weet niet of die dan echt meer vermogen levert bij lage toeren want dan heb je die lucht toch niet nodig..
JCW luchtfilter vervangen
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Nee, maar geeft dan miss wel een betere respons op het gas.Hans schreef:weet niet of die dan echt meer vermogen levert bij lage toeren want dan heb je die lucht toch niet nodig..
- Rob
- 4 op een rij!

- Locatie: Capelle aan den IJssel
Bericht
Hans,
Geen kit benodigd gehad, het GTT filter sloot mooi aan, misschien toch iets anders bij de GP intern het luchtfilterhuis. Zelf merk ik wel verschil in geluid en idd niet in vermogen. Kan zijn omdat bij de GP het toch al wat anders is dan bij JCW kit (210). Wel heb ik er nu een TB opzitten van 62 mm met crank pulley2% en grotere intercooler. Die sluit beter aan bij de compressor pulley. Dat is goed merkbaar, de compressor jankt als nooit tevoren. Op 22/9 volgt nog finetuning bij Brasspenning op de dynobank. benieuwd wat dat opleverd.
Groet,
Rob
Geen kit benodigd gehad, het GTT filter sloot mooi aan, misschien toch iets anders bij de GP intern het luchtfilterhuis. Zelf merk ik wel verschil in geluid en idd niet in vermogen. Kan zijn omdat bij de GP het toch al wat anders is dan bij JCW kit (210). Wel heb ik er nu een TB opzitten van 62 mm met crank pulley2% en grotere intercooler. Die sluit beter aan bij de compressor pulley. Dat is goed merkbaar, de compressor jankt als nooit tevoren. Op 22/9 volgt nog finetuning bij Brasspenning op de dynobank. benieuwd wat dat opleverd.
Groet,
Rob
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Rob, heb je nog software moeten veranderen voor de throttle body of ga je dat juist doen bij Braspenning. Ik zit er ook over te denken een grotere throttle body te nemen en na het (op termijn) nemen van een andere kop ook de software op maat te laten maken. Ik heb alleen gelezen dat door de grotere throttle body de motor slechter stationair kan gaan lopen.
Bijna 22/9 trouwens
Hier trouwens een berichtje van iemand op mini2.com die het JCW race-filter heeft gemonteerd.
Bijna 22/9 trouwens
Hier trouwens een berichtje van iemand op mini2.com die het JCW race-filter heeft gemonteerd.
- Rob
- 4 op een rij!

- Locatie: Capelle aan den IJssel
Bericht
Berthil,
de grotere TB heeft geen invloed op het stationair lopen van de motor, althans ik merk daar niets van. Wel voel je een flat spot rond de 3000 toeren doordat de verhouding lucht/brandstof uit balans is. Helaas gaat vrijdag niet door. Braspenninh heeft laten weten hier bij nader inzien geen oplossing voor te hebben d.m.v alleen software matige aanpassing. Alleen in combinatie met verandering aan de compresoor zou het kunnen. Dat zie ik niet zo zitten.
Groet,
Rob
de grotere TB heeft geen invloed op het stationair lopen van de motor, althans ik merk daar niets van. Wel voel je een flat spot rond de 3000 toeren doordat de verhouding lucht/brandstof uit balans is. Helaas gaat vrijdag niet door. Braspenninh heeft laten weten hier bij nader inzien geen oplossing voor te hebben d.m.v alleen software matige aanpassing. Alleen in combinatie met verandering aan de compresoor zou het kunnen. Dat zie ik niet zo zitten.
Groet,
Rob
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors















