Is ook niet mijn type velg, maar was gewoon om duidelijk te maken wat ik bedoelde met binnenkant van de spaken zwart. Dus niet zoals die rangespeedy schreef:niet mijn dingik houd van een diepe velg met lip
Meespuiten kunststof wielbogen enz.
- henne
- Mod virus alert!

- Contacteer:
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!

Bericht
Met een vachtroller zekerspeedy schreef:ik ga het met een rollertje doen
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Bukkie
- Mod virus alert!

Bericht
Als ik naar nieuwe auto's kijk onafhankelijk welk merk dan zie ik vooral bij de lichtere kleuren een kleurverschil tussen de metalen en de kunstof delen. Een spuiter heeft mij uitgelegd hoe dit komt.
Bij het spuiten van metaal krijgt het metalen deel een negatieve pool. De verf schijnt met een positieve pool uit de verfspuit te komen en wordt als het ware naar het metaal toegezogen.
Vooral bij metallic lak is dit belangrijk omdat de metaaldeeltjes allemaal naar 1 kant komen te liggen
Bij kunstof spuiten is dit niet mogelijk en zullen m.n. de metaaldeeltjes in metallic lak als het ware kris kras door de lak zitten.
Dit geeft vooral bij metallic lakken in lichtere kleuren kans op enig kleurverschil.
Mits kuntststof goed voorbehandeld wordt is het de lak niet kwetsbaarder dan op metaal echter door de relatief zachtere ondergrond zal het wel sneller beschadigen
Bij het spuiten van metaal krijgt het metalen deel een negatieve pool. De verf schijnt met een positieve pool uit de verfspuit te komen en wordt als het ware naar het metaal toegezogen.
Vooral bij metallic lak is dit belangrijk omdat de metaaldeeltjes allemaal naar 1 kant komen te liggen
Bij kunstof spuiten is dit niet mogelijk en zullen m.n. de metaaldeeltjes in metallic lak als het ware kris kras door de lak zitten.
Dit geeft vooral bij metallic lakken in lichtere kleuren kans op enig kleurverschil.
Mits kuntststof goed voorbehandeld wordt is het de lak niet kwetsbaarder dan op metaal echter door de relatief zachtere ondergrond zal het wel sneller beschadigen
Onze sponsors