Alleen dat dak hé
Uitlijnen van de auto
- TomSR
- Nieuwsgierig

- Locatie: Eindhoven
Bericht
Inmiddels uitgelijnd, bij de Bandencentrale voor €39,-. De dame waarvan ik hem heb overgenomen had dus wel eens een stoeprandje meegepakt, wat overigens ook aan de velgen te zien is
Maargoed, hij is weer kaarsrecht afgesteld en rijdt weer zoals het hoort!
Maargoed, hij is weer kaarsrecht afgesteld en rijdt weer zoals het hoort!
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Cuppen komt dus vooral door de negatieve camber op de achterwielen. Hoe verder de auto zakt hoe meer negatief camber. De camber links op de facelift Mini zijn verstelbaar echter maar een 0,5 graad dus daar hef je 3 graden negatief camber niet mee op. Om dat te doen heb je camberlinks nodig. Ik heb trouwens alles op -2 graden camber staan en wissel zeer regelmatig voor en achterwielen omdat ik geen cupping wil en altijd 4 nieuwe banden.Brullie schreef:Maar het is bij de Mini's een normaal verschijnsel dat de achterbanden aan de binnenkant (kunnen) cuppen. Wanneer je gaat verlagen, altijd rondom laten uitlijnen. Grote probleem hierbij is dat er geen programma's (software) in de uitlijn apparatuur zijn voor het verlaagde onderstel. De meeste uitlijn bedrijfen "gokken" hierbij een beetje welke setting ze nemen om uit te lijnen. Men zegt wel dat er een juiste software is maar iedere set-up qua onderstel is verschillend. Kort om, je moet een beetje geluk hebben dat men serieus afsteld en links en rechts exact gelijk doet qua waardes. Anders krijg je aan 1 zijde, voor of achter, een gecupte band en de andere kant kan dan geen problemen hebben. Gewoon naar specialist gaan die ervaring heeft met het uitlijnen met de verlaagde Coopers. En dat is even zoeken...
P.s. het komt ook bij een hele goede uitlijning voor dat de banden cuppen maar dat is dan meestal op de niet aangedreven assen. Wanneer de achterbanden langzaam gaan cuppen, naar voren plaatsen waarna je het cuppen na verloop van tijd (lees kilometers) weer opheft van het setje wat achter heeft gezeten...

- Brullie
- 4 op een rij!

- Locatie: Blaricum
Bericht
He Berthil...
Mooie textuele aanvulling op het uitlijn verhaal! Maar uhm, waar heb jij deze camberlinks vandaan? -2 is wel strakke setting zeg! Zal uiteindelijk wel goed helpen want de binnenkanten van de banden zijn bij nu al bijna aan gort. Rij zelf wel een pre-facelift maar het probleem is het zelfde als de facelift uitvoering.
Greetz, Hans
Mooie textuele aanvulling op het uitlijn verhaal! Maar uhm, waar heb jij deze camberlinks vandaan? -2 is wel strakke setting zeg! Zal uiteindelijk wel goed helpen want de binnenkanten van de banden zijn bij nu al bijna aan gort. Rij zelf wel een pre-facelift maar het probleem is het zelfde als de facelift uitvoering.
Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- PaulvG
- Nieuw Lid

- Locatie: Tiel
Bericht
De reacties lezend komt Kwikfit er niet zo goed vanaf. Persoonlijk sta ik met mijn leaseauto jaarlijks diverse malen bij de bandendealer. Eerst vooral bij Kwikfit, de laatste keren bij Profile Tyre Center. Bij die laatste heb ik toch een beter gevoel en hebben ze ook mogelijkheden om wielen te fijnbalanceren. Iets wat ze bij Kwikfit niet doen (tenminste niet overal).
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
- Locatie: Erps-Kwerps
Bericht
Ff, een ouder topic uit het stof halen 
Maar kan het zijn als je door hevige aquaplaning rijd, je uitlijning naar de zak is?
Want mijn stuur schuin naar rechts, terwijl ik mooi rechtdoor rijd
En ik heb onlangs een serieuze ruk moeten geven aan het stuur, omdat de aquaplaning hem helemaal naar rechts trok.
Maar kan het zijn als je door hevige aquaplaning rijd, je uitlijning naar de zak is?
Want mijn stuur schuin naar rechts, terwijl ik mooi rechtdoor rijd
En ik heb onlangs een serieuze ruk moeten geven aan het stuur, omdat de aquaplaning hem helemaal naar rechts trok.
- sharpsafer
- Mod virus alert!

- Locatie: kortrijk
Bericht
Tuurlijk, na een verlaging of wijziging aan het onderstel is het aangeraden om deze te laten uitlijnen.Hans J schreef:Nog een vraag, ik heb aftermarket verlinging ca. 30 mm. op een one. Willen/kunnen ze je bij de dealer gewoon helpen auto trekt wat naar rechts.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors

















