Is er toevallig iemand met zijn navigatie systeem vol flitspalen door zwitserland gekomen dit jaar?
Ik weet dat er in 2007 veel gecontroleerd is, hoe is het dit jaar? Ik vind op internet alleen oude berichten en heb nog van niemand gehoord dat er boetes zijn uitgedeeld.
Ik vertrek maandag nacht naar Italie via zwitserland en hoor graag van jullie of ik mn navi even moet verstoppen of gewoon kan laten zitten. Zou jammer zijn als ik hem moet inleveren.
Gr. Marcel
TomTom gebruiken in Zwitserland?
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zijn in het verleden inderdaad een soort navigatiecontroles (zoals bij ons alcoholcontroles) geweest. Maar daar hoor je eigenlijk niks meer over. Neemt niet weg dat het in Zwitserland (en ook Duitsland trouwens) verboden is flitspaalsignalering op je navi te hebben. Dus je kan bij een controle de klos zijn.
Het beste kan je het navigatiesysteem even aan de PC hangen en de flitspalen-POI van de betreffende landen verwijderen. Dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt. En kan je het apparaat verder gewoon gebruiken.
De applicaties mogen geen waarschuwings-POI’s bevatten voor mobiele of vaste snelheidsmeetapparatuur, roodlichtcamera’s e.d. Ook het uitschakelen van het apparaat en het los meevoeren in de kofferbak is NIET voldoende, het bezit ervan is strafbaar.
Bron (en meer info): ANWB Rechtshulp
Gr. Ron
Het beste kan je het navigatiesysteem even aan de PC hangen en de flitspalen-POI van de betreffende landen verwijderen. Dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt. En kan je het apparaat verder gewoon gebruiken.
De applicaties mogen geen waarschuwings-POI’s bevatten voor mobiele of vaste snelheidsmeetapparatuur, roodlichtcamera’s e.d. Ook het uitschakelen van het apparaat en het los meevoeren in de kofferbak is NIET voldoende, het bezit ervan is strafbaar.
Bron (en meer info): ANWB Rechtshulp
Gr. Ron
Laatst gewijzigd door MiniBeardie XL op 28 aug 2009, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je naar italie wilt is munchen-innsbruck-italie ook een goede route en anders ff de navigatiewaarschuwingen wissen. Een weekje aan de snelheid houden moet lukken toch
- Marcel-E
- 4 op een rij!
Bericht
Thanks Guys!
@MiniBeardie XL Ik ga ze er voor de zekerheid maar afgooien.
@Mitchell dit is ook mijn ervaring.
@henkietenk een weekje aan de snelheid houden lukt zeker! het ging mij er meer om dat ik mijn tomtom niet hoef af te geven omdat hij flitslocaties bevat. vnadaar mijn vraag om jullie recente ervaringen ivm controle.
@Miniboard dit bevestigd mijn vermoeden wel, veel bombarie nog weinig controle. voor de zekerheid haal ik de er toch even af.
Gr Marcel
@MiniBeardie XL Ik ga ze er voor de zekerheid maar afgooien.
@Mitchell dit is ook mijn ervaring.
@henkietenk een weekje aan de snelheid houden lukt zeker! het ging mij er meer om dat ik mijn tomtom niet hoef af te geven omdat hij flitslocaties bevat. vnadaar mijn vraag om jullie recente ervaringen ivm controle.
@Miniboard dit bevestigd mijn vermoeden wel, veel bombarie nog weinig controle. voor de zekerheid haal ik de er toch even af.
Gr Marcel
- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Kun je niet gewoon je POI file editen en alle zwitserse camera en roodlicht locaties er af halen? Je hebt dan volgens mij formeel geen Zwitserse snelheidswaarschuwingen meer en kan men je niets maken. (denk ik)

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb er net één te pakken vanuit Zwitserland. 4 Juli j.l. zou ik te hard hebben gereden.
Ben me van geen kwaad bewust.
Dus hou je snelheid daar goed in de gaten want de boetes zijn ook daar niet al te mals (€ 172,-- voor 24 km na correctie).
En onze overheid (de huichelaar) heeft een overeenkomst met diverse landen voor het innen van zulke "overtredingen".
Waaronder Der Schweiz.
Dream on !!!Mitchell schreef:Mijn ervaring is dat je de boetes voor snelheidsovertredingen nooit krijgt maar dit is natuurlijk geen garantie!
Heb er net één te pakken vanuit Zwitserland. 4 Juli j.l. zou ik te hard hebben gereden.

Ben me van geen kwaad bewust.

Dus hou je snelheid daar goed in de gaten want de boetes zijn ook daar niet al te mals (€ 172,-- voor 24 km na correctie).
En onze overheid (de huichelaar) heeft een overeenkomst met diverse landen voor het innen van zulke "overtredingen".
Waaronder Der Schweiz.
- Marcel-E
- 4 op een rij!
Bericht
Damn dat zijn nare bedragen..... ik heb opzich niet echt haast dus kan het rustig aan doen. Ik vertek rond een uur of 3 vannacht.
Heb alle POI's die met flits te maken hebben in zwitserland, en duitsland verweiderd dus moet gaan lukken zo, wilde het risico toch niet nemen.
Groet!
Heb alle POI's die met flits te maken hebben in zwitserland, en duitsland verweiderd dus moet gaan lukken zo, wilde het risico toch niet nemen.
Groet!
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik was al twee keer eerder geflitst, beide keren in een tunnel met een overschreiding van 30 km/h+ maar nooit eerder een boete gehad.
Ik had ook een bon voor 10 km/h te hard na correctie. Kreeg een keurige brief in het Nederlands met de boete (31 euro) en kon betalen op een nederlands rekening nr of met credit card betalen. Vond het best netjes en de boete viel mee.Harmar schreef:Dream on !!!Mitchell schreef:Mijn ervaring is dat je de boetes voor snelheidsovertredingen nooit krijgt maar dit is natuurlijk geen garantie!
Heb er net één te pakken vanuit Zwitserland. 4 Juli j.l. zou ik te hard hebben gereden.![]()
Ben me van geen kwaad bewust.![]()
Waaronder Der Schweiz.
Ik was al twee keer eerder geflitst, beide keren in een tunnel met een overschreiding van 30 km/h+ maar nooit eerder een boete gehad.
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Onze sponsors