Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2009, 11:14

zojuist langs de dealer gegaan. op de valreep ratelde hij er lustig op los! ze gaan er dus mee aan de slag, nieuwe onderdelen waren besteld maar dat kon wel een paar dagen duren. volgende week dus een update.
Kees en Annet
Racende reporter

26 feb 2009, 11:16

Over mazzel gesproken.
Raar om te zeggen in dit topic >)

Maar gelukkig gaan ze nu eindelijk iets doen.

Annet
Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

26 feb 2009, 13:31

Sid schreef:die van mij ratelt niet bij de dealer, dus wordt er ook niks aan gedaan. ook niet opmeten, want dat is flink wat werk.
filmpjes en alles gestuurd, dat mag niks uitmaken. niet constateren is niet repareren.

zometeen dat ding dus maar weer ophalen, en afbranden op de stoep.
Ok nu zou ik als ik u was even contact opnemen met Michel van Hees, zie contact gegevens enkele pagina's terug.
Hij kan je hier misschien wel mee helpen.
tevens wat je ook kan doen is vandaag 2km met de auto rijden dan stil zetten en morgenvroeg als hij koud staat en hij heeft het probleem direct naar de dealer gaan.
ook kan je bv 2km rijden dan de wagen voor de deur bij de dealer parkeren ergens en checken of hij het morgen vroeg ook heeft en direct de dealer erbij halen als hij het heeft.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2009, 16:26

het is alsnog goedgekomen, zoals annet zegt geluk bij een ongeluk ;)
nu maar afwachten.
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2009, 17:23

Shadow_Breaker schreef: Ok nu zou ik als ik u was even contact opnemen met Michel van Hees, zie contact gegevens enkele pagina's terug.
Hij kan je hier misschien wel mee helpen.

Mijn ervaringen met Michel is dat hij het goed kan uitleggen (op MINI events en autosalons) maar als je hem dan ook echt contacteert voor concrete problemen blijft het antwoord en de oplossing uit...

veel bla bla, weinig boem boem
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2009, 17:25

wat ik me net nog zit te bedenken. Dit topic bestaat nu al zo lang, al verschillende mensen hebben allerlei inspanningen gedaan, maar er blijkt nog steeds geen oplossing van MINI uit te zijn gekomen.

Wordt het eens niet tijd dat de gedupeerden tesamen juridisch advies inwinnen ?
Bluethunder
One wheel wonder
One wheel wonder

26 feb 2009, 20:01

:lol: yes, na een week mijn S kwijt geweest te zijn is er door de dealer erg goed werk verricht. Het bleek dat mijn distributieketting te lang was waardoor de spanner alle moeite had om het bij te benen.

Ketting en alle tandwielen zijn vervangen en de auto rijdt geweldig zonder John Deere geluiden. Was een dure garantie-grap vertelde de dealer (maar uiteraard vergoed door BMW Duitsland, die trouwens accoord moesten geven voor de reparatie)

De eigenschappen van de auto zijn wel veranderd, maar gelukkig ten goede. Van het weekend gaan we maar eens een lekker stuk toeren met onze MINI.

Eindelijk na anderhalf jaar zeuren en geratel lijkt het nu helemaal opgelost te zijn.
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 feb 2009, 21:20

Verhaal van Bluethunder komt me akelig bekend voor.
Vandaag ook van m'n dealer te horen gekregen dat de distributieketting te lang is.
Ook allemaal nieuw besteld nu.
Klinkt al vast positief! ...zou het dan toch nog een keer......... :wink:
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2009, 21:31

Haha, volgens mij heb ik al 10x keer in dit topic "zou het dan toch een keer" gelezen :wink:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 feb 2009, 21:37

Gelukkig kan ik ook positief nieuws melden. Mijn auto heeft maandag t/m woensdag bij de dealer gestaan. De distributieketting, spanner en enkele lagers (als ik mij goed herinner) zijn vervangen. De motor klinkt nu een stuk beter (en ook stationair!), is rustiger en het rijdt inderdaad anders. Of het beter is vind ik nog moeilijk om te zeggen, maar het is ieder geval geen teruggang!

Wellicht is het te positief, maar volgens mij is het 'lek' nu boven water en kan het probleem worden opgelost.

Op dit moment ben ik in ieder geval erg happy :D ! (en laten we hopen dat het zo blijft)
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2009, 08:40

Voor wat de info waard is, dit las ik op een duits forum over het dieselgeluid bij een S:

Als ik het bericht goed begrijp komt er in week 20 een nieuwe kettingspanner van de 4e generatie (nu lopen de laatste tests nog ).

Hallo zusammen,
aufgrund der vielen Informationen und Beschwerden hier im Forum haben wir in München mal nachgefragt und promt auch eine Antwort aus der Entwicklungsabteilung bekommen

Hier die Antwort :

Zitat:
es wird eine Überarbeitung des Kettenspanners geben, der das Problem beheben soll. Hier laufen noch die letzten Prüfungen. In KW 20 steht dem Handel das Material zur Verfügung und die Nutzer der Fahrzeuge, die das Problem haben, können sich dann an ihren Handelsbetrieb wenden.

Das heisst mitte Mai wird es wohl dann die vierte Generation geben.
Bis dahin haben sich bestimmt viele an das Geräusch gewöhnt und wollen es gar nicht mehr missen

Spaß beiseite, ab Mai zum Händler und dies angeben.

Gruß und trotzdem viel Spaß mit Eurem Mini

Minifant
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 mar 2009, 10:11

weer een laatste update.

Even gekeken op mni2.com en lees daar nu ook meer positieve geluiden.

Zag ook dat er een nieuwe puma measure is aangemaakt.

Wel grappig detail uit dit verhaal is :
=========================
at the bottom of the PuMA measure it states, and I quote " If at any point an engine replacement is authorised via Customer Service or Technical Dept, make sure the latest modified tensioner is then swapped across from the original engine to the replacement (modified tensioners not supplied on RMFD engines until 03.2009 ) ".

So basically, that means that dealers should be putting modified tensioners on new engines, until new engines are supplied with them from stock. Ask for proof of this. The part number for the new tensioner is 11.31.7.598.956
=========================

Bij mij klinkt de motor nog als een zonnetje!
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2009, 16:41

heb nog niks van de dealer gehoord :roll:
óf ze zitten nog op onderdelen te wachten...
óf ze zijn ermee bezig

denk dat ik sowieso mag concluderen dat er iets aan de hand was oftewel teveel speling.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2009, 19:53

Auto van zuslief staat vanaf 24 Maart ook bij de dealer om de hele zooi te laten vervangen.

@Sid:
Begreep dat door de grote vraag van vervanging veel onderdelen in Back-order staan. :wink:
Afbeelding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 mar 2009, 21:20

Mijne staat ook al sinds de 23e feb. bij de dealer... :(

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”