Turbootje...naar een nieuwe MINIfan.
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
Fijn dat het weer strak uit ziet.
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Kijk dat ziet er mooi uit. Je kontje mag gezien wordenturbootje schreef:Dankzij onze blonte dame, is mijn mini weer compleet!
(doordat er een nieuwe bumper op gegaan is, waren de strepen eraf)
Ida, superbedankt!
(ze zitten er nog steeds op hoor)
Grtz
Karin
Fijn dat het weer strak uit ziet.
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- turbootje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
Vandaag afscheid genomen van mijn turbootje.
. Soms moet je keuzes maken en deze keer pakte hij voor mijn MINI minder gunstig uit.
Gelukkig hebben we een MINIclubber (Nick.) gevonden die nu voor haar gaat zorgen. @Nick. veel rijplezier !!!!
Dusssss.....voorlopig geen MINI meer voor ons.
Groetjes allemaal en tot snel ziens,
Karin
Gelukkig hebben we een MINIclubber (Nick.) gevonden die nu voor haar gaat zorgen. @Nick. veel rijplezier !!!!
Dusssss.....voorlopig geen MINI meer voor ons.
Groetjes allemaal en tot snel ziens,
Karin
- Nick.
- Nieuwsgierig

Bericht
Staat vanaf vandaag inderdaad hier op de oprit en blijft dus binnen de club! Er zal goed voor gezorgd worden, geen zorgen!!
Vandaag al een 250km gereden en bevalt geweldig.
Jullie, turbootje en 320dtouring (Marcel)... bedankt voor de zeer nette verkoop. Je zult niet snel andere verkopers vinden die zo eerlijk en correct zijn. Dat mag wel gezegd worden denk ik. Nogmaals bedankt!
Projectpagina zal aangemaakt worden en foto's komen z.s.m.
Vandaag al een 250km gereden en bevalt geweldig.
Jullie, turbootje en 320dtouring (Marcel)... bedankt voor de zeer nette verkoop. Je zult niet snel andere verkopers vinden die zo eerlijk en correct zijn. Dat mag wel gezegd worden denk ik. Nogmaals bedankt!
Projectpagina zal aangemaakt worden en foto's komen z.s.m.
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Jammer Karin & Marcel, maar idd soms moet je een beslissing nemen.
Hoop dat we jullie nog wel eens tegenkomen.
Bovendien kunnen jullie toch zeker wel een keer mee met Nick.
Welkom Nick.
Hoop dat we jullie nog wel eens tegenkomen.
Bovendien kunnen jullie toch zeker wel een keer mee met Nick.
Welkom Nick.
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Karin, Marcel, niet leuk ...
Nick gefeliciteerd met een hele mooie mini!
Nick gefeliciteerd met een hele mooie mini!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Nick.
- Nieuwsgierig

Bericht
Ik gebruik altijd Dasty. Als het daar niet zuiver mee wordt, dan lukt het nergens mee.
In dit geval heb ik de Dasty verdund met water, 50% Dasty/50% water. Puur Dasty kan ook maar was niet nodig.
Alleen te koop bij de Wibra trouwens voor 1,80 per halve liter geloof ik... Je hebt de gele nodig, zie foto:

Gebruik er altijd een grote ronde verfkwast bij omdat je dan makkelijk in alle hoeken kunt komen.
Als eerste spuit je het hele blok/motorruim in met de (eventueel verdunde) Dasty.
Daarna kun je beginnen met het borstelen. Het enige wat je hoeft te doen is borstelen en zorgen dat je de borstel nat houdt met Dasty. Spuit dit er steeds op.
Na een minuutje of 20 heb je alles wel gehad en spuit je alles schoon met de hogedrukreiniger. Gebruik hiervoor de minst krachtige stand die je hogedrukreiniger kent en houd de nozzle altijd minstens een cm of 40-50 van het blok vandaan.
Spuit alles GOED schoon.
Nu laten drogen. Ik heb de motor hier niet voor gestart maar dit zou je eventueel kunnen doen om het te versnellen.
Als alles droog is kun je alle pastics/rubbers behandelen. Ik heb dit gedaan met Halfrods Bandenconditioner (dus geen kunststofconditioner) en een kwast om het in te borstelen. Heb meer merken en vooral ook duurdere gebruikt, maar niets werkt zo goed en fijn als deze van Halfords. Blijft lang zitten, droogt mat/zijdeglans op en laat geen nare strepen achter wanneer het nat wordt. Werkt dus zowel op banden als op kunststof
Daarna heb ik de lak onder de motorkap (veerpootbruggen, onderkant motorkap, enz. gewoon schoongewassen met autoshampoo. Hier wil je namelijk niet met aggressieve reinigers op, zie hieronder.
Men is vaak bang om met hogedrukreinigers in het motorruim te werken maar als je dit MET VERSTAND doet en niet iedere maand dan kan dit geen kwaad. Eventueel kun je de dynamo en andere elektrische componenten afdekkken mocht je je hier goed bij voelen. Heb ik niet gedaan overigens, nooit. Heb al veel blokken zo schoon gemaakt en nog nooit problemen gehad. Schoner dan dit ga je het ook echt niet krijgen.
Succes!
LET OP! GEBRUIK DE DASTY NIET OP DE LAK VAN DE VEERPOOTBRUGGEN, ENZ.. DE LAK DIE JE ONDER DE MOTORKAP VINDT IS NIET AFGELAKT MET BLANKE LAK EN DUS ONBESCHERMD. GA JE HIER MET REINIGERS/DASTY OP POETSEN DAN VEEG JE DEZE LAK ER ZO AF!!!!!
GEBRUIK HET DUS ALLEEN OP HET BLOK EN LAAT HET NIET TE LANG INTREKKEN. EVENTUEEL TUSSENDOOR AFSPOELEN MET WATER.
In dit geval heb ik de Dasty verdund met water, 50% Dasty/50% water. Puur Dasty kan ook maar was niet nodig.
Alleen te koop bij de Wibra trouwens voor 1,80 per halve liter geloof ik... Je hebt de gele nodig, zie foto:

Gebruik er altijd een grote ronde verfkwast bij omdat je dan makkelijk in alle hoeken kunt komen.
Als eerste spuit je het hele blok/motorruim in met de (eventueel verdunde) Dasty.
Daarna kun je beginnen met het borstelen. Het enige wat je hoeft te doen is borstelen en zorgen dat je de borstel nat houdt met Dasty. Spuit dit er steeds op.
Na een minuutje of 20 heb je alles wel gehad en spuit je alles schoon met de hogedrukreiniger. Gebruik hiervoor de minst krachtige stand die je hogedrukreiniger kent en houd de nozzle altijd minstens een cm of 40-50 van het blok vandaan.
Spuit alles GOED schoon.
Nu laten drogen. Ik heb de motor hier niet voor gestart maar dit zou je eventueel kunnen doen om het te versnellen.
Als alles droog is kun je alle pastics/rubbers behandelen. Ik heb dit gedaan met Halfrods Bandenconditioner (dus geen kunststofconditioner) en een kwast om het in te borstelen. Heb meer merken en vooral ook duurdere gebruikt, maar niets werkt zo goed en fijn als deze van Halfords. Blijft lang zitten, droogt mat/zijdeglans op en laat geen nare strepen achter wanneer het nat wordt. Werkt dus zowel op banden als op kunststof
Daarna heb ik de lak onder de motorkap (veerpootbruggen, onderkant motorkap, enz. gewoon schoongewassen met autoshampoo. Hier wil je namelijk niet met aggressieve reinigers op, zie hieronder.
Men is vaak bang om met hogedrukreinigers in het motorruim te werken maar als je dit MET VERSTAND doet en niet iedere maand dan kan dit geen kwaad. Eventueel kun je de dynamo en andere elektrische componenten afdekkken mocht je je hier goed bij voelen. Heb ik niet gedaan overigens, nooit. Heb al veel blokken zo schoon gemaakt en nog nooit problemen gehad. Schoner dan dit ga je het ook echt niet krijgen.
Succes!
LET OP! GEBRUIK DE DASTY NIET OP DE LAK VAN DE VEERPOOTBRUGGEN, ENZ.. DE LAK DIE JE ONDER DE MOTORKAP VINDT IS NIET AFGELAKT MET BLANKE LAK EN DUS ONBESCHERMD. GA JE HIER MET REINIGERS/DASTY OP POETSEN DAN VEEG JE DEZE LAK ER ZO AF!!!!!
GEBRUIK HET DUS ALLEEN OP HET BLOK EN LAAT HET NIET TE LANG INTREKKEN. EVENTUEEL TUSSENDOOR AFSPOELEN MET WATER.
Onze sponsors
























