Lounge leder nu al(weer) versleten?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

28 mei 2009, 10:04

ah ze beginnen af te pellen, ja ok, ik dacht dat het ging over de rimpels in het zitvlak.
Afbeelding
patrick1976
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 aug 2009, 23:10

Wat zei de expert? Mijn leer is nu na 50k km ook aan ht verslijten. Ik zag in een nieuwere mini dat ze er nu ander leer in doen, wat dikker en grovere kwaliteit. Dan krijg ik straks verschillend leer voor en achter doordat ze voor wellicht gaan vervangen.

Iemand dat al meegemaakt?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 aug 2009, 23:22

Het is even wachten geweest tot die expert nog eens langskwam, maar komende donderdag is het zover. Ik ben benieuwd.

Vorige keer hebben ze bij mij enkel de voorzetels vervangen, als het nu een ander soort leer is zouden ze beter direct alle zetels vervangen, wil ook niet graag verschillende zetels.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

11 aug 2009, 01:02

Wat zien jullie eraan dan, zal mijn stoelen ook eens grondig inspecteren dan ! :?
GreyCooperS
Forum Junky

11 aug 2009, 10:22

wellicht domme opmerking, maar kan het zijn dat de leden die last hebben van witte plekken, dit veroorzaken door bv veel met spijkerbroeken met scherpe knopen of zo in de auto te zitten?

(Hoewel als dit het geval zou zijn, het eigenlijk ook niet zou mogen gebeuren!!)

Ik zit bv bijna altijd met een pantalon (tja, werk he :mrgreen: ) in de auto en merk dat mijn leer altijd mooi blijft...

In mij CLK merke ik een paar lelijke krassen nadat ik er met een wijde broek met heupzakken en knopen in had gezeten...

De tip om regelmatig je leer soepel te houden onderschrijf ik trouwens van harte!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 aug 2009, 14:44

Zo die inspecteur is langsgeweest.

Hij keek er even naar en vond het er ook niet te best uitzien, maar aangezien de zetels al eens vervangen werden verdacht hij mij ervan die dingen niet goed te onderhouden (niet met zoveel woorden, maar ik hoorde het tussen de regels)
Hij wou ze dus nog 1 keer vervangen, en hij stelde dus voor om nog een jaar te wachten tot de garantie bijna op is en het echt lelijk geworden is.
Want nu is het bijna niet zichtbaar zei hij, niemand merkt het.
Hallooo, ik weet dat het er zit, het stoort mij, ik rij dagelijks in mijn mini, ik heb hem betaald, als het voor iemand goed moet zijn, dan moet het wel voor mij zijn! wat maakt het mij uit dat iemand anders het niet merkt, ik merk het!

Ik betaalde tenslotte 1800 euro voor die zetels. Ik zou eens willen zien dat hij dat in zijn wagen ook zomaar zou aanvaarden.
Enfin, hij wou ze dus maar 1 keer meer vervangen, maar daar ga ik niet mee akkoord, ik wil zeker zijn dat wanneer ze vervangen worden en er wat later opnieuw zo uitzien, dat er dan opnieuw voor een oplossing gezorgd wordt.
Toen zei hij dat ze toch moeilijk elk jaar nieuwe zetels konden plaatsen.
Euhm,
ik vind dat als die dingen lelijk worden onder normaal gebruik, dat daar een oplossing voor moet worden gevonden, uiteindelijk kosten die zetels meer dan genoeg, ze kunnen er zowel kwaliteitsvol leder in steken.

Aangezien ik mij er niet zomaar bij neerlegde om ze maar 1 keer meer te laten vervangen (ergens volgend jaar) kon hij weinig anders dan mij te beloven dat als ze opnieuw zouden verslijten, ze het dan opnieuw gingen oplossen, wat maar normaal is.

Binnenkort wordt nu dus de bestuurderszitting vervangen, bij de passagier wordt nog niets gedaan daar het er daar op de rimpels na nog normaal uit ziet. Hoe lang dat nog zal duren weet ik niet, maar zodra het daar ook begint af te pellen sta ik daar weer terug. Uiteindelijk kost die mini heel wat geld, en dan wil ik ook waar voor mijn geld. punt.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 aug 2009, 16:29

Ik kan melden dat mijn bestuurderstoel (Leahter Lounge) ook al hele kleine plekjes van slijtage gaat vertonen (onderaan de rugleuning), dat terwijl ik hem net 3 maanden heb, er pas 8.500 km mee heb gereden en het leer al keer heb gevoed om het soepel te houden.

Gezien de prijs die je er voor betaald en het feit dat leer sterker zou moeten zijn dan stof, mag dit inderdaad gewoon niet gebeuren. Het is dan ook raar dat MINI pas aan het einde van de garantie de stoel wil vervangen :s . Dit impliceert dat het leer dan ook weer snel zal slijten :( Eigenlijk gewoon te gek voor worden......
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 aug 2009, 17:18

Ja, ik denk dat ze ervan uitgingen dat ik hier zelf schuld aan heb, dus willen ze deze zetels maar 1 keer meer vervangen, en dat zou dan idd best ah einde van de garantieperiode zijn, als de huidige zetels genoeg versleten zijn.

Enfin, daar heb ik mij niet mee laten afschepen. Hij heeft uiteindelijk beloofd (wel niet op papier, maargoed, ik zal hem maar op zijn woord geloven) dat moest het opnieuw fout gaan, er opnieuw voor gekeken zal worden. Op voorwaarde dat ik het leer op tijd en stond verzorg om het soepel te houden. Daarvoor zou eenvoudige nivea creme even goed zijn als dure producten.

Ik hoop dat het deze keer goed leer is, en zoniet dat ze dan effectief opnieuw voor een oplossing zorgen.
hbuyck
4 op een rij!
4 op een rij!

07 okt 2009, 22:31

Ja ze kunnen daar wat in Roeselare, verkopen ja ! Maar de service erna.... Heb daar een nieuwe Mini gekocht tegen het miljoen. Toen ik er mee begon te rijden hoorde ik altijd "precies clips die los hangen" in mijn deurbekledingen zowel links als rechts.. Ook als ik optrek hoor ik gezoem in het dashboard. Dan gaan we maar niet spreken als je het geluid wat luider zet wat een gekraak je dan uit de bekledingen te horen krijgt, via bluetooth bellen is echt geen pretje! Dus voor de prijs die je voor zo een auto betaald kan dit echt niet ! Ik ga na een maand dat ik hem had terug, ja ze gaan dit allemaal herstellen zeiden ze.. De dag erna mocht ik hem al op halen. Ik stap in mijn Mini, amai wat was dat :shock: overal zwarte vingerafdrukken, vette vingers op het raam.. Een nette auto binnen en een vuile krijg je terug!

Maar dat was het niet... Het dashboard zit nog niet volledig dicht, het zit helemaal scheef dit zie je aan de zwarte boord onder het voorraam, zeer grote en veel krassen aan de luchtroosters aan het handschoenkastje, overal aan mijn stuurkolom had hij met zijn schroevendraaier tussen gezeten, krassen in het plastiek van de toerenteller, rechts onder aan de deur van passagier een grote kap (diepe kras) , een grote kras aan de linker A-stijl waar de tweeter in zit, onder de km teller zit dit nog altijd niet dicht, boven mijn midden schakelaars zat vol met putten van zijn schroevendraaier..

- Interieur is een wrak geworden !
- Er is geen enkel geluid verdwenen !

Ik ga dus direct terug, ja zeggen ze dit kan niet zijn.. Er gaat één mee in mijn Mini om zo een beetje alles te noteren wat beschadigd is. Om te bestellen en dus te vernieuwen.

Na een maand eindelijk alles binnen van onderdelen, zelf moeten bellen om te vragen of alles al binnen was. Dus een week later nieuwe afspraak gemaakt. Ja ze gingen alles herstellen dat het er nieuw uitziet en nogmaals proberen de geluiden er uit te halen. De dag er na was hij toch weer al klaar..
Ik ga er achter, enkel stuurkolom en de ringen rond km teller hebben ze vernieuwd, dus dashboard nog scheef, ook de geluiden nog altijd niet verdwenen.

Ja zeggen ze sommige onderdelen kunnen we niet vernieuwen.. Ja als je het kan kapot maken van mijn nieuwe Mini :?

Dus nu contact opgenomen met BMW Bornem , en ze zeggen dat dit echt niet kan en gaan een dossier opmaken hier voor!!

Hopelijk komt alles nog in inorde met mijn "nieuwe" Mini...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 okt 2009, 09:54

Hmm, dat lijkt geen te beste ervaring. Bij mij was het vooral die inspecteur (die denk ik op nationaal niveau werkt, en dus bij alle dealers gaat kijken) die het ambetant maakte. Maar ik stel me ook wel vragen bij het werk zelf, zo hebben monteurs eens mijn hoedenplank gebroken (het topje dat vastklikt in de wagen was afgekraakt en opnieuw aangelijmd), dat blijft dus zitten net zolang je je koffer niet opent. Nadat ik erover geklaagd heb is er wel een nieuwe hoedenplank besteld (gratis), maar toch, een erg goede indruk geeft het al niet.

Nu moet ik ook wel zeggen dat nu ook zelf heb moeten bellen om te zien of de zetelhoes binnen was, en dan werd een afspraak gemaakt. Ondertussen heb ik mijn mini sinds 2 oktober terug, met een nieuwe zetelhoes. Ik moet nog foto's maken, maar erg tevreden ben ik ook niet.

Er waren nog een aantal dingen die niet in orde waren nadat er gewerkt was in de mini: opnieuw rollende ogen, kan het niet direct goed zijn? Het gps-scherm was niet goed vastgemaakt na reparatie, het raam zakte niet volledig in de deur en stak nog een halve cm uit na de vervanging van de deur door een accidentje en ook de chroomstrip onder het achterraam, daar zit een plooi in (is ook verwijderd geweest bij de herstelling, daarbij geplooid en daarna gewoon opnieuw gemonteerd) met als gevolg dat deze niet mooi aansluit op het koetswerk onder het raam. Die dingen ging nu dus opnieuw naar gekeken worden en de meeste dingen zijn ook opgelost, buiten die chroomstrip, daar is niets aan veranderd. Ik moet het hen nog laten weten.

De nieuwe zitting dan (dus enkel de onderkant van de bestuurdersstoel). Deze is duidelijk van een ander, dikker, minder soepel leder met een duidelijkere structuur zoals je ook ziet op bvb een standaard lederen salon. Het ziet er dus een stuk minder mooi uit in mijn ogen dan wat er origineel in zit: zacht, glad aanvoelend erg soepel en aangenaam leder.
Op zich kan ik wel leven met deze andere soort leder, het ziet er duidelijk sterker en dikker uit, en zal dus in alle waarschijnlijkheid veel minder snel verslijten. Echt lelijk op zich ziet het er natuurlijk ook niet uit, maar wel nogal verschillend met de rugleuning en de andere zetels.
Ik zou nu dus eigenlijk wel willen dat ze al mijn zetels (of toch minstens beide voorzetels) in datzelfde leder steken, maar ik kan me al inbeelden welk antwoord ik daarop zal krijgen...
Ben ik nu echt te veeleisend voor een wagen van 33000 euro?

@hbuyck: kun je me op de hoogte houden wat je ervaring is met het van dealer veranderen, of ze daadwerkelijk iets kunnen regelen?
hbuyck
4 op een rij!
4 op een rij!

08 okt 2009, 20:57

@crossbytje : ik zal je dit zeker laten weten, en ik weet hoe je je voelt als je zo een prijs uitgeeft en maar zo een service krijgt! Ik denk dat die monterurs soms niet beseffen aan welk kapitaal ze soms bezig zijn :? echt jammer
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 okt 2009, 09:08

Nu ik hoor dat ze krassen gemaakt hebben met schroevendraaiers, ik vond het al vreemd en kon niet denken hoe ik zelf die krassen op dat plastiek naast de airco enzo (downtubes?)
Dat zal dan wel zijn gebeurd bij het vervangen van de gps dvdspeler...

Zal het hen ook maar nog eens voorschotelen...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 okt 2009, 09:08

crossbytje schreef:Nu ik hoor dat ze krassen gemaakt hebben met schroevendraaiers, ik vond het al vreemd en kon niet denken hoe ik zelf die krassen op dat plastiek naast de airco enzo (downtubes?) kon gemaakt hebben.
Dat zal dan wel zijn gebeurd bij het vervangen van de gps dvdspeler...

Zal het hen ook maar nog eens voorschotelen...
hbuyck
4 op een rij!
4 op een rij!

09 okt 2009, 17:16

Zou ik ook doen .. want ik maak dat er juist nergens kapjes of krassen in mijn dashboard komen. En dan zouden zij ze er in gaan maken !
hbuyck
4 op een rij!
4 op een rij!

08 nov 2009, 22:06

update: 23 november mag mijn mini weer binnen voor het herstel aan het dashboard, ja hun agenda zat volledig vol. Ook zal mijn airbag in mijn stuur vervangen worden, want boven mijn stuur peelt die laag er helemaal af (zo zie je terug hoe goed de kwaliteit is van mini) :? hopelijk herstellen ze nu eens alles en is het gekraak en gerammel er eens definitief overal uit...

Terug naar “Interieur en audio”