Het Apple topic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 jul 2009, 23:16

Hmmm ... die usb stick verdwijnt soms vh bureaublad waarna alles vastloopt ... kan het zijn doordat ie gepartitioneerd is in FAT ?
zal us een andere proberen
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jul 2009, 00:03

usb stick was rot ...andere werkte wel.

ik heb geen bevoegdheden om via de Mac aan de Dell bestanden te kunnen hetgeen denk ik komt door de beveiligingsinstellingen op de Dell. Heb alle op lezen en schrijven gezet maar nog steeds geen succes. Morgen nog maar us bekijken ... komt wel goed denk ik ....
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jul 2009, 20:52

Jongens mag ik even "klagen" over hoe mega fantasties ik Apple vind ???
Heeerlijk hoe intuitief alles werkt !! Heb meteen het websitje van mijn motor dat met Jalbum was gemaakt omgezet naar Iweb.
De basis is eenvoudig maar het is niet te geloven hoe makkelijk je zo'n site in elkaar draait en kunt kopieren,slepen en plakken met teksten, foto's etc.
Hetzelfde geldt voor andere programma's zoals Pages, Iphoto en Imovie waar ik ook al wat mee heb gespeeld.

Al mijn CD's geript en samen met de reeds aanwezig muziek in Itunes geimporteerd.
Zojuist de Airport Express + audiokabels besteld zodat ik alle muziek naar mijn stereo kan streamen en een Dr.Bot mini display naar HDMI (apple heeft deze kabel nog niet) besteld om de MBP op de LCD tv aan te kunnen sluiten.
Meeste internet winkels kunnen de Time Capsule 500G moeilijk leveren dus deze week maar us naar Amac in Eindhoven om te kijken of zij hem hebben en dan is mijn wensenlijstje (voorlopig) even compleet !!

Er moest eigenlijk ook een Ipod komen maar ben nu toch steeds meer aan de Iphone aan het denken ... kost allleen veel centjes he.
MaVaEe
Koeien-teller

12 jul 2009, 21:48

Che schreef:Jongens mag ik even "klagen" over hoe mega fantasties ik Apple vind ???
Heeerlijk hoe intuitief alles werkt !! Heb meteen het websitje van mijn motor dat met Jalbum was gemaakt omgezet naar Iweb.
De basis is eenvoudig maar het is niet te geloven hoe makkelijk je zo'n site in elkaar draait en kunt kopieren,slepen en plakken met teksten, foto's etc.
Hetzelfde geldt voor andere programma's zoals Pages, Iphoto en Imovie waar ik ook al wat mee heb gespeeld.

Al mijn CD's geript en samen met de reeds aanwezig muziek in Itunes geimporteerd.
Zojuist de Airport Express + audiokabels besteld zodat ik alle muziek naar mijn stereo kan streamen en een Dr.Bot mini display naar HDMI (apple heeft deze kabel nog niet) besteld om de MBP op de LCD tv aan te kunnen sluiten.
Meeste internet winkels kunnen de Time Capsule 500G moeilijk leveren dus deze week maar us naar Amac in Eindhoven om te kijken of zij hem hebben en dan is mijn wensenlijstje (voorlopig) even compleet !!

Er moest eigenlijk ook een Ipod komen maar ben nu toch steeds meer aan de Iphone aan het denken ... kost allleen veel centjes he.
Mooi spul he Che! :mrgreen:
Nu alleen nog leren om alles met ene kleine i (iPhoto iPod etc) te typen en het is compleet! :lol:

De Timemachine ligt btw hier bij de Dixons gewoon op voorraad. Die heeft dezelfde prijs als in de Apple shop dus het kijken waard bij een lokale Dixons?
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jul 2009, 22:30

Aha ... das makkelijk want de Amac en Dixons in Eindhoven liggen vlak bij elkaar in de buurt.

ps bestaat en in Leopard ook zoiets als End en Home zoals bij Windows .... gebruik nu steeds de trackpad maar een toetsencombi is wat handiger. enne .. hoe krijg ik het streepje op de e in mijn naam ?
MaVaEe
Koeien-teller

12 jul 2009, 22:37

Vraag 1: fn + pijltje naar links voor home en pijltje naar rechts voor end. ;)
Vraag 2: Hou eerst de Option knop(alt) ingedrukt en druk dan op de e. Voor de e druk je nogmaals op de e. ;)

http://www.forlang.wsu.edu/help/keyboards2.asp
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jul 2009, 22:50

Hmm ... vraag1 lukt niet maar zal die fn toets wel ergens gedeactiveerd hebben dan ?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 jul 2009, 20:22

Ut wordt langzaamaan eentonig hier he maar ben d'r weer !!
Vandaag een Time Capsule gekocht die nu een backup aan het draaien is.
Vantevoren draadloos netwerkje opgezet met de Dell en de MBP en tevens een gastnetwerkje. Vervolgens nog de gezamelijke printer eraan gehangen en benaderbaar gemaakt vanuit beide pc's.
Wat gaat dat toch allemaal makkelijk en simpel. Life is wonderfull !!!
MaVaEe
Koeien-teller

13 jul 2009, 20:31

Mooi he de Time Machine. Het mooiste is nog wel het recoveren naar een oudere datum! 8)
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

13 jul 2009, 20:47

:P Welcome to the World of Apple :D
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2009, 21:15

:lachuh lachen dit. En dan vraagt men zich ook af waarom er zoveel mensen overstappen naar apple! :s
Als je het eenmaal gezien hebt is het mooi maar als je het zelf ervaart...... :-PP

Time machine is ook erg handig als je een nieuwe installatie doet. Peanuts!

Ik ben nog wel wat aan het rommelen met mijn airtunes (verbinding valt steeds weg :cry: ) Waarschijnlijk doordat de imac op de 2e verdieping staat. :| Iemand daar veel ervaring mee? en hoe kan je het evt verbeteren? (nog een airport ertussen hangen?) of kan je het via je wired net naar mijn router (die beneden staat) sturen die dan weer een wireless verbinding maakt met de airport? Als iemand het nog kan volgen....knap hoor. Maar beter als je een oplossing kunt geven
MaVaEe
Koeien-teller

13 jul 2009, 21:48

Volgens mij gaat dat niet lukken Ries omdat je router als bridge voor de Airport Express moet dienen. Dit werkt meestal niet goed tussen verschillende merken. Het beste is een WDS netwerk met Apple spul (Express of Extreme)
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2009, 21:56

thanks maarten. Ik heb dus 1 express maar die haalt het waarschijnlijk net niet :cry:
Misschien maar wachten tot de imac een verdieping lager komt te staan.

Iemand nog andere ideeen?
MaVaEe
Koeien-teller

13 jul 2009, 22:04

Ries schreef:thanks maarten. Ik heb dus 1 express maar die haalt het waarschijnlijk net niet :cry:
Misschien maar wachten tot de imac een verdieping lager komt te staan.

Iemand nog andere ideeen?
Gebruik jij 2,4 of 5 GHz? En heb je ook al andere WIFI kanalen geprobeerd te gebruiken? Ik heb zelf namelijk het probleem gehad dat channel op auto stond. De Extreme gaat dan "channel hoppen" waardoor die ook op kanalen kwam waar veel storing op zat. Hierdoor knalde de verbinding er ook weleens uit.

Helaas blijft het een feit dat de Express niet bepaald uitblinkt in zn bereik... :(
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 jul 2009, 22:11

Idd Maarten, mooi beeld als je naar "oude" tijdstippen gaat met Time Machine.
Laatst gewijzigd door ginoceros op 13 jul 2009, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Kletshoek”