Heb de bouten al es terug aangespannen ... helpt allemaal niet. Ik heb liever niet het gevoel dat mijn wielen er elk moment kunnen aflopen
Fre's Mini 1
- Fred
- Volledig MINI minded!

- Fred
- Volledig MINI minded!

Bericht
Heb gelezen dat adrenaline junkie hetzelfde probleem had als mij met die spacers. Vant weekend es spacers vooraan eraf halen en zien of het dan over is, mss gewoon es schoonmaken. Heb gezien dat er links vooraan een soort witte smurrie tussenzit. Lijkt wel een schoonmaakproduct die gestold is. Mss ligt het daaraan. Hoe maak ik die naaf proper? Gewoon ontvetten ofzo?
Ow en euhm ...

Ik weet niet wat ik mooier vind
Ow en euhm ...

- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
Dat witte is vet, ja.
Je naaf altijd vet houden, anders heb je een koevoet nodig om die krengen eraf te krijgen.
Je trekt je bouten met ongeveer 140nm aan dus dat vet perst zich wel er tussen uit.
Lijkt mij sterk als je daardoor last van trillingen hebt.
Ossie
Je naaf altijd vet houden, anders heb je een koevoet nodig om die krengen eraf te krijgen.
Je trekt je bouten met ongeveer 140nm aan dus dat vet perst zich wel er tussen uit.
Lijkt mij sterk als je daardoor last van trillingen hebt.
Ossie

- Fred
- Volledig MINI minded!

Bericht
Wel het loopt er echt uit, de hele naaf is bedekt met die smurrie naar wat ik ervan kan zien. Doet me denken aan zo'n vet waar ze je banden mee insmeren om ze makkelijk over wielen te trekken ...
Nou ja, vant weekend spacers eraf halen en zien hoe het gaat. En als ze dan nog trillen dan moeten wielen uitgebalanceerd worden...
Nou ja, vant weekend spacers eraf halen en zien hoe het gaat. En als ze dan nog trillen dan moeten wielen uitgebalanceerd worden...
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

Bericht
bij mij was het toch een gevalletje balanceren...
velgen zijn opnieuw gebalanceerd (bij ander bedrijf) en trillingen weg.
dus gelijk de spacers er weer op gemonteerd, en klaar.
(toch merkte ik na montage spacers een kleine toename weer in trillingen in het stuur)
velgen zijn opnieuw gebalanceerd (bij ander bedrijf) en trillingen weg.
dus gelijk de spacers er weer op gemonteerd, en klaar.
(toch merkte ik na montage spacers een kleine toename weer in trillingen in het stuur)
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
bij mij was het ook balanceren, ik had er met de S spokes ontzettend veel last van zeker op hogere snelheden
maar toen ik de andere velgen had nergens geen last meer van
ik had alleen niet bij remmen en niet bij acceleren vanuit stilstand
maar wel vervelend
succes dude
Greetz BigD
Greetz BigD
the F56 story of Brenda
- Maxim de Belg
- Nieuwsgierig

Bericht
Aaaah de Fred... tijdje geleden! 2e vind ik persoonlijk beterFred schreef:Heb gelezen dat adrenaline junkie hetzelfde probleem had als mij met die spacers. Vant weekend es spacers vooraan eraf halen en zien of het dan over is, mss gewoon es schoonmaken. Heb gezien dat er links vooraan een soort witte smurrie tussenzit. Lijkt wel een schoonmaakproduct die gestold is. Mss ligt het daaraan. Hoe maak ik die naaf proper? Gewoon ontvetten ofzo?
Ow en euhm ...![]()
Onze sponsors