Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2009, 15:58

luc girardot schreef:Zou er nog bij niemand een definitieve oplossing al zijn gedaan?
Maar als ik het goed begrijp, beinvloed het, :roll: het rijden op zich niet?
Dat weet niemand tot nu toe. Ik heb de allerlaatste versie v.d. kettingspanner sinds 1 1/2 week er in zitten.
Geeft standaard al een behoorlijke spanning op de ketting.
Volgens de monteur waren de eerdere versies met de hand eenvoudig in te drukken,
deze met moeite.

Het heeft geen enkele invloed op de prestaties van de motor als je dat bedoelt.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jun 2009, 08:40

Speciaal voor onze S (zelfs na de fix) en een ieder die nog last heeft.
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

08 jun 2009, 17:49

Ha ha :D is het zo erg?

Wel gelezen dat een andere type motorolie wil helpen. Bijv: weer terug naar 10W40.
Moet zeggen dat ik ook veel klachten lees en hoor over alle merken auto's sinds ze op 0W30 overgeschakeld zijn.
Olieverbruik gaat in sommige gevallen erg omhoog en inderdaad ook geluidjes hier en daar wat eigenaars nog nooit eerder haden gehoord van hun motor.
0W30 is volgens mij gewoon zooi :(
sscooper
4 op een rij!
4 op een rij!

08 jun 2009, 18:19

dat kan zeker kloppen ... want ik gebruik al sinds begin dat ik mn S heb vol syn 5 W 30 en heb geen last van Ratel of dieselsound .. :?
Afbeelding
Afbeelding
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

08 jun 2009, 19:38

Sscooper> hoe lang heb je hem al en hoeveel kilometers heb je er al mee gereden als ik vragen mag?
Heb je bewust voor 5W30 gekozen vanaf het begin en waarom? :roll:
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 jun 2009, 21:58

Afhankelijk vd de regio waar ze geleverd worden, zijn ze gevuld met ofwel Castrol 0W30 ofwel de 5W30.

Alle vloeistoffen (behalve de brandstof en sproeiervloeistof) is van Castrol dacht ik
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 jun 2009, 20:49

@ Luc girardot:

Om even op jouw vraag terug te komen; persoonlijk zou ik even blijven rijden in de Cooper (heb zelf nog steeds spijt dat ik m'n 2005 Cooper heb weggedaan.. :cry: ), en ondertussen dit topic in de gaten houden, of er een structurele oplossing komt. Als er echt een oplossing is, kun je gelijk zorgen dat deze modificatie voor aflevering ook op de S komt te zitten die je dan op het oog hebt.
Succes met de beslissing! :wink:
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

09 jun 2009, 23:47

Gebo> Ik mag aannemen dat je nu dus een R56 S heb. Waarom heb je spijt, is het vanwege dit probleem bij het starten? Is er bij jou dan al iets veranderd? Of heb je geen Mini meer? We zullen tegen vrijdag moeten beslissen of we deze kopen of niet. :?
sscooper
4 op een rij!
4 op een rij!

10 jun 2009, 00:58

luc girardot schreef:Sscooper> hoe lang heb je hem al en hoeveel kilometers heb je er al mee gereden als ik vragen mag?
Heb je bewust voor 5W30 gekozen vanaf het begin en waarom? :roll:

ik heb er al 18000 km mee gereden en was een bewuste keuze van toen ik hem kocht de olie te wisselen door een dikkere dan de 0 w30 .. (want das gewoon water vind ik van dikte ) ik ben zelf ni zo'n fan van castrol want ik gebruik al heel mn leven in al mn auto's vol synthe van Valvoline ... maar das ieder zn keuze eh .. maar die 5 w 30 is echt beter denk k voor de motorsmering... hopelijk heb ik kunne helpen en is alles voor jullie snel opgelost.. :mad: :wink:
Afbeelding
Afbeelding
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

11 jun 2009, 01:02

Ben vandaag wezen luisteren naar het starten met de koude motor, en gelukkig niks raars gehoord, hij klonk gewoon.
Olie wat nu net door de garagehouder is vervangen is 5W40.
Morgen gaan we hem ophalen :D
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jun 2009, 08:13

Waar ik naar benieuwd ben is wat voor consequenties een "defecte" kettingspanner zou hebben voor de motor op lange termijn. Ik kan nergens iets vinden hierover. Is er al al iemand die zich hierin verdiept heeft?
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 jun 2009, 19:57

Nog steeds geen oplossing hier!

Blijkbaar moet je niet te snel afgaan wat er op het internet staat geschreven.. zelfs met alle vervangen stukken (volgens de laatste nieuwe maatregel) blijft de ratel er in zitten. Ongelofelijk..

Op de terugweg naar huis schoot er mij iets te binnen.. zou het niet de VANOS kunnen zijn? Op veel BMW's maken die ook éénmaal defect een vergelijkbaar geluid.. en aangezien de N14 motor bij mijn weten toch (single-) VANOS heeft.. 't is maar een gokje..
stafke
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 jun 2009, 10:05

William Blake schreef: Op de terugweg naar huis schoot er mij iets te binnen.. zou het niet de VANOS kunnen zijn? Op veel BMW's maken die ook éénmaal defect een vergelijkbaar geluid.. en aangezien de N14 motor bij mijn weten toch (single-) VANOS heeft.. 't is maar een gokje..
Binnenkort heb ik dan mischien nieuws voor jou,
De Clubman gaat 22-06 ( maandag )voor de 3de keer binnen voor het ratel geluid.

Eerste keer hebben ze de kettingspanner vanvangen ( bij afhaling begon die op de parking bij de dealer alweer te ratelen )
de keer de volledige distributie vervangen + spanner alweer bij afhaling begon die te ratelen bij starten.

Nu maandag wordt het volgende vervangen :
- Kettingspanner + distributie
- Oliepomp
- Vanos

Hopelijk worden we hier wijzer uit :?
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jun 2009, 12:54

stafke schreef:
William Blake schreef: Op de terugweg naar huis schoot er mij iets te binnen.. zou het niet de VANOS kunnen zijn? Op veel BMW's maken die ook éénmaal defect een vergelijkbaar geluid.. en aangezien de N14 motor bij mijn weten toch (single-) VANOS heeft.. 't is maar een gokje..

Eerste keer hebben ze de kettingspanner vanvangen ( bij afhaling begon die op de parking bij de dealer alweer te ratelen )
de keer de volledige distributie vervangen + spanner alweer bij afhaling begon die te ratelen bij starten.

- Oliepomp
- Vanos

Thx! Ga jij ook naar Verstraeten?

Nu ja, ik wil gewoon dat het in orde is op termijn en ook dat de volgende eigenaar zich geen zorgen meer hoeft te maken ivm garantie. Als hij uit garantie valt en hij ratelt weer dan worden alle kosten nog altijd gedekt binnen garantie (omdat = gemeld tijdens garantie)
stafke
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 jun 2009, 13:17

William Blake schreef:
stafke schreef:

- Oliepomp
- Vanos

Thx! Ga jij ook naar Verstraeten?

Nu ja, ik wil gewoon dat het in orde is op termijn en ook dat de volgende eigenaar zich geen zorgen meer hoeft te maken ivm garantie. Als hij uit garantie valt en hij ratelt weer dan worden alle kosten nog altijd gedekt binnen garantie (omdat = gemeld tijdens garantie)
Idd ik ga ook naar Verstraeten, tot hier toe goede service gekregen en ze willen ook het probleem oplossen.
Michel Van Hees is al eens komen luisteren en ermee rijden, die wil het probleem ook oplossen dus t'komt
wel goed .... :D

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”