Zo denkt iedereen wel, maar als de overheid het wil, heb je niks te zeggen...denizg schreef:Ja rot eens op, ik ga geen kastje plaatsen in MIJN AUTO van de overheid. Ga eens ff oprotten met je kastjes enzo![]()
En ook een beetje meekijken waar, wanneer iemand zit te rijden. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar nee thanks.
Het kilometerkastje van Minister Eurlings!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, er onstaat momenteel zo veel weerstand tegen bij de burgers, dat het me zou verbazen als het er in deze huidige vorm daadwerkelijk zou komen.Adrenalin Junkie schreef:Zo denkt iedereen wel, maar als de overheid het wil, heb je niks te zeggen...denizg schreef:Ja rot eens op, ik ga geen kastje plaatsen in MIJN AUTO van de overheid. Ga eens ff oprotten met je kastjes enzo![]()
En ook een beetje meekijken waar, wanneer iemand zit te rijden. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar nee thanks.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Als iedereen massaal weigert die kastjes in te laten bouwen dan kan je lachen. Jammer alleen dat niemand daar aan gaat meewerken...Adrenalin Junkie schreef:Zo denkt iedereen wel, maar als de overheid het wil, heb je niks te zeggen...denizg schreef:Ja rot eens op, ik ga geen kastje plaatsen in MIJN AUTO van de overheid. Ga eens ff oprotten met je kastjes enzo![]()

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als ik bedenk hoeveel ik jaarlijks MEER moet betalen voor mijn micra, dan begrijp ik ineens dat sommige mensen zo kwaad kunnen worden dat ze een waas voor de ogen krijgen en niet meer voor zichzelf in staan.
WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE ZWAK BEGAAFDE STAATS M0GH00l is die Eurlings!
WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE ZWAK BEGAAFDE STAATS M0GH00l is die Eurlings!
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kansloos voorstel.
-Veel te gecompliceerd om uit te voeren, de kosten om een dergelijk systeem te laten draaien zijn giga en zullen (zoals gebruikelijk bij de overheid) meerdere keren het voorgestelde budget gaan overschrijden. Deze rekening zal deautomobilist ook mogen betalen.
-Auto's van over de grens betalen helemaal geen toeslag.
-Auto's van voor 1987 zijn vrijgesteld, zodat mensen in oude barrels of oldtimers zullen gaan rijden.
-Het vermijden van spitstijden is voor veel werkende mensen niet te voorkomen en zij zullen dus altijd de volle mep betalen. Werkgevers zullen dit (gedeeltelijk) in hun prijzen verwerken, dus uiteindelijk zal de consument deze betalen.
- en zou zijn er wel wat argumenten te vinden

-Veel te gecompliceerd om uit te voeren, de kosten om een dergelijk systeem te laten draaien zijn giga en zullen (zoals gebruikelijk bij de overheid) meerdere keren het voorgestelde budget gaan overschrijden. Deze rekening zal deautomobilist ook mogen betalen.
-Auto's van voor 1987 zijn vrijgesteld, zodat mensen in oude barrels of oldtimers zullen gaan rijden.
-Het vermijden van spitstijden is voor veel werkende mensen niet te voorkomen en zij zullen dus altijd de volle mep betalen. Werkgevers zullen dit (gedeeltelijk) in hun prijzen verwerken, dus uiteindelijk zal de consument deze betalen.
- en zou zijn er wel wat argumenten te vinden
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
) zullen ze ook wel van dit soort "aardige" boetes voor het weigeren verzinnen, stel je krijgt een boete van 5000 euro, dan past iedereen wel op voordat je het weigert en dan komt dat kastje in je auto.
Het kastje zullen we trouwens ook zelf moeten betalen?
Gaat dat ding ook nog routes oplezen? Of hebben we er verder helemaal geen drol aan?
Wat een in en in triest voorstel, vraag me af hoelang die kerel nog te leven heeft, denk niet dat alle criminelen dit ook zien zitten?
Tuurlijk, iedereen kan massaal weigeren, maar als het zover is (als het al ooit zover zal komenMaVaEe schreef:Als iedereen massaal weigert die kastjes in te laten bouwen dan kan je lachen. Jammer alleen dat niemand daar aan gaat meewerken...Adrenalin Junkie schreef:Zo denkt iedereen wel, maar als de overheid het wil, heb je niks te zeggen...denizg schreef:Ja rot eens op, ik ga geen kastje plaatsen in MIJN AUTO van de overheid. Ga eens ff oprotten met je kastjes enzo![]()

Het kastje zullen we trouwens ook zelf moeten betalen?
Gaat dat ding ook nog routes oplezen? Of hebben we er verder helemaal geen drol aan?
Wat een in en in triest voorstel, vraag me af hoelang die kerel nog te leven heeft, denk niet dat alle criminelen dit ook zien zitten?

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
+ geen flitskasten meer
+ geen agenten langs de weg die flitsen meer
+ geen "undercover" agenten langs de weg die politie agentje spelen en waarvan rijbewijzen invorderen hun hobby is
= weer bezuining op de kosten.
psies, nu zeggen ze dat dat niet zal gebeuren, totdat het systeem een jaartje draait en het ineens toch wel heel simpel wordt om boetes te gaan versturen mbv een uitdraai van jouw gegevens.hanskramer schreef:En dan gaan bekeuren op snelheid omdat je aan de hand van de gps info kunt zien waar en hoe snel je gereden hebt.
+ geen flitskasten meer
+ geen agenten langs de weg die flitsen meer
+ geen "undercover" agenten langs de weg die politie agentje spelen en waarvan rijbewijzen invorderen hun hobby is
= weer bezuining op de kosten.

- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het verkooppraatje is dat de mensen die minder dan 12.000 km (geloof ik) rijden, goedkoper uit zijn. Wegenbelasting komt daarmee te vervallen. De echte vervuiler betaald!!!
Wat ze NIET zeggen, is dat de wegenbelasting komt te vervallen, maar dat gemeentes en provincies deze "gemiste" inkomensten via een andere belasting mag heffen ... per saldo is IEDEREEN DE LUL en betalen we meer!!
Ik zeg " opzouten met die plannen!!"
marss
Wat ze NIET zeggen, is dat de wegenbelasting komt te vervallen, maar dat gemeentes en provincies deze "gemiste" inkomensten via een andere belasting mag heffen ... per saldo is IEDEREEN DE LUL en betalen we meer!!
Ik zeg " opzouten met die plannen!!"
marss
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Is het niet zo dat het gebruiken van de gegevens van zo'n apparaatje tegen de wet op privacy is?
Ik meen dat er in de wet staat dat er geen onrechtmatig verkregen informatie gebruikt mag worden voor andere strafrechtelijke vervolgingen..
Of komt er hier dan weer een mooie maas in de wet kijken en mogen ze die gegevens inderdaad gaan gebruiken voor boetes en dergelijken?
Ik meen dat er in de wet staat dat er geen onrechtmatig verkregen informatie gebruikt mag worden voor andere strafrechtelijke vervolgingen..
Of komt er hier dan weer een mooie maas in de wet kijken en mogen ze die gegevens inderdaad gaan gebruiken voor boetes en dergelijken?
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik zie er wel iets in om een toeslag in de brandstof prijs te verwerken... Mits dit op Europees niveau word geregeld.
In Duitsland hebben ze 'iets' genaamd Maut... Daar is het ook gelukt om tolkastjes bij vrachtverkeer te verplichten, dus waarom zouden we in Nederland datzelfde wiel niet opnieuw kunnen uitvinden? Overigens komen de kosten voor de Maut vrolijk bovenop de in Nederland te betalen wegenbelasting. En ook geloof ik niet dat het Eurovignet, dit is nodig om in Europa te mogen rijden, in prijs verlaagd is.BRG schreef:- Veel te gecompliceerd om uit te voeren, de kosten om een dergelijk systeem te laten draaien zijn giga en zullen (zoals gebruikelijk bij de overheid) meerdere keren het voorgestelde budget gaan overschrijden. Deze rekening zal de automobilist ook mogen betalen.
-
Ri
Bericht
Betalen per km is op zich niet zo erg, maar via een kastje
Mits ze de BPM en wegenbelasting afschaffen, waardoor de gemiddelde weggebruiker niet duurder uit is.
Verreken die belasting gewoon in de brandstofprijs (die zit er eigenlijk al lang in), dan betaalt iedereen naar gelang de gereden kilometers, en je hoeft geen dure administratie bij te houden.
Tevens stimuleer je daarmee zuinige auto's en betalen ook de buitenlanders voor het gebruik van onze weg.

Mits ze de BPM en wegenbelasting afschaffen, waardoor de gemiddelde weggebruiker niet duurder uit is.
Verreken die belasting gewoon in de brandstofprijs (die zit er eigenlijk al lang in), dan betaalt iedereen naar gelang de gereden kilometers, en je hoeft geen dure administratie bij te houden.
Tevens stimuleer je daarmee zuinige auto's en betalen ook de buitenlanders voor het gebruik van onze weg.
Onze sponsors