[Gezocht] R53 MCS met Miltek uitlaatsysteem

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

[Gezocht] R53 MCS met Miltek uitlaatsysteem

28 jun 2009, 22:25

Ik ben op zoek naar de ervaring van R53 MCS bezitters met een Milteksysteem en dan eeigenlijk het liefst onder een Facelift model. Waarom???? StefanCS heeft zo'n systeem die hij graag wilt ruilen, maar na de tuning resoneren de achterpotten tegen de carroserie. De achterpotten hangen ook een stuk hoger dan de JCW uitlaten. Bezoek bij Beek bracht geen resultaat(zonder extreme maatregelen) en ook bij de importeur, Seat Van der Velden in Zoetermeer, bleef men een antwoord schuldig.

Ben benieuwd of meer mensen die problemen hebben met de Miltek want ik wilde eigenlijk mijn JCW ruilen tegen de Miltek.
Hopelijk dat 1 van de clubleden er wat meer over kan vertellen!

Alvast bedankt hoor!!!! :lol:
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

28 jun 2009, 22:32

Ik heb wel een facelift en een Milltek systeem alleen een cooper.
Ik heb het resoneren ook maar volgens mij is het het hitteschild bij mij en niet de potten tegen de onderkant, hiervoor had ik hem onder mijn Facelift S en het klinkt gewoon superrrrrrrrrrrrrrrrr! Vandaar dat hij hier ook weer onder zit! Ik denk dat het wel op te lossen is, deze week word er bij mij naar gekeken, dus ik houd je op de hoogte! :wink:
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 jun 2009, 22:37

Het rare is dat het is gekomen na de stage 2 tuning. Daarvoor had ik nergens last van.

Bij Beek hebben ze het systeem iets lager gehangen. Het werd toen minder. Maar na 2 weken kwam het alweer terug en het wordt met de dag erger. Nu heb ik het zelfs bij het wegrijden in zijn eerste versnelling. Beek gaf aan er verder ook geen oplossing voor te hebben. De potten van de Milltek hangen gewoon veels te hoog volgens hun.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 jun 2009, 22:49

Nooit last van gehad al heb ik een pre-facelift. Maar het is dezelfde uitlaat, alleen twee beugeltjes zijn anders achteraan die gewisseld kunnen worden via wat boutjes.
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jun 2009, 23:43

@ Jimmysx; mijn MINI is van 08-2004 en daarmee een mengelmoes van face- en preface-lift. Ik ben helemaal blij met mijn Milltek. In het begin heb ik hetzelfde probleem gehad als StefanCS, een hele irritante resonantie bij een bepaalde snelheid. Daar onder niet en daarboven bijna niets.
Bij het bevestigen van de uitlaat viel mij op dat de uitlaat ERG strak in de rubbers hing en dus geen kant uit kon (alleen op die manier kwam de uitlaat ver genoeg naar buiten). Ik ben dus gaan klussen, de buitenste haken zijn origineel gebleven, de binnenste haken en rubbers heb ik aangepast.

Geen resonantie en ik geniet IEDERE dag van mijn Milltek!!

marss
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 jun 2009, 11:20

Het is niet de resonantie waar ik nu last van heb. Dat had ik vorig jaar bij het verlengen van de eindstukken (wat ook al raar was)

De Milltek hangt na de tuning "los". Vandaar dat ie bij gasgeven/gas los buigt/trekt, waardoor ie tegen de onderkant van de carroserie komt.
Het rare is ie voorheen inderdaad muurvast hing.

Mijn blok kantelt ook wel erg veel na de tuning. Gisteren heb ik een stukje in Jimmy's JCW gereden, maar zijn blok kantelt minder is en is minder zenuwachtig. Maar dit komt misschien ook dat hij een 11% pulley heeft.

Maar zaterdag ga ik waarschijnlijk even langs Van der Velden in Zoetermeer. Dat is mijn laatste hoop. :mad:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jun 2009, 11:34

Wow... nou ga ik ook voor de stage 2 tuning + nokkenas binnenkort - maar ik heb echt geen zin in dit soort problemen... ben op het moment zeer blij met mijn Mini.

Zit wel weer te twijfelen of ik dit moet gaan doen...

:roll:
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jun 2009, 11:35

StefanCS schreef:Het is niet de resonantie waar ik nu last van heb. Dat had ik vorig jaar bij het verlengen van de eindstukken (wat ook al raar was)

De Milltek hangt na de tuning "los". Vandaar dat ie bij gasgeven/gas los buigt/trekt, waardoor ie tegen de onderkant van de carroserie komt.
Het rare is ie voorheen inderdaad muurvast hing.

Mijn blok kantelt ook wel erg veel na de tuning. Gisteren heb ik een stukje in Jimmy's JCW gereden, maar zijn blok kantelt minder is en is minder zenuwachtig. Maar dit komt misschien ook dat hij een 11% pulley heeft.

Maar zaterdag ga ik waarschijnlijk even langs Van der Velden in Zoetermeer. Dat is mijn laatste hoop. :mad:
Heb je dan geen kapotte motorsteun oid?
Eigenlijk lees ik tussen de regels een beetje door dat als je dit wist je deze tuning nooit had laten doen... of wel?

Ik zit nu ook sinds kort met een Milltek catback... en het is nu echt top - maar waarom zou ik 1000 + euro gaan investeren in de Mini als ik alleen maar mezelf zou gaan ergeren aan resonatie ed.??
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 jun 2009, 12:24

Nee, de motorsteun is niet kapot zover ik weet.

Ik ben erg blij met mijn Stage 2 tuning. Hij is echt een stuk sneller geworden. 30 pk merk je natuurlijk ook erg goed. Het motortje loopt erg mooi/linear. In het begin vond ik het wel erg wennen. Je moet het gaspedaal bijna aaien om er niet vandoor te schieten. Maar hier leer je mee om te gaan. Daarnaast schokt ie meer, maar dat heeft weer te maken met je rechtervoet. De koppeling voelde ook raar aan na het tunen. Dat is nu weg, wellicht moest de koppeling ook wennen aan het vermogen.

Maar ik rij doordeweeks alleen maar file. Dus dan heb je meer last van deze "probleempjes".

Het is niet zo als het chippen van een turbomotor. Daar blijft de drivebility hetzelfde of verbeterd zelfs. Bij de Mini is dat helaas niet echt het geval.

Het is nu een beetje een aan/uit knop geworden. Een standaard JCW heeft dat niet echt. Maar Peter gaf dat laatst in zijn topic ook al aan.
Beek kan eventueel de gasrespons verminderen door een aangepast motormanagement.

Maar al met al ben ik erg tevreden met de Mini cq stage 2 tuning. Het probleem met het uitlaatsysteem is wel vervelend, maar ik ga ervan uit dat Van der Velden hier wel een oplossing voor heeft. Er zijn behoorlijk wat R53's met stage 2 en Milltek en hun hebben nergens last van :?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 jun 2009, 15:00

Je hebt nu natuurlijk wel wat meer koppel gekregen na de tuning.
Als je blok veel kantelt moet je de Powerflex steun nemen bij de onderste motorsteun. Die gaat het meeste het kantelen tegen en is eenvoudig te plaatsen en geeft zo goed als geen extra trillingen.
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 jun 2009, 15:30

Bedankt voor alle antwwoorden zover hoor!

Die powerflex dingen, dat zijn toch die rubberen bussen met blauw van binnen Berthil??? Zo ja, dan liet Klaas me die zien vanochtend.....
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 jun 2009, 18:56

De grote die onderin gaat is geel en de kleine blauw. Eigenlijk heb je alleen de grote gele nodig. Hier zit die er bij mij op.

Afbeelding
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 jun 2009, 19:04

quattro gmbh schreef:En als jullie nou zoals marss de ophangbeugels een beetje aanpassen en daarnaast misschien ook een TSW engine kopen?
Ja de ophangbeugels moeten veranderd worden. Vanavond heel rustig naar huis gereden. Het kraakt als een gek onder de auto. Alsof elk moment het hele systeem eronder vandaan valt...

Die TSW engine damper neem ik toch maar niet. Bij Beek nog naar gevraagd, maar ze zeggen dat je uit de auto trilt. Ik wil geen extra trillingen.
Als je blok veel kantelt moet je de Powerflex steun nemen bij de onderste motorsteun. Die gaat het meeste het kantelen tegen en is eenvoudig te plaatsen en geeft zo goed als geen extra trillingen.
Misschien een optie als de huidige versleten zijn. :)
iDarkDesign
Transformer

29 jun 2009, 22:30

Berthil schreef:Je hebt nu natuurlijk wel wat meer koppel gekregen na de tuning.
Bij mij is de engine damper volledig verwijderd en vervangen door powerflex motorsteunen. Je kan dus zonder!

Milltek klinkt wel super! Daar kan mijn eissenmann met MTH spruit en 200 cell kat niet tegenop!

iDD

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”