Euh je airbag komt bij een 5 delig dash uit dat deel en bij een 3 delig dash uit die bovenkant dacht ik :wink:

Als je die dus overtrekt met leer, dan kan de airbag er niet zo goed uit, mocht je die oooit nodig hebben....

Toch??? :wink:
ziet er idd uit dat je daar niet mee moet rommelen. Ben een beetje aan het speuren naar bedrijfjes die dit zouden kunnen, mocht ik wat tegenkomen kom ik erop terug.
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2009, 22:57

WoK schreef:1e richting is 250.
maar gezien dat gebasseerd is op een 3 delig dash ding.....
Was zelf even benieuwd naar de mogelijkheden dus vandaag even in Purmerend geweest bij http://www.clmeijer.nl/ met de vraag of mijn 5 delige dash plus downtubes, volgens afbeelding (JCW leer met de bewuste stiksels) gefikst kon worden.

Doen ze, kosten zitten vooral in het handwerk, zo'n 200 Euro, materiaal 100, dus 300 ex btw. Was zijn 1ste globale inschatting. Had mijn spullen even op een van de werktafels gelegd, de vakman begon meteen over bijfreesen van randen om het eea mooi te laten passen en strak te krijgen. Airbag vond hij wel een uitdaging, weinig ruimte om te plakken en hij moet er wel uit komen bij noodgevallen.

Een nette zaak, lag mooi spul in bewerking en dat zag er goed uit. Twee oldtimers in de zaak en dat was niet voor niets. Zijn ook bij het door elke autoliefhebber zo geroemde DGB geweest in 2005, maken dus alles :roll:

Ik ga nog even rondkijken bij dito bedrijven en hou jullie up to date.
coendek
Stoepsleutelaar

11 jan 2010, 08:03

de airbag komt er toch achter vandaan?! als het goed is klapt het paneeltje compleet omhoog.. dus of er nou leer/plastic of wat anders OP zit.. maakt volgens mij geen reet uit :?

Cheers

Coen
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 09:10

Als je leer wil trekken over twee panelen dan gaat die naad daartussen na een tijdje zoiezo doortekenen ... En met die airbag kan dat niet goedkomen zonder de panelen appart te bekleden. Scharnieren zitten langs boven, werkt dus als een klapdeurtje zeg maar. je kan onmogelijk een mooi en strak naadloos resultaat krijgen en je airbag laten werken tegelijkertijd ...
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 09:36

Fred schreef:Als je leer wil trekken over twee panelen dan gaat die naad daartussen na een tijdje zoiezo doortekenen ... En met die airbag kan dat niet goedkomen zonder de panelen appart te bekleden. Scharnieren zitten langs boven, werkt dus als een klapdeurtje zeg maar. je kan onmogelijk een mooi en strak naadloos resultaat krijgen en je airbag laten werken tegelijkertijd ...
van de "leertrekker" kreeg ik zelfs een hele preek over, vooral over de airbag, toen dacht ik nog doe het lekker toch :{ , , de randen kon hij nog wel mooi plooien door eea weg te dremelen maar bij nader inzien :p ga ik de boel maar spuiten in de kleur van de carrosserie.

Waar zit de airbag van de facelift, ook achter het dashpaneel of komt deze er aan de bovenkant uit?
coendek
Stoepsleutelaar

11 jan 2010, 10:18

ik had het dus over 5-delig dashboard die je paneel voor paneel kan bekleden
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 11:28

coendek schreef:ik had het dus over 5-delig dashboard die je paneel voor paneel kan bekleden
Ik ook, vroeg mij alleen af waarom het op een 3-delig beter kan, zeker gezien MINI het OEM aanbied.
Marc Veldkamp
One wheel wonder
One wheel wonder

17 jan 2010, 17:19

coendek schreef:ik ben er toen mee bezig geweest.. moet een dashboard opsturen en het eerste bedrag was best flink...

Jullie zouden naar www.hoefa.nl kunnen bellen en vragen naar ROB...

Noem mijn naam maar...

Coen de Korte
Informeer eens bij Centipede in Loosdrecht die kunnen alles beplakken voor de mini, ik heb er zeer goede ervaringen mee.

groet Marc
Marc Veldkamp
One wheel wonder
One wheel wonder

Radio CD speler in Mini Clubman 2008

17 jan 2010, 17:24

Ik heb een Mini Clubman, maar ik krijg er geen goed geluid uit,
Iemand suggesties hoe ik dit geluid beter kan krijgen??

Verder heb ik op mijn stuur naast de volume knopjes nog 2 extra knopjes een met een telefoon erop een andere met een gezicht, wie weet waar die voor dienen?
Ik heb namelijk een Spaanse uitleg, en mijn Spaans is ''roestig''

Dank Alvast!
Marc
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 jan 2010, 23:52

1. telefoon opnemen (mits er een MINI carkit ingebouwd en geactiveerd is).
2. Mute (de radio dimmen). Ik *denk* dat dit ook alleen werkt icm de carkit.

ps je hebt denk ik op "nieuw antwoord" geklikt ipv "Nieuw topic". Een moderator kan dot afsplitsen naar een nieuw topic.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Interieur en audio”