Greetz BigD
Bandenspanningcontrole
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Misschien toch even langs de dealer.
Dan weet je het zeker.
Annet
Dan weet je het zeker.
Annet
Laatst gewijzigd door Kees en Annet op 03 mar 2009, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

- Jenkins
- Volledig MINI minded!

Bericht
Zondag belde m'n ouders op. Het bandenspanningscontrolelampje van hun Beamer lichtte op.
Bij mij thuis langs gereden en spanning gecheckt. Links voor bleek er maar 1,3 bar in te zitten.
Dankzij de Runflatbanden niks van gemerkt...
Maandag naar de dealer gereden; bleek er een kopspijker in de band te zitten...
Gelukkig zat die in het loopvlak en kon de band "gepropt" worden.
Toch wel een fijn stukje techniek hoor!
Bij mij thuis langs gereden en spanning gecheckt. Links voor bleek er maar 1,3 bar in te zitten.
Dankzij de Runflatbanden niks van gemerkt...
Maandag naar de dealer gereden; bleek er een kopspijker in de band te zitten...
Gelukkig zat die in het loopvlak en kon de band "gepropt" worden.
Toch wel een fijn stukje techniek hoor!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Jij geeft aan dat je in een kuil bent gereden en op die fora lees ik dat dat vaak de aanleiding is. In jouw geval is de kans op een defecte abs sensor hierdoor erg groot ! elke wiel heeft 1 sensor !
Het airbaglampje staat denk ik los van deze storing en is tevens een veel voorkomend probleem bij de Mini waar je ook veel info over kunt vinden op de fora.
Leuk he..... Mini rijden ......
Hou ons op de hoogte !! heb ook problemen met mijn abs sensoren en lees op NAM en mini2.com dat het een veelvoorkomend probleem is bij onze oto'snepnerd schreef:ik heb een afspraak gemaakt met de dealer voor de zekerheid.
lampje is uitgegaan, maar laatst weer aangegaan en tevens lampje van airbag ook aan.
Jij geeft aan dat je in een kuil bent gereden en op die fora lees ik dat dat vaak de aanleiding is. In jouw geval is de kans op een defecte abs sensor hierdoor erg groot ! elke wiel heeft 1 sensor !
Het airbaglampje staat denk ik los van deze storing en is tevens een veel voorkomend probleem bij de Mini waar je ook veel info over kunt vinden op de fora.
Leuk he..... Mini rijden ......
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Geloof mij....als ie het niet meer doet voel je je ook niet gerust want dan weet je dat er meer aan de hand is.....
quattro gmbh schreef:Die bandenspanningscontrole is een leuke gadget als je de auto koopt. Zodra hij 3x voor niets is afgegaan verdoem je het ding
Ik zag overigens bij Beek een systeem dat met speciale ventieldopjes de spanning kan meten en op een scherm in de auto afbeeld, ideaalAlleen kost het 200 euri.
Geloof mij....als ie het niet meer doet voel je je ook niet gerust want dan weet je dat er meer aan de hand is.....
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors