Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
Mijn mini is weer twee dagen weggeweest. In principe voor een ander probleem. De kofferbak kon niet meer dicht als je hem via de afstandbediening opende... vaag... maar ja. Dat is deze hele mini.
Bij Mini DH hebben ze ook meteen de laatste kettingspanner geïnstalleerd.... vers van de pers... We zullen zien. Maar eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen meer in dat ze het ooit gaan oplossen. (voor de 4e keer terug... en alles is al zo'n beetje vervangen)
Bij Mini DH hebben ze ook meteen de laatste kettingspanner geïnstalleerd.... vers van de pers... We zullen zien. Maar eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen meer in dat ze het ooit gaan oplossen. (voor de 4e keer terug... en alles is al zo'n beetje vervangen)
The Member Formely Known As KSTJA0

- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@Olaf
ja om gek van te worden. Moet wel zeggen... hij is nu ratel vrij.. dus een nieuwe kettingspanner lijkt te helpen, heb nu meerdere malen korte stukjes gereden en had anders geheid de ratel gehad. (ik hoop dat dit nu eens een permanente fix is. Meestal na een periode komt het probleem weer terug).
Mezelf voorgenomen om de auto minimaal 3 jaar te houden en dan maar eens iets fatsoenlijks aan te schaffen. Of mini moet er gewoon eens een goede motor in proppen.
ja om gek van te worden. Moet wel zeggen... hij is nu ratel vrij.. dus een nieuwe kettingspanner lijkt te helpen, heb nu meerdere malen korte stukjes gereden en had anders geheid de ratel gehad. (ik hoop dat dit nu eens een permanente fix is. Meestal na een periode komt het probleem weer terug).
Mezelf voorgenomen om de auto minimaal 3 jaar te houden en dan maar eens iets fatsoenlijks aan te schaffen. Of mini moet er gewoon eens een goede motor in proppen.
The Member Formely Known As KSTJA0

- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
Morgen maar weer even langs, ben bang dat ik anders weer langs de weg kom te staan!!!
Mijn auto is nu 1 jaar en 2 maanden, ik houd hem sowieso ook 2 jaar en dan ga ik inderdaad ook iets fatsoenlijks kopen! (sowieso diesel: in de maand juli ruim 11.000 km gereden
)
@denizg: vind het wel heeel erg slecht van een auto in deze (prijs) klasse
Olaf
Die van mij is ook al drie keer binnen geweest, laatste keer nu ongeveer 2,5 maand geleden! maar het is nu weer precies hetzelfde geluid als de eerste keer ( toen de auto er helemaal mee gestopt is) heerl erg blikkerig / metaal / ratel / diesel geluid in de lage toeren!TomTom schreef:@Olaf
Morgen maar weer even langs, ben bang dat ik anders weer langs de weg kom te staan!!!
Mijn auto is nu 1 jaar en 2 maanden, ik houd hem sowieso ook 2 jaar en dan ga ik inderdaad ook iets fatsoenlijks kopen! (sowieso diesel: in de maand juli ruim 11.000 km gereden

@denizg: vind het wel heeel erg slecht van een auto in deze (prijs) klasse
Olaf
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Inmidels hebben wij de S ook weer terug. Ze hebben alles nagekeken en alles was ok. Ook de laatst geplaatste ketteingspanner was keurig op spanning. Gelukkig hadden ze daar ook de opstart ratel gehoord. Zaak wordt doorgespeeld naar de importeur omdat alle fixes erop zitten. Klein detail, van de 5 auto's die de laatste fix hebben gehad bij de dealer hebben er 2 (waaronder wij) nog steeds last. Wordt vervolgt.
- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
net auto weg gebracht naar renova, kettingspanner en ketting zijn al 2x vervangen, dus wellicht dat het nu voor de derde keer gaat gebeuren...
bij mij ius het oiverigens niet alleen het starten, maar de eerste 10 - 15 km blijft hij ratelen etc. onder de 3.500 toeren...
Olaf
bij mij ius het oiverigens niet alleen het starten, maar de eerste 10 - 15 km blijft hij ratelen etc. onder de 3.500 toeren...
Olaf
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
10-15 km lang
dat is wel erg lang.
Vraag bij Renova eens een uitdraai uit het systeem welke onderdelen + onderdeelnummers ze nu precies vervangen.
Ik wil eens een lijstje aanleggen bij wie welke onderdelen inclusief nrs. vervangen zijn.
(die van mij heb ik al gepost en ik heb sinds eind januari geen last meer).
Van de distributie spanner zijn overigens al diverse modificaties geweest.
Succes
Adriaan
Olaf,Olaf schreef:net auto weg gebracht naar renova, kettingspanner en ketting zijn al 2x vervangen, dus wellicht dat het nu voor de derde keer gaat gebeuren...
Olaf
10-15 km lang

Vraag bij Renova eens een uitdraai uit het systeem welke onderdelen + onderdeelnummers ze nu precies vervangen.
Ik wil eens een lijstje aanleggen bij wie welke onderdelen inclusief nrs. vervangen zijn.
(die van mij heb ik al gepost en ik heb sinds eind januari geen last meer).
Van de distributie spanner zijn overigens al diverse modificaties geweest.
Succes
Adriaan
- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hey Adriaan,
ja echt de eerste 10 tot 15 kilometer... nu al 5 dagen achter elkaar... morgenochtend gaan ze luisteren... dan nemen ze contact op, zal eens een uitdraai vragen.
mijn auto is trouwens 11 juni voor het laatst binnen geweest voor de kettingspanner!
Gr. Olaf
ja echt de eerste 10 tot 15 kilometer... nu al 5 dagen achter elkaar... morgenochtend gaan ze luisteren... dan nemen ze contact op, zal eens een uitdraai vragen.
mijn auto is trouwens 11 juni voor het laatst binnen geweest voor de kettingspanner!
Gr. Olaf
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors